Gå til innhold

warez...WHAT?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ikke rart det er mye piratkopiering bare se på prisene til vanlige programmer som Feks Windows XP Professional koster nesten 4k , det funker ikke som det skal en gang. =)

Mener at noen i Adobe en gang sa at de forstod at folk brukte cracka versjoner av PS, Illustrator og golive hjemme på gutterommet, og at de egentlig ikke orka å bry seg så lenge disse ikke piratkopiene ble brukt til kommerisell bruk. SÅNT syns jeg er bra, for de lisensene kommer fort på over ti laken, men med spill blir det noe helt annet.

Folk burde forresten ha oppdaga konseptet "demo" innen nå. De er der for en grunn de og.

Edit: glemte et ganske viktig "ikke".

Det er jeg egentlig enig med, syns det er litt sykt at man må betale så mye for et program, når du kun bruker det fordi paint ( :scared: ) ikke greier en damn shit... Men tjener du en krone på det, så kjøper du programmet...

Ellers er demoer en fin ting :thumbup:

Lenke til kommentar
warez er til del en fin ting synes jeg. Man kan laste og prøve spill før man bruker de surt oppsparte kronene sine på det. Og med så mange middelmådige spill som det finnes på markedet nå så må jeg ærlig innrømme at jeg laster ned de spillene jeg er interesert i. Og kjøper de som er bra. Resten spiller jeg igjennom og sletter etterpå.

hørt om demoer eller???

Demoer er ikke nok. De gir som regel en bilde av kun de bra tingene med spillet.

Ville du kjøpt ny bil hvis du kun fikk prøve setet og litt av rattet??

Jepp.. i tillegg så er det ikke alle spilldesignere som tar seg tida å lage en demo.

Lenke til kommentar

note to ze public:

/warez/ n. Widely used in cracker subcultures to

denote cracked version of commercial software, that is versions from

which copy-protection has been stripped. Hackers recognize this

term but don't use it themselves

og jeg må zi at spill er en milliard industri hvor man selger et overprizet produkt til folk med iq under 120. det betyr ikke at man er ze dum, men det betyr at man ikke er klok nok til å vite at hvorfor betale nor man ikke trenger og man ikke kan bli tatt.

disclaimer:

min hjerne og kropp tar inget ansvar for dette innhold og påpeker at alt jeg sier er rent hypotetisk jeg er imot all form for pirat kopiering og annet ulovling mumbo jumbo :green:

Lenke til kommentar

ja, enig.. hvorfor betale for smågodt, ingen som ser at du stjeler det.. eller bussen! det er jo lett å snike seg på bussen.. og det er bare å gi falsk navn hvis du blir tatt... hvorfor betale for noe, egentlig? det er sant det du sier, alle med iq over 120 vet at å stjele er en bra ting..

sånn, nok ironi.. *puuuuste dypt inn*

Ka faen er det som har skjedd med deg mahn?! Aldri hørt om noe som heter MORALER???????

Lenke til kommentar

moraler smaler....

verden er full av hyklere og ingen er en helgen

jeg og folk flest ser ingen problem i skimme litt av toppen av kaka.

hvert år øker omsettingen av data spill

prisene er fortsatt høye og servicen er fortsatt rotten

i de evige ord fra westwood ansatte om hvordan ea behandlet spill etter oppkjøpet

we make em they forsake em

støff moralen din opp der sola ikke skinner ingen liker folk med brune neser.

Lenke til kommentar
eller bussen! det er jo lett å snike seg på bussen.. og det er bare å gi falsk navn hvis du blir tatt...

Blir du tatt for sniking så må du vise legg, hvis ikke kommer onkel politi og krever legg av deg... :cool:

Lenke til kommentar
eller bussen! det er jo lett å snike seg på bussen.. og det er bare å gi falsk navn hvis du blir tatt...

Blir du tatt for sniking så må du vise legg, hvis ikke kommer onkel politi og krever legg av deg... :cool:

Har tatt bussen 2 ganger dagen, 5 ganger uken i nærmere 5 år. Har aldri opplevd kontroll.. Men du har jo et poeng da...

Lenke til kommentar

Blir så feil når folk sammenligner piratkopiering med med regelrett tyveri. Det er ingenting som blir borte med piratkopiering, men det blir det med tyveri. Stjeler du i butikken, så mister butikken den varen og kan ikke selge den. Kopierer du noe så er det ingenting som blir borte, og hadde du ikke tenkt å kjøpe det likevell, så taper ingen på det.

OG nei, jeg ikke en stor forsvarer av piratkopiering, jeg gjør det selv, men liker jeg noe så kjøper jeg det. Tror tapstallene pga kopiering til diverse selskaper er STERKT overdrevet.

Lenke til kommentar
Blir så feil når folk sammenligner piratkopiering med med regelrett tyveri. Det er ingenting som blir borte med piratkopiering, men det blir det med tyveri. Stjeler du i butikken, så mister butikken den varen og kan ikke selge den. Kopierer du noe så er det ingenting som blir borte, og hadde du ikke tenkt å kjøpe det likevell, så taper ingen på det.

OG nei, jeg ikke en stor forsvarer av piratkopiering, jeg gjør det selv, men liker jeg noe så kjøper jeg det. Tror tapstallene pga kopiering til diverse selskaper er STERKT overdrevet.

Dette har jo med folk som laster ned musikk/spill de faktisk hadde kjøpt, hadde det ikke vært for piratkopiering...

Offtopic: Lastet ned en film som var tatt opp med videokamera inni en kinosal, og tydeligvis var forkjølet for han hostet gjennom hele, i tillegg til at han foran hele tiden skulle kjøpe popkorn eller noe... Eg så hele filmen... Siden det kjøper eg alle filmer, eller ihvertfall ser de på kino.. det der var bare tortur :thumbdown::laugh:

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at du kan ha et spill som er piratkopiert i 24timer

Som de andre sier... nei... men grunnen til at du tror dette er sikkert fordi at du kunne laste ned ROMS i 24 hvis du eide spillet (SNES, GENESIS osv). Pleide hvertfall ROMS sidene å advare med.

Når det gjelder hele Warez diskusjonen så må jeg innrømme at jeg har slutta å kjøpe cd'er til utenlandske artister. Jeg laster ned låter å hører jeg noe jeg liker så kjøper jeg det på Vinyl. Gir de ikke ut på Vinyl så kjipt for de. Lager også cder jeg kan høre på i bilen og ta med til venner... men synes ikke jeg er så slem på det områder fordi jeg kjøper jo vinyl hvis de har noe bra.

Men når det gjelder PC-Spill har jeg aldri lasta ned et helt pc spill ulovlig. Men det er vel kanskje fordi jeg ikke spiller så mye pc spill (ikke nå lengre hvertfall)... men hvis en kamerat har tilfeldigvis ordna f.eks. far cry så tar jeg gjerne å ordner en kopi av han. Men som sakt så spiller jeg ikke så mye pc spill så det gjør ikke meg så mye å betale 500 kroner for et spill jeg veit jeg er bra 2 ganger i året. Følelsen av å ha en full versjon av et spill du har brukt dine egne dyrebare penger på synes jeg gjør at spillet blir bedre. Er også alltids kult med den manualen og det fine coveret og greier. Og at CDen ikke ser ut som en vanlig CD-R. Gjør liksom at spillet får mye mer verdi.

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn har jeg mye mer glede av kjøpte spill. Når jeg sitter her og ser i gjennom bunken av originale spill, så ser jeg at jeg har nytt spilletia ved alle, bortsett fra få unntak. Det er flere av Warezspillene jeg har som jeg ikke har hatt gidda å se på engang. Vet ikke om dette er noe psykisk, men det er noe som har fått meg til å kjøpe spill. Til og med SP-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...