tacomodo Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Har to maskiner her hjemme koblet til en switch som igjen er koblet til adsl modem. Problemet mitt er at maskinene liksom ikke ser hverandre. Det jeg lurer på er - på det helt mest grunnleggende, nøyaktig hvilke settings er det som skal til for at maskinene ser hverandre med "View Workgroup Computers", såfremt nettverskortene fungerer, ingen ekstra firewall er lagt inn, eller noe annet tøys. Har fiklet litt med Network setup wizard, men blir ikke så klok. Det hender jeg kan skrive \\navn og komme inn på den andre maskinen, men ikke se den med "View Workgroup Computers". Begge maskiner er i samme workgroup Lenke til kommentar
Andree Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hadde vært fint å vist hvilket operativsystem du har!? Regner med det er Win XP, da må du gå inn på mine nettverkssteder og velge "Installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk". Da settes maskinene opp med arbeidsgruppe og muligheten for fildeling. Når du har gjort dette skal maskine normalt kunne se hverandre Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Det er WinXP, ja - Står i topic. Ok, skal prøve det du sa. hmm det var samme wizarden jeg har kjørt en del ganger og testa med Endret 12. april 2004 av tacomodo Lenke til kommentar
Andree Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Bruke du dhcp server, eller setter du IP'en fast? Pass på at begge maskinene er på samme nett pc1 eks. 196.168.100.1 pc2 eks. 196.168.100.2 (Det som er viktig er at di tre første nr seriene må være identiske, mes den siste må være forskjellig.) Du kan jo også legge inn "NWLink IPX/SPX/NetBIOS-kompatibel transportprotokoll". Da slipper du problematikken rundt IP adressene Endret 12. april 2004 av Andree Lenke til kommentar
knokle_85 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Det enkleste du kan gjøre er jo å mappe deg til en share på den andre maskinen. Dette gjør du helt enkelt ved å gå på : vertøy (i windows utforsker) og koble til nettverksstasjon. her skriver du inn ip adressen, og navnet på sharen. Feks. \\129.177.154.154\gamez du kan også bruke stasjonsbokstaven, feks. C etterfulgt av et $ tegn. C$ NB. pass på at brannmuren i xp er av. Hvis du har din egen brannmur lager du helt enkelt en regel som sier at du kan koble deg til ip adressen til den andre maskinen på alle porter.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå