Gå til innhold

Forslag: amatørmusikerside

Anbefalte innlegg

Forslag til en ny side i HW.no-nettverket: en side som tar for seg utstyr for å lage musikk på PC/Mac.

Holder på med å orientere meg i markedet for dette nå, og det slår meg at en innholdsrik side med prisguide, forum, tester osv ikke finnes (jeg har i hvertfall ikke funnet noe).

Det finnes jo en side for amatør- (og proff-?) fotografer, burde jo også vært en side for de som bruker pc/mac til annet amatør/profft bruk?

Det ligger jo en del lydkort inne i prisguiden, men få beregnet for "profft" bruk. I tillegg til dette kunne det vært fokus på synther, både med og uten tangenter samt software-synther, MIDI-keyboard, sequencere, samplere osv.

Føler at dette er en side av PC-/Macbruk som blir litt oversett på HW-sidene. På tide at amatør- og proffmusikerne også for en egen HW-side!

Kunne forresten vært en ide med en slik side for videoredigering og?

Hvis dette blir en suksess, kunne man jo utvide med en side for ikke-PC-basert musikk også. Tenker da på en side med andre instrumenter, gitarer - akustiske og elektriske, bass, trommer osv osv, og utstyr til studiobruk, miksere osv, og PA-utstyr. You name it.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for linken. Noen interresante ting å lese der, men ikke helt det jeg er ute etter.

Har uansett funnet det jeg skal ha. Men jeg synes fremdeles en side i HW-nettverket som tar for seg MIDI-kontrollere, synther (både rack, keyboard og software), "proffe" lydkort, osv, med forum, prisguide, osv, hadde vært utrolig kjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...