Gå til innhold

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men Big Boss mistet ikke øyet før ETTER MGS2 hvis jeg ikke husker feil. Siden det kan være snakk om et spill hvor Big Boss var mye yngre, spiller ikke lappen over øyet noen rolle, men kanskje at han mister øyet blir en del av historien.

BB var død både før MGS og MGS2.

Lenke til kommentar
Men Big Boss mistet ikke øyet før ETTER MGS2 hvis jeg ikke husker feil. Siden det kan være snakk om et spill hvor Big Boss var mye yngre, spiller ikke lappen over øyet noen rolle, men kanskje at han mister øyet blir en del av historien.

big boss hadde vært dau i ca.40 når hendelsene i mgs2 tok sted

Lenke til kommentar

Snake er rundt 35-40 i MGS2.

Big Boss ble drept av Solid Snake ja henholdsvis i 1999 i Zanzibar Land.

"Whoever wins, our battle does not end. The loser is freed from the battlefield, but the winner must remain there. And the survivor must live his life as a warrior until he dies."
Lenke til kommentar

du tenker på solidus snake i mgs2. Han mister det ene øyet ja.

big boss var død da tror eg.

Lenke til kommentar

Mange misforståelser her...

Siden Liquid og Solid Snake ble skapt av cellene til den 50 år gamle Saladin/Big Boss, kan jo ikke han være i live i MGs og MGS2, det stemmer det. Husk at disse to spillene er til nintendo, og ikke til PS.

Snake er 32 (tanker) og 34 (plant) i MGS2: Sons of Liberty

Dette vet jeg fordi Snake var 15 år i gulfkrigen (1991)

Jeg blander ikke Big Boss med Solidus, og har nå innsett at Snake Eater må være langt tilbake i tid.

Jeg skrev feil i meldingene mine tidligere, da jeg mente MG og ikke MGS.

Men jeg kan da tydelig huske at Snake snakker om å ha drept faren sin, nemlig Big Boss. Så det er altså han som ødelegger BBs øye. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro.

Går det an å få en solid forklaring her?

Lenke til kommentar
Men jeg kan da tydelig huske at Snake snakker om å ha drept faren sin, nemlig Big Boss. Så det er altså han som ødelegger BBs øye. Jeg vet ikke lenger hva jeg skal tro.

Går det an å få en solid forklaring her?

Solid Snake dreper Big Boss i Zanzibar Land.

Det er ikke han som ødelegger øyet hans.

Hvem som faktisk gjorde det og når det skjedde, er svært usikkert.

Mange peker tilbake på en gammel dårlig oversatt manuall av et av MSX spillene som sier det var på 80-tallet. Dog har Konami/Kojima gått ut å sagt at denne ikke kan taes "seriøst" fordi den er full av feil o.l.

Hva som skjedde vil tiden vise. :)

BB ble foresten steril på 70-tallet.

Lenke til kommentar

Håper virkelig det er Solid Snake man ser i Snake Eater ellers blir det bare teit spør du meg. Han ser jo dønn ut som Snake og oppfører seg akkurat som han.

Verste scenarioet er at han er en gammel versjon av Solid Snake..da kaster jeg spillet ut vinduet

Lenke til kommentar
Håper virkelig det er Solid Snake man ser i Snake Eater ellers blir det bare teit spør du meg. Han ser jo dønn ut som Snake og oppfører seg akkurat som han.

Verste scenarioet er at han er en gammel versjon av Solid Snake..da kaster jeg spillet ut vinduet

Du vet vel at Solid Snake,Liquid Snake og Solidus Snake er kloner av Big Boss?Ellers så var det at Solid Snake ogLiquid Snake er kloner av Solidus Snake husker ikke helt.Men jeg synes det er bra at man kanskje ikke spiller som Solid Snake så man kan forstå historien bedre.Håper dere forstår hva jeg vil fram til nå.

Lenke til kommentar
Du vet vel at Solid Snake,Liquid Snake og Solidus Snake er kloner av Big Boss?Ellers så var det at Solid Snake ogLiquid Snake er kloner av Solidus Snake husker ikke helt.Men jeg synes det er bra at man kanskje ikke spiller som Solid Snake så man kan forstå historien bedre.Håper dere forstår hva jeg vil fram til nå.

Alle er kloner av Big Boss.

Solidus er riktignok en avbalansert og "perfekt" modell av Solid og Liquid.

(Ettersom solidus er noe slikt på Latin elns.)

Solidus er faktisk yngre enn Liquid og Solid. :)

Lenke til kommentar

På DVD-en til MGS2 forteller Hideo om hvordan han lagde Solidus som en 3d-modell:

Han brukte modellen av Snake og så for seg hvordan Snake kunne se ut om ti år. Deretter la han til gråere hår og flere rynker. Hvorfor skulle han gjøre det hvis Snake og Liquid er eldre?

Lenke til kommentar
På DVD-en til MGS2 forteller Hideo om hvordan han lagde Solidus som en 3d-modell:

Han brukte modellen av Snake og så for seg hvordan Snake kunne se ut om ti år. Deretter la han til gråere hår og flere rynker. Hvorfor skulle han gjøre det hvis Snake og Liquid er eldre?

I kloningsprossesen som Solidus var utsatt for gjorde de slik at han skulle eldres fortere for å kunne være troverdig i rollen som president, noe han var i MGS, i tiden med Shadow Moses opplegget. Solidus ble klonet etter Liquid og Solid og er derfor den yngste.

Lenke til kommentar

Så det var Solidus som var presidenten... Nå skjønner jeg det! Det er han de referer til som "mr. President", og da er det vel også han som styrer the patriots, eller "La Li Lu Le La".

En ting jeg ikke skjønner:

På slutten av MGS2 så sier Otacon at patriotene har vært døde i 100 år, og spilleren får vite at alt er styrt av AI og datamaskiner.

Kan noen forklare dette?

Lenke til kommentar
Så det var Solidus som var presidenten... Nå skjønner jeg det! Det er han de referer til som "mr. President", og da er det vel også han som styrer the patriots, eller "La Li Lu Le La".

På slutten av MGS2 så sier Otacon at patriotene har vært døde i 100 år, og spilleren får vite at alt er styrt av AI og datamaskiner.

Kan noen forklare dette?

Solidus er ikke personen som styrer patriotene tvert imot. Han slåss mot de slik som Liquid gjorde før ham.

Det siste du refferer til er det faktisk ingen som kan forklare. :)

Derfor jeg "venter" på MGS4. :whistle:

Lenke til kommentar

Kan noen forklare dette?

Solidus er ikke personen som styrer patriotene tvert imot. Han slåss mot de slik som Liquid gjorde før ham.

Det siste du refferer til er det faktisk ingen som kan forklare. :)

Derfor jeg "venter" på MGS4. :whistle:

Hvem vet, kanskje vi får et svar på det i treern. Lite sannsynlig, men hvem vet hva Kojima har i tankene. Han har jo hvert flink med sine tvistinger på storyen til spillet, så jeg ser ikke bort fra at vi får i hvertfall noe nærmere forklaring på hva/hvem The Patriots er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...