Gå til innhold

9800pro eller vente?

svennand

Anbefalte innlegg

leste nettopp på hw info om geforce 6800...

tenkte å kjøpe ati 9800pro men stusset litt når jeg så pris/spesifikasjoner på geforce 6800 (har 16 pipelines, 2 x 550 MHz minnehastighet) og en pris på 299$!

det 9800 jeg så på kostet 2500=)

er det like greit å vente til mai og få ett myyeee kraftigere kort? eller er det så mye kraftigere? går det ann å utnytte 16 pipelines på agp slot? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
9800pro kan du få for 2000 hos f.eks komplett.no

Hvis jeg skal vente, så ville jeg ventet til høsten, grunn av at det vil bli billigere og sikkert kvitt noen barnesykdommer

lyd er litt relevant for meg så har funnet:

Hightech Excalibur Radeon 9800 Pro IceQ

http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=1880

har funnet bare positiv omtale om dette produktet...

og synes det er verdt de ekstra kronene for den løsningen dette kortet gir....

mye mindre støynivå og atpåtil senke temperaturen med 20 grader i forhold til standardkjøler... :thumbs:

vente helt til høsten altså? huff... :thumbdown:

Lenke til kommentar
startprisen på gfoce 6800 er 100% garantert over 4000kr, kanskje 5000 også.

hmm

299$ = ca 2000kr... staten kan å prise ting til helvete slipper vel unna med ca 3k hvis man importerer ? 2000 +24%moms pluss tolltillegg...

holder vel kanskje med 9800pro... er ikke så veldig nøyen på fps pressing men vil at ting skal flyte rent i max grafikk. noe det ikke! gjør med mitt nåværende 9200se :no:

btw jeg har lcd skjerm (som har 75hz, 75 oppdateringer per sek?) hva er da vitsen med å ha 100fps??? merker forskjellen selv mellom 30 og 100... er det ikke slik at øye bare klarer 24bilder i sekundet?

Lenke til kommentar

Diskusjonen omkring vi dødelige merker forskjellen på 20 FPS og 30 FPS eller 50 FPS og 100 FPS er tatt i flere andre tråder, ender somregel i krangling :dontgetit:

Hvis du ikke har enorme krav er Radeon 9800 Pro tross alt et av markedets raskeste kort. Dette vil nok være mer enn bra nok til eksempelvis Half-Life 2 og Doom III som mange ser på som de to mest krevende spillene som lanseres i år. GeForce 6800 og Radeon X800 vil nok bli priset til 4000+ hvertfall "Ultra" og "Pro" utgavene. Om de er verdt å bruke kr. 2000+ ekstra på stiller jeg meg tvilene til.

Lenke til kommentar

tenkte å ha meg 9800 pro fordi 8 pipelines høres mye heftigere ut en 4 (9600, 9800se osv..)

men når no nvidia sir at de lanserer geforce 6800 /ultra med 16 eller 32 pipelines høres mye heftigere ut!

spørsmålet er om det er noe vits med 16 eller 32 pipelines på en agp slot...

viktigste for meg er å kjøre heftig grafikk (full aa, af, eyecandy osv) hakkefritt og det skal ikke føles ut som man går på is, slik som det gjør i farcry og splinter cells pandora tomorrow med mitt 9200se :ermm:

Lenke til kommentar

Vent å se når kortene lanseres da. Det er ikke lenge til vi kan lese reviews av GeForce 6800 serien. Jeg for min del lar meg ikke imponere av spesifikasjoner.

Gleder meg forøvrig veldig til lanseringsdagen, det blir nok noen timers lesning da rundt forbi på nettet. Håper HW.no også får tilsendt et testeksemplar. Vet noen forresten om Radeon X800 blir utsendt til skribentene på samme tid som GeForce 6800? Vet lanseringsdato for Radeon X800 er en uke eller to etter...

Lenke til kommentar

sitat hw.no

Både spesifikasjoner og bilder av NVIDIAs nestegenerasjons grafikkort har begynt å dukke opp på nettsider i Asia. Komplett med logo og leveringstid - som kanskje blir utsatt til mai.

er det noen som vet eksakt release dato? mange som sier bare ett par dager igjen no? har ikke funnet noe fastsatt dato å forholde seg til :hmm:

jeg for min del har ikke så mye troa på geforce 6800...

tror 9800pro er kraftig nok foreløpig og at geforce 6800 er forut si tid :ermm:

går fakkern så fort fremover nå.

ikke før man har fått kjøpt ett toppmodellkort til 5k så er det pinnamed utdatert med ett nytt til 6k! :roll:

Lenke til kommentar
når er lanserings dato for gf 6800 serien da?

Her er HW.no's artikkel: Link

Ifølge Anandtech sies det nå at ATI R420 vil bli kalt Radeon X800 Pro. Lanseringen sies å være lagt til 26. april. Nettstedet melder også at det vil komme en "high-end" versjon rundt månedsskiftet mai/juni i form av Radeon X800 XT.

Dersom lanseringsdatoen til R420 stemmer, betyr dette at Nvidia vil være nesten to uker tidligere i gang med NV40. Brikken forventes nemlig å bli introdusert den 13. april.

Det er imidlertid fortsatt usikkert om dette kun er "papirlanseringer" eller om kortene vil være tilgjengelig i butikkene kort tid etter.

:)

Lenke til kommentar
noen prognoser om ati9800pro kommer til å synke noe mer i pris da? eller vil det bare dette ut av markedet sånn som 9700?

Prisen er allerede så lav at det er tvilsomt den detter noe mer. Forøvrig er nok den lave prisen et resultat av at neste generasjons skjermkort er i lanseringsfasen.

Det jeg ser på som positivt er at en XT utgave av Radeon X800 kommer i løpet av mai. Dette kan føre til noe lavere priser på Pro og non-Pro utgaven.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...