Xe-Dingo Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 hei... jeg skal komme rett til poenget... HVOR er block select tool'en i adobe premiere 7 ??? jeg vil "merge" clips. lage flere clips til EN clip. jeg vil ikke "groupe" dem, men samle dem til EN slik at jeg kan legge på filter til det ENE klippet.. ikke alle, for det er slit. Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Dette hadde vært interessant å vite. Det er litt kjedeilg å måtte legge akkurat riktig blåtonefilter på 220 forskjellige klipp... Lenke til kommentar
EJN Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Jeg har ikke Premiere Pro og har aldri prøvd det, men jeg regner med at det har en form for timeline. I så fall ville jeg tippe at du kan holde inne Control på tastaturet og klikke på de klippene du vil ha lagt på filter på. Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Det funker ikke nei (jeg har Premiere 6) Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Er det sånn Virtualclips dere skal lage?.. Det finner dere i versjon 6 på den verktøy linja til venstre på timelinen - jeg husker ikke hurtigtast i farten - bruker den ikke så alt for ofte. Lenke til kommentar
mrbard Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 Der var det ja! Jeg fant det ved å søke på "virtual" i help-menyen. Lenke til kommentar
Xe-Dingo Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Ja .. det er virtual clips jeg tenker på. I 6.0 trykker man (m) oxo er det bare tut og kjør. Men i 7.0 finner jeg ikke noe. Når jeg søker på virtual clip i hjelpmenyen får jeg ikke noe opp og heller ikke på "block select tool" som toolen egentlig heter. Det må være NOE som man kan gjør for å lage et virtual clip i 7.0 også... Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Har dessverre aldri prøvd Premiere 7. Skolen bruker 6.0 (Ikke 6.5 nei) - redigerer ikke noe særlig på min egen laptop lengre, men når jeg tester ut ting bruker jeg Cinelerra. Det finnes helt sikkert noe lignende i Premiere 7 - men akk, vanskelig å vite hva de har kalt det Lenke til kommentar
Xe-Dingo Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 (endret) jeg leste nettopp på internet "Another plus you'll notice right away is Premiere 7.0 Pro's newfound ability to handle multiple timelines -- now called sequences -- and the ability to apply an effect to an entire sequence. No more futzing with those old Virtual Clips from Premiere's non-Pro past. Det skal altså gå på en lett måte, si fra hvis noen av dere finner ut av det Jeg fant oxo dette (kanskje d kan hjelpe noen) Sequences aren´t new, but Premiere Pro gives them their own tab on the Timeline (which again can be dragged elsewhere), letting you build project elements like titles or cutaways separately, and then drag them into the main project from the Project Window (which Adobe calls ‘nesting´). This makes complex projects considerably easier to manage, as a nested sequence only occupies a single audio and video track, which in turn lets you apply an effect or filter to a single sequence, rather than having to apply it individually to multiple clips. Endret 17. april 2004 av Xe-Dingo Lenke til kommentar
Xe-Dingo Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 Etter mye slit og leting fant jeg ut av det...Det kalles "nesting" i 7.0 og jeg for min del fant dette en slitsom måte å gjøre det på, men det kan jo vær at jeg gjør det feil. jaja.... Det man gjør er: la oss si du har redigert en kort film som består av mange klipp, du vil ha 6 clip i svart og hvitt. Først lager du en ny sekvens (sequence) i "project" vinduet (der alle klippene er) Du kaller kanskje denne nye sekvensen for "effekter"....Dermed selecter du alle klippene du vil ha i svart og hvitt (i default sekvensen, orginalen)og høyreklikker og trykker "klipp ut". Så går du inn den nye effekt sekvensen din og trykker "lim in". Dermed går du TILBAKE igjen til default sekvensen (ja, jeg vet det er slit:P) så drar du "effekt sekvensen" Fra project vinduet inn i default sekvensen. Da vil du se at de klippene som er i effekt sekvensen er blitt til EN. Nå kan du legge på svart hvitt effekten på det du skal. MEN, problemer oppstår når du tar klipp som er i forskjellige punkt i default sekvensen og gjør som sagt over. Da når du tar tilbake klippene fra effekt sekvensen så blir det et svart blankt felt der det er tømt, da på du klippe opp klippene på ny. Litt vanskelig å forklare, men jeg har vanskelig for å tro at Adobe har tatt vekk den enkle virtual clip funksjonen og erstattet det med noe så tungvindt som dette. Hvis noen vet noe som jeg ikke vet... si fra er dere greie Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Ahh, stilig -- Vel, jeg husker at da jeg redigerte med gamle Fast(?) Purple så brukte man sånne hendige sekvenser. Jeg elsket dem - Det er en greiere måte å redigere på. Avid har dem også, så det er typisk for proffe programmer. Når da Premiere prøver seg på dette feltet må de jo holde god standard og følge etter. Jeg antar at det er ganske lett først når en får dreisen på det. Så finnes det sikkert en lettere metode også som du sier :] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå