drmowinckel.com Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Forslag til en ny side i HW.no-nettverket: en side som tar for seg utstyr for å lage musikk på PC/Mac. Holder på med å orientere meg i markedet for dette nå, og det slår meg at en innholdsrik side med prisguide, forum, tester osv ikke finnes (jeg har i hvertfall ikke funnet noe). Det finnes jo en side for amatør- (og proff-?) fotografer, burde jo også vært en side for de som bruker pc/mac til annet amatør/profft bruk? Det ligger jo en del lydkort inne i prisguiden, men få beregnet for "profft" bruk. I tillegg til dette kunne det vært fokus på synther, både med og uten tangenter samt software-synther, MIDI-keyboard, sequencere, samplere osv. Føler at dette er en side av PC-/Macbruk som blir litt oversett på HW-sidene. På tide at amatør- og proffmusikerne også for en egen HW-side! Kunne forresten vært en ide med en slik side for videoredigering og? Hvis dette blir en suksess, kunne man jo utvide med en side for ikke-PC-basert musikk også. Tenker da på en side med andre instrumenter, gitarer - akustiske og elektriske, bass, trommer osv osv, og utstyr til studiobruk, miksere osv, og PA-utstyr. You name it. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Prøv lyd-delen av www.storedyret.com (ps. proffe folk) Lenke til kommentar
drmowinckel.com Skrevet 18. april 2004 Forfatter Del Skrevet 18. april 2004 Takk for linken. Noen interresante ting å lese der, men ikke helt det jeg er ute etter. Har uansett funnet det jeg skal ha. Men jeg synes fremdeles en side i HW-nettverket som tar for seg MIDI-kontrollere, synther (både rack, keyboard og software), "proffe" lydkort, osv, med forum, prisguide, osv, hadde vært utrolig kjekt. Lenke til kommentar
Moveman Skrevet 18. april 2004 Del Skrevet 18. april 2004 Støtter deg helt og holdent på dette forslaget Lenke til kommentar
Jakartabebopp Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 det hørtes jo ut som en kjempegod idé. støtter forslaget fullt ut Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Men det krever at det er noen som kan gjøre dette. Interessert? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Støttes! Hadde jeg hatt PÆNG nok skulle jeg ha gjort det selv Lenke til kommentar
Moveman Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Men det krever at det er noen som kan gjøre dette. Interessert? Skulle mer en gjerne vært med jeg Lenke til kommentar
blacktower Skrevet 21. april 2004 Del Skrevet 21. april 2004 De som måtte være interessert i å bidra til noe slik kan jo ta en titt her: http://www.audiovisuelt.no/art.php?artikkelid=6063 Lenke til kommentar
drmowinckel.com Skrevet 22. april 2004 Forfatter Del Skrevet 22. april 2004 Dette virker for meg som en side som tar for seg underholdningsdelen av audio og video, altså utstyr for å se på film og høre på musikk. Det trengs jo og i hardware-nettverket. Men det virker ikke som denne siden retter seg spesielt til de som lager musikk. Lenke til kommentar
mlwirak Skrevet 22. april 2004 Del Skrevet 22. april 2004 Hvis noen har lyst til å jobbe seriøst med en slik side i HW-nettverket, så gjerne for oss. I så fall kan dere ta kontakt med meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå