Clone baby Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hei, jeg er en nybegynner på linux og vet ikke hvordan jeg legger inn irssi på redhat9. kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
sim Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) wget http://www.irssi.org/files/irssi-0.8.9.tar.gz tar -zxvf irssi-0.8.9.tar.gz cd irssi-0.8.9 ./configure make su -c make install Endret 12. april 2004 av sim Lenke til kommentar
Clone baby Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 wget http://www.irssi.org/files/irssi-0.8.9.tar.gz tar -zxvf irssi-0.8.9.tar.gz cd irssi-0.8.9 ./configure make su -c make install Når jeg har skrevet dette tar -zxvf irssi-0.8.9.tar.gz cd irssi-0.8.9 så kommer dette [clony@localhost clony]$ cd irssi-0.8.9 [clony@localhost irssi-0.8.9]$ ./configure checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether build environment is sane... yes checking whether make sets $(MAKE)... yes checking for working aclocal-1.4... missing checking for working autoconf... missing checking for working automake-1.4... missing checking for working autoheader... missing checking for working makeinfo... missing checking whether to enable maintainer-specific portions of Makefiles... no checking for gcc... no checking for cc... no checking for cc... no checking for cl... no configure: error: no acceptable C compiler found in $PATH See `config.log' for more details. [clony@localhost irssi-0.8.9]$ [clony@localhost irssi-0.8.9]$ Hva er feil? Lenke til kommentar
xeon Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 dytt inn cd'en og installer development-tools eller finn en passende rpm fra siden til irssi (i386) Lenke til kommentar
Clone baby Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 dytt inn cd'en og installer development-tools eller finn en passende rpm fra siden til irssi (i386) nå er development-tools installert, hva nå? Lenke til kommentar