Gå til innhold

Minneproblem,fysisk dumping av minne

Vapula

Anbefalte innlegg

Hei,

I januar så beguynnte pc'en å reboote i sirkler, altså: reboot,rebot,reboot ;)

Fjernet da den ene modulen, og da funket alt 100%(trudde jeg ihvertfall).

I går(11/04-04) låste pc'en seg plutselig, uten noen form for blåskjerm eller feilmelding. Rebootet og ingen problemer. Men i dag så kom det opp en feilmelding om at det har skjedd noe feil bla,bla(husker ikke helt), og det stod at fysisk dumping av minne startet. Er dette et hardware-problem? Altså er denne modulen også ødelagt. Hmm er det noen programmer som kan teste denne modulen, ikke memtest86.(tar jo 20 timer eller noe, orker bare ikke)

Ps: Pc'en fungerer bra etter en reboot.

Endret av Vapula
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

;) Fjern alle komponenter, utenom 1 ram brikke, 1 harddisk (med os på), psu,hk,cpu! Ja det du trenger for å starte maskinen! Så starter den da! så setter du i en og en del og starter opp etter tur! Om den feks: Klikker etter at du satt i nettverkskortet er det feilen!

Starter den ikke opp i det hele tatt? så prøv en formatering!

Lenke til kommentar
;) Fjern alle komponenter, utenom 1 ram brikke, 1 harddisk (med os på), psu,hk,cpu! Ja det du trenger for å starte maskinen! Så starter den da! så setter du i en og en del og starter opp etter tur! Om den feks: Klikker etter at du satt i nettverkskortet er det feilen!

Starter den ikke opp i det hele tatt? så prøv en formatering!

Jeg har kun en 512mb brikke nå, da den andre var defekt. Jeg tror at dette er et minne-problem, det har kun skjedd 2 ganger. Etter reboot har det funket uten problemer. Synes at det virker som at når en viss "slot" på modulen blir brukt så resulterer det i en feilmelding, ergo crash. Er det et kjapt og fint program som jeg kan feilsøke modulen med?

Kan nevne at ellers så fungerer pc'en min 100%. Noen synspunkter? Blir vel mest sannsynlig å sende brikken i retur.

Er det sånn at sannsynligheten er stor for at begge modulene er defekte, da den ene er påvisst defekt. Siden det er snakk om et "1024mb kit"?

Beklager rotete formulering ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...