Endre Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Dette var på tide. http://www.xbitlabs.com/articles/chipsets/...force3-250.html Lenke til kommentar
iBox Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Yeah. Endelig kan vi bli kvitt de stabilitetsproblemene det har vært med nForce3 150. Jeg selv sikter inn på å kjøpe et dual-cpu system med nForce3 250 Pro. Lenke til kommentar
3dme Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Men når kommer kortene i norske webshopper? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ja, det var jammen meg på tide. Nå begynner vi å nærme oss brukbare brikkesett for oss entusiaster på denne platformen også, synd dette tar tid. Forøvrig en meget bra skrevet test! Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Vet man hvorfor de ikke klarte høyere overklokking med buss enn 232MHz? Er det CPU eller chipset som fører til dette? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Vet man hvorfor de ikke klarte høyere overklokking med buss enn 232MHz? Er det CPU eller chipset som fører til dette? Det var CPU: Increasing the FSB clock rate smoothly, we reached the ceiling at 232MHz. On further growth of the FSB clock rate, the system lost stability. Regrettably, without the option of lowering the CPU multiplier, we hit the roof for this particular processor too soon. We also reached this result with other, older chipsets. Thus, the practical overclocking tests of the Chaintech Zenith ZNF3-250 bring no surprises, even through NVIDIA nForce3 250 chipset is theoretically very suitable for overclocking. Heldigvis... Endret 12. april 2004 av stian-hg Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Gikk vel også på at Chaintech ikke hadde lagt til mulighet til å redusere multiplieren (heller ikke Cool&Quiet), hvis man kunne gjort det er det vel mulig å dra den litt lengre? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Gikk vel også på at Chaintech ikke hadde lagt til mulighet til å redusere multiplieren (heller ikke Cool&Quiet), hvis man kunne gjort det er det vel mulig å dra den litt lengre? Selvfølgelig Men hovedkortet i seg selv hadde nok klart mer. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg sier bare en ting: "HA HA HAH!" Har ikke tall på hvor mange som har tutet "Vent på nForce 3 250!", og så kommer dette? En 3% ytelsesforbedring over nForce 150 + hardware firewall. Er det det folk har ventet i måneder, og sannsynligvis må vente enda en måned, på? Og ikke kom trekkende med alt det kule som er onboard på chipsettet, for som testen viser så velger faktisk hovedkortprodusentene å ikke bruke det(!). Chaintech bruker Broadcom nettverk, ViA lyd og firewire og SiL S-ATA RAID. Dermed blir eneste forskjell på det kortet i reviewen og et GigaByte K8NNXP LE 3% ytelse og bedre lyd på grunn av integrert PCI lydkort. Jammen noe å vente på.... -KJ Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 velger faktisk hovedkortprodusentene å ikke bruke det(!). Chaintech bruker Broadcom nettverk, ViA lyd og firewire og SiL S-ATA RAID. Dermed blir eneste forskjell på det kortet i reviewen og et GigaByte K8NNXP LE 3% ytelse og bedre lyd på grunn av integrert PCI lydkort. Jammen noe å vente på.... -KJ For det første er det bare Chaintech sitt kort som er testet, så å bruke hovedkortprodusentene bilr litt drøyt. Dessuten er det liten tvil om at de tekniske spesifikasjonene på nforce3 250 er bedre enn nforce3 150, ikke minst kommer det med pci/agp-lås, og med en bedre bios (med mulighet til å redusere multiplieren) kan du etter all sannsynlighet (tiden vil vise) klokke langt mer enn med k8t800 (eller hva det heter) og nforce3 150. Hovedpoenget er at nå har man et verdig alternativ til VIA sitt, og jeg vil tro at kort som ikke bruker nforce3 150 pcb-design kan vise seg å ha et ekstra "touch". Dessuten er det designet for socket 939, kanskje noen andre kan utdype hvilke praktiske konsekvenser det har? Lenke til kommentar
stian-hg Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 jevel: Ytelsen til de "eldre" brikkesettene til socket 754 har vel aldri vært beklagelig. Det som har vært problemet er overklokkingsegenskaper. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg sier bare en ting: "HA HA HAH!" Har ikke tall på hvor mange som har tutet "Vent på nForce 3 250!", og så kommer dette? En 3% ytelsesforbedring over nForce 150 + hardware firewall. Er det det folk har ventet i måneder, og sannsynligvis må vente enda en måned, på? Og ikke kom trekkende med alt det kule som er onboard på chipsettet, for som testen viser så velger faktisk hovedkortprodusentene å ikke bruke det(!). Chaintech bruker Broadcom nettverk, ViA lyd og firewire og SiL S-ATA RAID. Dermed blir eneste forskjell på det kortet i reviewen og et GigaByte K8NNXP LE 3% ytelse og bedre lyd på grunn av integrert PCI lydkort. Jammen noe å vente på.... -KJ Ser du ikke de store forbedringene mellom nf3 150 og 250 ! Cool’n’Quiet technology er nok til å vente på nf3 250! Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 De fleste hovedkortprodusentene har jo ventet på 250. Nå kan vi glede oss til kort fra podusenter som Asus, Abit, Epox og DFI for å nevne noen. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Det som var litt av en overaskelse, hvertfall for meg, var hvor bra SiS kom ut i testene. Nesten best gjennom alle testene jo. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Mitt GigaByte K8NNXP klarer 225MHz FSB, og jeg sier meg godt fornøyd med det til hobbybruk. Når det gjelder Cool'n'Quiet, så føler jeg ikke helt behovet for det. Min A64 3200+ kjører gladelig på 1.375VCore, noe som gir meg en load temp på ca. 38C med stock vifte og 18 grader i rommet. Jeg ser jo forbedring i specs, men den som mener at det ville være verdt å utsette kjøp i 6 måneder på grunn av det, den er ikke helt med mener nå jeg. Hvis du til en hver tid er villig til å utsette kjøp i seks måneder, så vil man alltid oppleve å få mer for pengene og / eller nyere standarder. Alltid. Men; det var ikke meningen å trampe så alt for hardt på selve plattformen, det var mer en kommentar til de horder av folk som har bedt oss som skulle kjøpe om å vente. Jeg begynte å undersøke for å kjøpe sånn rundt nyttår, og allerede da fikk jeg beskjed om at jeg burde vente. Tør ikke tenke på hva som ville ha skjedd hvis jeg hadde vært dum nok til å stole på slike bakstrebere... (Og ja, jeg skal ha et nForce 3 250Gb når de kommer, men det er kun for å skifte ut et defekt nForce 3 150 kort som jeg bruker så lenge.) -KJ Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 De fleste hovedkortprodusentene har jo ventet på 250. Nå kan vi glede oss til kort fra podusenter som Asus, Abit, Epox og DFI for å nevne noen. Det i seg selv er et veldig godt argumment, ja Tenkte ikke over den. -KJ Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Skall man tro på ryktane, så kjeme og 250 baserte kort til å være "mindre" kritisk til kva du putter på av rambrikker. Noko som vil være ein stor fordel.. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Skall man tro på ryktane, så kjeme og 250 baserte kort til å være "mindre" kritisk til kva du putter på av rambrikker. Noko som vil være ein stor fordel.. Jepp. Får også håpe de like store mengder RAM (1GB+) bedre. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Men er det noen som vet noe mer om SiS 755 enn det som står på den siden? Det chipsettet så veldig interessant ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå