inaktiv000 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg er ferdig med videregående skole (almenn) til våren, og søknadsfristen for studieplass går snart ut. Jeg har tenkt litt på Ingeniørvitenskap og IKT ved NTNU, men er ikke sikker på om fagene en kan fordype seg i er av de mest interessante. Jeg har litt lyst på en data-utdanning, men er ikke sikker på om jeg kun vil studere dette. På den måten virker I&IKT-faget veldig bra. Er det noen som går/har gått på denne linjen og kan si noe om den? Eller har dere noen andre studier å anbefale? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Det hadde forresten vært interessant å høre om mange hardware.no folk hadde tenkt seg til NTNU. Er det noen av dere som skal der? Og hvilket fag satser du på evt? Lenke til kommentar
Naalsund Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Prat med en rådgiver ellerno. Han kan vel mye mer om dette enn det vi kan. Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Har planer om å begyne på datateknikk på ntnu, går vk1 nå så blir jo om en liten stund da men... Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 OK! Hører at mange vil begynne på datateknikk... Er det det som er den "virkelige" datalinja? Jeg er litt redd for at I&IKT blir en mellomting, der man verken lærer data eller ingeniørfaget skikkelig... Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 OK! Hører at mange vil begynne på datateknikk... Er det det som er den "virkelige" datalinja? Det er datateknikk som er den "virkelig datalinja ja". Jeg sikter meg inn på 'Fysikk og matematikk' eller 'Telekommunikasjon' ved NTNU til høsten. Datateknikk blir rett og slett alt for mye data for min del. Data er artig det, men ikke SÅ artig. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Det samme tenkte jeg... i tillegg virker det litt risikabelt å kun basere seg på data. Har dere noen tanker om Ingeniørvitenskap og IKT faget da? Har ikke hørt noe særlig om det, men ettersom man blir sivil ingeniør innenfor et "vanlig" fag og i tillegg kan data, virker det jo spennende Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Studieretningene for Ingeniørvitenskap og IKT er disse: -Energi- og prosessteknikk -Geofag og petroleumsteknologi -Geomatikk -Konstruksjonsteknikk -Marin teknikk -Produktutvikling og materialteknikk Hvis disse virker forlokkende så tror jeg absolutt Ingeniørvitenskap og IKT er noe å satse på. Det er nok IKKE sånn at du blir en "siv.ing-light" som kan litt av alt på denne linjen. Les her Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Ja, jeg så det. Er ikke sikker på om noen av disse studieretningene frister så veeeldig, men har til nå ingen bedre alternativer :/ Er sterkest i realfagene, så jeg satser på å bli etellerannet-sivil ingeniør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå