Vapula Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Hei, I januar så beguynnte pc'en å reboote i sirkler, altså: reboot,rebot,reboot Fjernet da den ene modulen, og da funket alt 100%(trudde jeg ihvertfall). I går(11/04-04) låste pc'en seg plutselig, uten noen form for blåskjerm eller feilmelding. Rebootet og ingen problemer. Men i dag så kom det opp en feilmelding om at det har skjedd noe feil bla,bla(husker ikke helt), og det stod at fysisk dumping av minne startet. Er dette et hardware-problem? Altså er denne modulen også ødelagt. Hmm er det noen programmer som kan teste denne modulen, ikke memtest86.(tar jo 20 timer eller noe, orker bare ikke) Ps: Pc'en fungerer bra etter en reboot. Endret 12. april 2004 av Vapula Lenke til kommentar
Redeemer Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Fjern alle komponenter, utenom 1 ram brikke, 1 harddisk (med os på), psu,hk,cpu! Ja det du trenger for å starte maskinen! Så starter den da! så setter du i en og en del og starter opp etter tur! Om den feks: Klikker etter at du satt i nettverkskortet er det feilen! Starter den ikke opp i det hele tatt? så prøv en formatering! Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Fjern alle komponenter, utenom 1 ram brikke, 1 harddisk (med os på), psu,hk,cpu! Ja det du trenger for å starte maskinen! Så starter den da! så setter du i en og en del og starter opp etter tur! Om den feks: Klikker etter at du satt i nettverkskortet er det feilen!Starter den ikke opp i det hele tatt? så prøv en formatering! Jeg har kun en 512mb brikke nå, da den andre var defekt. Jeg tror at dette er et minne-problem, det har kun skjedd 2 ganger. Etter reboot har det funket uten problemer. Synes at det virker som at når en viss "slot" på modulen blir brukt så resulterer det i en feilmelding, ergo crash. Er det et kjapt og fint program som jeg kan feilsøke modulen med? Kan nevne at ellers så fungerer pc'en min 100%. Noen synspunkter? Blir vel mest sannsynlig å sende brikken i retur. Er det sånn at sannsynligheten er stor for at begge modulene er defekte, da den ene er påvisst defekt. Siden det er snakk om et "1024mb kit"? Beklager rotete formulering Lenke til kommentar
bwl Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Sjekk din prosessortemperatur. Den feil du beskriver kan ha sitt utspring i overoppheting. Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Sjekk din prosessortemperatur. Den feil du beskriver kan ha sitt utspring i overoppheting. Niks, er ingenting slikt. Cpu idle:40 Load:max55, Motherboard:23 Gode temps. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg fikk masse "minnedump" når pc'en var ny, men så oppdaterte jeg BIOS og vips, så var den dænn stabil Lenke til kommentar
Vapula Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Jeg fikk masse "minnedump" når pc'en var ny, men så oppdaterte jeg BIOS og vips, så var den dænn stabil hmm, kanskje det ja. Har ikke prøvd det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå