cdr Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 8 Av diskene mine blir sjeldent brukt, og inneholder filmer og annet stuff. Jeg trenger et program som lar meg styre strømtilførselen til harddsikene mine! f.eks skru av disker uten at de våkner igjen når pcen skrues på, som kun våkner når jeg skrur dem på igjen med dette eventuelle programmet. Jeg har prøvd å sette pcen til å skru av disker etter x antall minutter. Problemet er bare det at alle diskene skrur seg av. Noen som veit om et passende program? Lenke til kommentar
cdr Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 hmmm Kort sagt skal jeg ha et program som lar meg styre strømtilførselen til harddsikene mine. Jeg vil slippe at alle diskene mine booter opp når jeg starter windows, men som jeg senere kan skru på og av... Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Tviler på at det finnes noe slikt program - det må jo være en mod'et bios eller noe slikt hvis du vil hindre diskene i å spinne opp før windows. Tror du må vri oppmerksomheten over på hardware løsninger (uten at jeg kjenner noen) som fysisk sperrer for disken - ev. lager den om til removable eller noe slikt. Ihvertfall får du ha lykke til på jakten. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Hmm.. Det eneste jeg da kan tenke meg, er at du har en strømbryter på hver av HDDene, og at du har noen slags hotswap løsning (at du kan koble til harddisker mens maskinen står og går). Hotswap er dyrt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå