nataS_666 Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Det første spillet jeg spilte var Lander på Oric 1. Måtte skrive spillet selv, fra en bok. Dette var i 1983 tro jeg..... Endret 13. april 2004 av nataS_666 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 NES: Mario 8bit PC: Eit motorsykkelspel PS2: SSX X-Box: DoA3 N64: Goldeneye PS1: Rayman SNES: Super Mario World Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 PC: Commander Keen eller Lemmings (Dont remember) PS2: GTA3 Xbox: Halo N64: Super Mario Sega Genesys: Alex Kid Lenke til kommentar
n0th1ng Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Mitt første spill var Doom 1 shareware Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Pong, förstås! Runt 1975, om jag minns rätt, min onkel köpte spelet till sej själv. /Olle Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 NES:Super Mario PC: Ducktales, CD: Chaos Control Lenke til kommentar
Mazeking Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) På slutten av 70 tallet kjøpte onkel min eller annen TV spill maskin der man skulle spille "tennis". Veldig primitive greier. var bare en hvit firkant som var ballen så skulle man få den over i motstanderens mål. Kunne bevege din markør opp og ned på skjermen. Var mål på begge sider. Dårlige grafikk men stor morro i stua. Etter dette var det vel Commodore VIC 20 og Asteroids? Der man kjører romskip og skyter i stykker store steiner som blir mindre og mindre. Husker ikke helt hva jeg spilte først på Commodore 64, men Forbidden Forrest og Blue Max sitter igjen som "store" spill av de første jeg spilte. Ellers var det jo Burnin Rubber, pitstop Hvem glemmer vel ikke Last Ninja serien på C64? På Pc var det Leisure Suite Larry In the Land Of The Lounge Lizzards(Var det det det het). CGA fire fargers skjerm Husker at passordet som stod på dassen var "Ken Sent Me". Ellers var jo spacequest og kingsquest serien og senere heroquest serien store før 3dspillene kom... Ellers så vet det jo også tiden med alle spilleautomatene. Kung Fu. Galaxies og ikke forglem Gauntlet som kom på slutten av 80 tallet! Mimre, mimre MazeKing Endret 14. april 2004 av Mazeking Lenke til kommentar
Corduroy Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 (endret) NES: Super Mario (What else:P) C64: Hmm... Tror faktisk det var GhostBusters eler Last Ninja.. Uansett var Last Ninja det som fikk meg totalt hekta!! Sega: Sonic the Hedgehog PC: Wolf3d eller Stunts tror jeg?!?! Amiga: Fåglarna vet.. ALT var bra på Amiga 500, så vanskelig å huske... Men tror det kan ha vært Lemmings! Men det første av alt var orm på en Tiki 100 på barne skole tilbake på 80-tallet en gang EDIT: 80 og 90 var farlig nærme visst Endret 14. april 2004 av Corduroy Lenke til kommentar
owen10 Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Det må være Super mario på Super Nintendo Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Men det første av alt var orm på en Tiki 100 på barne skole tilbake på 90-tallet en gang LOL, husker første dagen på ungdomsskolen i 88, det første jeg gjorde der var faktisk å spille orm på en Tiki100 maskin!!! Lenke til kommentar
wolf5 Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Pong på et TV-konsoll rundt 1980. War og Cats på 286 PC. War må være det første strategi spillet som finnes på PC. Var et supert spill den gang. 4 farger og 3 typer units: archers, barbarians og knights. -Wolf5 Lenke til kommentar
banzay Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Husker jeg spilte et spill hvor jeg var en mann som kunne skyte små brannballer eller noe. Første brett var det natt, man starta ved ett slott og måtte hoppe over små hull i bakken. Dørene var røde. Det er omtrent det jeg husker. Noen som vet hva det heter? Tror det er fra tidlig 90-tall Lenke til kommentar
Lord Hell Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Første Console Spillet var Super mario på Snes, Første PC spillet var vell Warcraft II og Johns in the fastlane har spillet enda... vet ikke om det er lov å dele det (noen som vet det ?) MEN jeg kan ta noen bilder av det skikkelig gammelt spill Lenke til kommentar
wannabe nerd Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Husker jeg spilte et spill hvor jeg var en mann som kunne skyte små brannballer eller noe. Første brett var det natt, man starta ved ett slott og måtte hoppe over små hull i bakken. Dørene var røde. Det er omtrent det jeg husker. Noen som vet hva det heter? Tror det er fra tidlig 90-tall Sikkert Super Mario til SNES isåfal er jeg litt skuffa over at du ikke visste det Lenke til kommentar
Treblad Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Hm, tror enten Alex the Kidd eller Sonic på Sega var det aller, allert første konsoll-spillet jeg prøvde. Til PC er jeg litt usikker. Det var nok enten Dave, Jill eller Jones in the Fast Lane. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 det første var vel super mario på min gode gamle nintendo. eller var det sonic eller noko sånt på sega. er ikkje heilt sikker. det første på pc eit eller anna dos spel. husker ikkje kva. Lenke til kommentar
norway Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Nintendo 8 bit - Iceclimber PC - Monkey Island 1 Lenke til kommentar
KriB Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Gianna Sisters på commodore64. Ditto! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå