Gå til innhold

Oppskrytte filmer

Shulgin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe galt med homofile alver?

Selv skal jeg se alle tre igjen ila nærmeste dagene. Selvfølgelig i extended version. HerreCruise for en opplevelse de filmene var. Er der oppe sammen med Star Wars og Indiana Jones for min del. Herlig eventyr :)

Når man ser på lignende filmer, som Harry Potter, Narnia og Eragon så ser man virkelig kvalitetsforskjellene rent visuelt. Og historien er i og for seg magisk nok. Eneste som trekker ned er overeksponeringen til Frodo og hans emotilstand.

Når man ser hvilken extended klipp som ble utelatt i den siste filmen til fordel for endeløse hulkescener med Frodo så kan man undres. Filmene må sees i extended, da blir de enda bedre.

Men de som ikke liker den liker den ikke. Lite å gjøre med det. Men jeg forstår godt at den ble så populær når den bygger på en så kjent historie og blir perfeksjonert slik i utførelsen. :)

Schindler's List fant jeg ganske oppskrytt når den kom i sin tid. God film, men det var helt enorm den oppmerksomheten den fikk i 93'.

Lenke til kommentar

Ingenting galt med å være homofil og alv, men det er utrolig teit å se på. ^^

Harry Potter, Narnia og Eragon var vel barnefilmer og det aksepterte folk, mens LotR (og til en viss grad Star Wars) blir sett på som "voksen"filmer. Jeg likte godt kommentaren til George Lucas om at Star Wars var barnefilmer, og at noen blodfans ikke kunne akseptere det. ^^

edit, fant quoten: Lucas: "The movies are for children but they don't want to admit that"

Endret av SteffyPants
Lenke til kommentar

Så utrolig glad jeg ble når jeg leste denne tråden. Endelig er det ikke bare meg som syns LOTR er oppskrytt.. alle rundt meg var helt gale etter triologien, folk sov i kø for å få biletter osv... Jeg har slitt meg gjennom 1 og halve to.. da jeg sovnet i den sistnevnte på begge forsøk! 3 gidder jeg ikke prøve å se engang... Den finnes ikke spennende heller.. bare latterlig..

Sikkert noen som kommer med refs nå men det er godt å få sagt det..

Endret av Lise04
Lenke til kommentar
Så utrolig glad jeg ble når jeg leste denne tråden. Endelig er det ikke bare meg som syns LOTR er oppskrytt.. alle rundt meg var helt gale etter triologien, folk sov i kø for å få biletter osv... Jeg har slitt meg gjennom 1 og halve to.. da jeg sovnet i den sistnevnte på begge forsøk! 3 gidder jeg ikke prøve å se engang... Den finnes ikke spennende heller.. bare latterlig..

Sikkert noen som kommer med refs nå men det er godt å få sagt det..

7897403[/snapback]

Smaken er som baken :)

Men hver sin mening om filmen. Den kan elskes eller hates.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt denne greia rundt LOTR med å sove i køer, kle seg ut som alver og kjøpe dyre sverd. Og jeg tror det er noe av grunnen til at en del "hater" denne trilogien.

Men hvis man tar av seg disse subjektive brillene er det vanskelige å argumentere mot at dette er tre svært gode eventyrfilmer. LOTR er en visuelt nydelig trilogi, stappet med spennende og vellagde scener. Dessuten er historien god og karakterene interessante.

Grunnen til at filmene ikke kommer inn på noen topp-liste hos meg er problemene med dramturgien. Man hopper veldig fra spennende, halsbrekkende scener til veldig langtekkelige og til tider klumsete sekvenser. Hobbitene ødelegger rett og slett litt av tempoet og stilen (ettersom de blir fremstilt veldig rotete og halvkomiske).

Lenke til kommentar

Mens vi snakker om oppskrytte, kritikerroste og publikumsgledende filmer, så kan jeg jo nevne en film som kan bli bra, fordi man kan kjenne igjen mye av de parodiene som blir å komme i denne filmen, i filmer man har sett før. Jeg snakker om den nye filmen til folka bak Date Movie, Epic Movie. Men selvfølgelig er det en stor sjangs for at den suger, siden det er folka bak Date Movie som har denne filmen ;)

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke helt denne greia rundt LOTR med å sove i køer, kle seg ut som alver og kjøpe dyre sverd. Og jeg tror det er noe av grunnen til at en del "hater" denne trilogien.

Men hvis man tar av seg disse subjektive brillene er det vanskelige å argumentere mot at dette er tre svært gode eventyrfilmer. LOTR er en visuelt nydelig trilogi, stappet med spennende og vellagde scener. Dessuten er historien god og karakterene interessante.

7897540[/snapback]

Jeg kan ikke nekte for at jeg hadde hatet dem en del mindre hvis folk flest så på dem som gjennomsnittlige, a la Narnia-filmen, og det ikke fantes så mange fanboys/alvevirgins som lærte seg alvisk og hadde plastsverd-krig utenfor kinoen. Det er som Star Wars-filmene, som ikke hadde vært overvurdert i det hele tatt om vi hadde drept alle disse jævlene.

Lenke til kommentar

Harry Potter, Narnia og Eragon var vel barnefilmer og det aksepterte folk, mens LotR (og til en viss grad Star Wars) blir sett på som "voksen"filmer. Jeg likte godt kommentaren til George Lucas om at Star Wars var barnefilmer, og at noen blodfans ikke kunne akseptere det. ^^

edit, fant quoten: Lucas: "The movies are for children but they don't want to admit that"

7895776[/snapback]

Starwars er for alle. Men de fleste Star Wars fans, slik som meg :) , liker de selvom de er voksne, fordi de digga det når de var barn.

starwars er liksom mer enn bare film

Lenke til kommentar

Her er de mest oppskrytte filemene (og en og annen ressigør) ever (ahh! brannfakkel!)

-Schindlers liste (hva denne gjør på IMDB's toppliste fatter jeg ikke)

-Gudfaren 1 & 2 (for mye rot og surr i handlingen, har aldri fått med meg hva som skjer egentlig)

-Titanic

-Bugsy

-JFK-filmen (og Danser med Ulver, egentlig Kevin Costner generelt)

-de fleste nye animasjonsfilmer med "morsomme" snakkende dyr

-det meste av Robert Altman, Jim Jarmush og Woody Allen

-amerikanskse utgaver av japanske "skrekkfilmer"

-Madonna på film

-Brokeback Mountain

-Syriania

-Filmer laget før 70-tallet (nei, det gamle er sjelden bra...)

-A Clockwork Orange (morsom 1. del, så blir den bare kjedelig)

Lenke til kommentar

7895776[/snapback]

Starwars er for alle. Men de fleste Star Wars fans, slik som meg :) , liker de selvom de er voksne, fordi de digga det når de var barn.

7898305[/snapback]

For en fjollete påstand. Hvordan veit du at SW er for alle, og LOTR er for spesielt intr? SW er mer enn bare film? Tolkien skrev bøkene før krigen og det er de mest leste bøkene etter religiøse skrifter, noe som tyder på at det har vært intr for materiale hans noen år før filmene kom ut. Han skapte på samme måte som Lucas et univers, bakgrunnshistorie, karakterer etc. Er større fan av SW-filmene enn av LOTR men blir bare litt provosert av slik uvitenhet.

Crapfoss: "Filmer laget før 70-tallet (nei, det gamle er sjelden bra...)" Enda et eksempel på uvitenhet. Se litt mer film før du kommer med sånne påstander. Virker på meg som du kanskje har sett Citizen Kane og Casablanca.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
...

-Gudfaren 1 & 2 (for mye rot og surr i handlingen, har aldri fått med meg hva som skjer

7898454[/snapback]

Ah, så er det egentlig din intellektualitet som er oppskrytt da? Å klage på at filmen er oppskrytt fordi du ikke forsto den blir jo bak mål. Prøv å forstå filmene først, så kanskje du synes de er bedre? ;)

Lenke til kommentar

7895776[/snapback]

7898305[/snapback]

For en fjollete påstand. Hvordan veit du at SW er for alle, og LOTR er for spesielt intr? SW er mer enn bare film? Tolkien skrev bøkene før krigen og det er de mest leste bøkene etter religiøse skrifter, noe som tyder på at det har vært intr for materiale hans noen år før filmene kom ut. Han skapte på samme måte som Lucas et univers, bakgrunnshistorie, karakterer etc. Er større fan av SW-filmene enn av LOTR men blir bare litt provosert av slik uvitenhet.

Crapfoss: "Filmer laget før 70-tallet (nei, det gamle er sjelden bra...)" Enda et eksempel på uvitenhet. Se litt mer film før du kommer med sånne påstander. Virker på meg som du kanskje har sett Citizen Kane og Casablanca.

7898703[/snapback]

Jeg skriv ikke noe om LOTR. jeg kan ikke nok om det. Men Starwars har ukviklet seg til ett univers som blir større og større. Det er vet er at ingen våger å uvide LOTR-vedenen som Tolkien skapte. De har for mye respekt for det, og det er komplett.

Og jeg mener starwars er mer for barn, fordi film er kjernen i det, og bøkene ble først skrevet etter Swarwars 4 kom (den første). Manuset var grunnlaget. For LOTR er bøkene grunnleget, og filmene ble laget etter alle, unge og gamle, lesere hadde skapt seg ett bilde av alt.

Lenke til kommentar

Ste søstra mi har to gutter en på 10 og en på 7 eller noe.

og selv 7 åringen ser på lotr og SW

og er du gammel nok til å se folk bli brent levende, få armer og hode avkappet osv. er de gammle nok til å se die hard og se folk få kneskålene skutt i stykker.

folk sier det er forkjell på realistisk vold og fantasi vold noe jeg ikke er ening i.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...