Tr1llobite Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Når jeg lager CGI-scripts med Delphi (Mastering Delphi 7, s. 768, kap. 20) klarer jeg ikke a få parameterene som jeg gir til skriptet via web-browseren min. F.eks nå jeg kjører "http://localhost/desktop/DCGI/DCGI.exe?test=funker_ikke". Jeg vil ha parameteren "test", men får det ikke til Begynner å bli litt irriterende, for jeg har ikke lyst å bruke perl, for jeg trenger Delphi til å gjøre dette. Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
tasle Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Bruker du TWebRequest.Contentfields ? Eks.: Parameter:= Request.ContentFields [0]; Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 16. april 2004 Forfatter Del Skrevet 16. april 2004 Nix, jeg bruker absolutt ingen former for forenkling. Ren console. Jeg har lest om at dette går, men har ikke prøvd det: Windows.GetEnvironmentVariable('PATH_INFO', PathName, sizeof(PathName)); Også bare fjerner jeg EXE-navnet fra stringen jeg får. Vet du om dette funker? Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 22. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2004 Nix, det funka ikke Programmet kræsjet... Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 22. mai 2004 Del Skrevet 22. mai 2004 heh heh heh! ... eller ??? Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 (endret) heh heh heh! ... eller ??? Eller bare shut the fuck up! ^^ EDIT: Hehe, ikke ta det personlig Nuclear.Bomber, bare kødder med deg.... Endret 23. mai 2004 av @kd Lenke til kommentar
tasle Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 Prøv heller å bruke TWebRequest dersom du trenger et "skript" / program som skal virke på en webserver. Lenke til kommentar
Nuclear.Bomber Skrevet 23. mai 2004 Del Skrevet 23. mai 2004 heh heh heh! ... eller ??? Eller bare shut the fuck up! ^^ EDIT: Hehe, ikke ta det personlig Nuclear.Bomber, bare kødder med deg.... se om du tørr å si det en gang till! Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Prøv heller å bruke TWebRequest dersom du trenger et "skript" / program som skal virke på en webserver. Det var jo hele poenget at jeg skal lage dette i ren command line (rett og slett en exe-fil som blir kjørt på en egen server). Jeg har sett folk som klarte å lese cookies fra et C program (på dette forumet et sted) via API funksjonen GetEnvironmentVariable. Når jeg prøvde det klikket bare programmet, men sikkert bare på grunn av en programmeringsfeil (fast and simple example).... EDIT: Programmeringsfeil indeed... Endret 25. juli 2004 av kr1570ffz0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå