hemo Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Var det sånn at font-color verken var lov i body eller p? Er det nokon med god informasjon eller ein lenk som kan friska opp hukommelsen? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) "font-color" er ikke en gyldig css-egenskap uansett. Bruk f.eks body{color:#xxx} edit: Eller evt. http://www.w3schools.com Endret 12. april 2004 av lokaltog Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Var det sånn at font-color verken var lov i body eller p? Ja. I CSS er det ikke gyldig (noe han ovenfor poengterte) Lenke til kommentar
hemo Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 ..ja - eg fann denne: http://www.w3.org/MarkUp/Guide/Style <style type="text/css"> body { color: black; background: white; } </style> ..det oppsummerer jo i grunn korleis du låser ting, svart på kvitt Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Det der funker ja. Men om du skal ha en stylekode på 300 linjer så er det kjedelig å gjøre det på den måten, isteden for å lage en ekstern .css-fil.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Men om du skal ha en stylekode på 300 linjer så er det kjedelig å gjøre det på den måten, isteden for å lage en ekstern .css-fil.. Ikke bare kjedelig, men også imot en av grunnene til hvorfor CSS eksisterer. Lenke til kommentar
hemo Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Blæ.. eg hadde nokon sider der bakgrunnsfarge og skriftfarge ikkje var spesifisert. Desse sidene fungerte fint, men så såg eg dei på ein datamaskin med eit alternativt fargeoppsett i Windows. Det blei ille :s No fekk eg låst skriftfarge og bakgrunn i css-fila, og då ser sidene like ut, uansett kva fargeoppsett lesaren har velgt. ..og ja! Eg hadde heldigvis css-koden min i ei linka fil - elles ville eg no fått søk og ersatt-problem til langt opp etter navlen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå