Gå til innhold

Batterier på Nikon 2100

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe dette kameraet og har sett på en del nettsider der det selges. Problemet er at de forskellige butikkene oppgir forskellige batterier som er følger med kameraet.

F.eks. hos Itbutikken følger det med batteri CR-V3.

Hos andre butikker er det 2x EN-MH-1

På Nikons egne sider er det det sistnevnte (pluss lader) som står oppgitt.

Er det noen som kan hjelpe meg? :scared:

Endret av Amped
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
F.eks. hos Itbutikken følger det med batteri CR-V3.

Hos andre butikker er det 2x EN-MH-1

Både Nikon Coolpix 2100 og dets afløser Nikon Coolpix 2200 understøter flere forskellige batterityper. Men der følger genopladelige med lader med kameraet. Så dem vil jeg holde mig til.

Og i en snæver vendning, når de medfølgende batterier går døde, vil du altid kunne proppe nogle ikke genopladelige i kameraet. Der skal du dog ikke forvente dig alverden af batterilevetiden.

Mvh

Jens Hansen

akamera.dk

Lenke til kommentar

Hvis IT-Butikken selger med CRV-3 batterier, så må du styre unna. Disse batteriene er engangsbatterier (riktignok lithium, men engangs). Ett skittent triks av ITButikken å få folk til å kjøpe batteriene som i utgangspunktet skulle følge med, synes jeg.

Kjøp der det står at det følger med 2x En-MH1 batterier... dette er de oppladbare som skal følge med.

Merk at på nye Nikon Coolpix 2200, vil det etterhvert komme pakker som ikke inneholder oppladbare batterier og lader. Kameraet vil bli billigere for de som har slikt utstyr fra før. Andre må kjøpe en liten pakke ved siden av med lader og oppladbare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...