Gå til innhold

warez...WHAT?

Anbefalte innlegg

QUOTE (BeFs @ 12/04/2004 : 21:17)

Er det ikke sånn at du kan ha et spill som er piratkopiert i 24timer? 

Jo. Du kan også stjele biler bare du setter dem tilbake på plass innen 24 timer

:D:laugh::green:

Syntes piratkopier er greit til å prøve ting...greit å ha en kopi av et eller annet hjemme så lenge man ikke bruker piratkopier på jobb. For å lære seg ting uten å måtte betale mange mange kroner så er piratkopier greit...Kjenner mange som jobber innen IT bransjen som lærer seg systemer på denne måten.

Og kom ikke her og fortell meg at moderatorene her ikke sitter å spiller mp3'er, lastet ned fra nettet på en cracket winXP installasjon...Akkurat som alle dere andre :laugh:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har kjøpt winme+antivirus+alle spill(pc, ps2, ps), har lastet ned film-snuter og mp3, men har som regel kjøpt alle cd'ne. har aldri lastet ned spill eller brent spill, men har brent en og annen cd, men har gitt bort gratis. ikke kom her og dømm oss ærlige fattige menesker som kjøper ting!

Lenke til kommentar

warez er til del en fin ting synes jeg. Man kan laste og prøve spill før man bruker de surt oppsparte kronene sine på det. Og med så mange middelmådige spill som det finnes på markedet nå så må jeg ærlig innrømme at jeg laster ned de spillene jeg er interesert i. Og kjøper de som er bra. Resten spiller jeg igjennom og sletter etterpå.

Lenke til kommentar
warez er til del en fin ting synes jeg. Man kan laste og prøve spill før man bruker de surt oppsparte kronene sine på det. Og med så mange middelmådige spill som det finnes på markedet nå så må jeg ærlig innrømme at jeg laster ned de spillene jeg er interesert i. Og kjøper de som er bra. Resten spiller jeg igjennom og sletter etterpå.

hørt om demoer eller???

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Med en gang noen starter en tråd som handler om ulovelig spill så får alle på forumet hetta og nermest klikker, og nøler ikke et sekund med å rapportere det.

Men når dere sjekker poll`et som vi hadde på forsiden om hvor mange spill dere kjøper i året så hadde desidert flest valgt:

Jeg kjøper ikke spill

Den avstemningen du snakker om her var på månedsbasis. Vi har i den senere tid gjort en ny avstemning, på årsbasis, som gav et helt annet utslag. Kan fiske frem resultatene, hvis det er ønskelig.

Lenke til kommentar
Er det ikke sånn at du kan ha et spill som er piratkopiert i 24timer?

Jo. Du kan også stjele biler bare du setter dem tilbake på plass innen 24 timer.

Dette er ikke sant, du kan ha bilen i max 12 timer og du må fylle tanken før du setter den tilbake. :p

En kommentar til "billigere spill = mindre warez" er jo "billigere spill = mindre utvikler budsjett = dårligere spill".

Lenke til kommentar
De selger Far Cry til 350 på elkjøp nå, det er billig syns jeg...

Det har de gjort siden dagen det kom.

Men hva var poenget med å fortelle oss dette ? :dontgetit:

Det var prat på at spill generelt er veldig dyre, men her er det faktisk et skikkelig bra spill som er rimelig. Det var poenget.

Det er slikt som dette som ødelegger bredden i spillmarkedet og til syvende og sist sørger for at spesialforretningene forsvinner. Til slutt blir det svært vanskelig å få tak i noe annet enn de absolutt største titlene. Grunnen til dette er at det er disse store titlene som sørger for at de mindre nisje-forhandlerne kan holde hodet over vannet. Problemet er at de store kjedene dumper ut disse titlene med tap for å dra kunder inn i butikken. Det samme problemet har eksistert på DVD-markedet en god stund og til dels også med musikk..

Jeg vil også våge å påstå at spillprodusentenes "taps-tall" grunnet warez er svært oppskrytt. Hver nedlasting er ikke et tapt salg og noen nedlastinger framprovoserer trolig et salg. Dette har jeg opplevd både som privatperson og som forhandler. Spillindustrien hadde ikke eksistert dersom det ikke var gode penger å tjene så de kunstige "tapene" skal man ta med en klype salt.

Det som det derimot bør slås svært hardt ned på er videresalg av kopiert programvare. Jeg har vært i Øst-Europa på markeder på størrelse med Oslo City og større hvor kopiert programvare selges over disk og til og med kvittering. Det samme er meget vanlig i Asia og det er DER problemet ligger og ikke hvorvidt norske tenåringer laster ned programvare til eget bruk eller ikke.

Lenke til kommentar
ikke rart det er mye piratkopiering bare se på prisene til vanlige programmer som Feks Windows XP Professional koster nesten 4k , det funker ikke som det skal en gang. =)

Vi tar det en gang til: For litt over en tusenlapp får du kjøpt OEM-utgaven av XP.

De fleste PC-pakker inkluderer XP i prisen for maskinen. Hadde XP kostet 4000 så hadde man med andre ord fått maskiner som koster 9999,- med XP til 5999,- uten XP men det gjør man jo ikke. Du får kanskje et avslag på 4-500 hvis du er heldig.

Har installert flere håndfuller med originale XP hos ulike mennesker og aldri hatt noe kluss. Alikevel er det mange som sier de har problemer. Gjerne de samme som ikke tør å kjøre windowsupdate siden de ikke har originalvare.

MS gir jo blanke i om piratkopier ikke fungerer som de skal så lenge de betalende brukerne som MS lever av er fornøyd. Jeg spår at SP2 til XP vil lede til mange tråder angående ting som ikke lenger fungerer hos en del mennesker. MS sorterte jo ut og disablet en haug med 'standard'-serials når SP1 kom og har jo sikkert mer å komme med nå.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Piratkopiering / Warez kommer alltid til og være! Grunnen til dette er at crackere alltid kommer seg igjennom, og nå til dags vil alle lære seg mest mulig om cracking fortest mulig! Av disse kommer det til og bli noen gode og dette blir da flere og flere ettersom tiden går!

Tenk hvor mye bra det hadde blitt om de mest kjente gruppene som cracker spill hadde jobbet sammen med spill/OS utviklerne for og alltid bekjempe nye metoder innengor cracking og lignende!

Men det er vel heller urealistisk!

Som sagt Warez vil alltid være.. Og ingenting kan stoppe det, fordi verden kan alt for mye om data i forhold til hvordan det var før.

Hilsen "warez" bruker.

Lenke til kommentar
ikke rart det er mye piratkopiering bare se på prisene til vanlige programmer som Feks Windows XP Professional koster nesten 4k , det funker ikke som det skal en gang. =)

Mener at noen i Adobe en gang sa at de forstod at folk brukte cracka versjoner av PS, Illustrator og golive hjemme på gutterommet, og at de egentlig ikke orka å bry seg så lenge disse ikke piratkopiene ble brukt til kommerisell bruk. SÅNT syns jeg er bra, for de lisensene kommer fort på over ti laken, men med spill blir det noe helt annet.

Folk burde forresten ha oppdaga konseptet "demo" innen nå. De er der for en grunn de og.

Edit: glemte et ganske viktig "ikke".

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar

hørt om demoer eller???

Demoer er ikke nok. De gir som regel en bilde av kun de bra tingene med spillet.

Ville du kjøpt ny bil hvis du kun fikk prøve setet og litt av rattet??

Endret av Gromle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...