Gå til innhold

Velges nå : Sony eller Nec 19 "


egkro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte nettopp Sony G420 fra itbutikken. Bra fargekvalitet, men har ikke fått satt den på prøve ennå pga Riva TNT2 Ultra.

Noen ganger er tekstkvaliteten litt dårligere nede på midten av skjermen enn ellers. Vet ikke hva det kan komme av, kanskje skjermkortet?

Er ellers storfornøyd.

Lenke til kommentar

Jeg har et Gforce3 200 ti kort.

 

Har hørt om noen striper fra billedrøret

på Sony - er dette noe man venner seg til med ?

 

Ellers fikk Nec gode skussmål i en sammenligning

jeg fant på nettet. (mest prisverdig) Her var også

Sony skjermen med. Takk for alle svar så langt.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-01 18:43, egkro skrev:

Har hørt om noen striper fra billedrøret

på Sony - er dette noe man venner seg til med ?


 

De er ikke spesielt sjenerende. Og du finner dem på NEC-skjermen også. De er skygger fra støttetrådene til aperture grillen.

Lenke til kommentar

Bruker ikke Sony og NEC samme bilderøret på endel av modellene? (Det er mulig jeg tar feil, de 2 horisontale stripene er ivertfall synlig på begge skjermene)

 

Bildeskarpheten på de NEC skjemene jeg har sett er upåklagelig. Dersom ikke overnevnte Sonyskjerm er mye bedre på oppfriskningsraten enn nevnte NEC, vil jeg påstå at den ikke er verdt de ekstra kronene.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 16:08, byggeren skrev:

Bruker ikke Sony og NEC samme bilderøret på endel av modellene? (Det er mulig jeg tar feil, de 2 horisontale stripene er ivertfall synlig på begge skjermene)



 

Sony bruker Trinition røret mens NEC bruker Diamondtron røret. Begge bilderørene er aperture grill rør og har de fordeler og ulemper det medfører. Det er begge gode rør også, men Triniton røret er helt klart bedre enn Diamondtron røret.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-02 16:08, byggeren skrev:

Bildeskarpheten på de NEC skjemene jeg har sett er upåklagelig. Dersom ikke overnevnte Sonyskjerm er mye bedre på oppfriskningsraten enn nevnte NEC, vil jeg påstå at den ikke er verdt de ekstra kronene.


 

Sony-en _er_ mye bedre på refresh. 110 kHz mot 96 kHz på NEC-skjermen. Det gir følgende maks. vertikal refresh:

 

SONY

1280*960 @ 108 Hz

1600*1200 @ 87 Hz

 

NEC

1280*960 @ 95 Hz

1600*1200 @ 76 Hz

 

En annen ting å ta med i vurderingen, er at Sony G420 har doble innganger og USB-hub. Men hvis man ikke trenger dette, og holder seg unna såpass høye oppløsninger som 1600*1200, så funker sikkert NEC-en bra.

 

[ Denne Melding var redigert av: AlexK på 2002-04-02 18:55 ]

Lenke til kommentar

Synes ikke det ser ut til at LaCie-skjermen gir valuta for pengene.

 

Sakset fra websiden:

 

"Delivers an impressive maximum resolution of 1600x1200 @75Hz"

 

Du skal vel lete lenge etter 19-tommere som ikke klarer like bra eller bedre.

 

"dot pitch: 0.25/0.27 mm(center:edges)"

 

Dette er heller ikke spesielt imponerende.

 

Det kan jo selvfølgelig hende at bildekvaliteten er strålende, selv med middelmådige specs. Men jeg ville ikke kjøpt den usett.

 

[ Denne Melding var redigert av: AlexK på 2002-04-04 11:14 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...