Dotten Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det blir helt tilbakestående å argumentere for at Tarantino er uoriginal fordi han stjeler fra andre. 7869886[/snapback] Og med å legge nivået slikt så blir det helt håpløst å føre en konstruktiv diskusjon i det hele tatt. Gratulerer, alle som nå vil mene at det er uorginalt bedriver noe tilbakestående. Det er en fin måte å drepe en diskusjon med herkseteknikker. Noe som her skjedde for mitt vedkommende, slikt orker jeg ikke bruker mer tid på. Men det var nå underholdende så lenge det varte. Annen overvurdert film: The Departed. Oscarnominert for både beste regi og beste film og inn på topp 100 på IMDb. En veldig god film, for all del. Men personlig mener jeg filmen tjener grovt på et heller dårlig filmår. Stjålet litt vel mye oppmerksomhet. Jeg elsker Jack Nicholson, men dette er langt fra hans beste film. Og The Usual Suspects ble nevnt her, helt klart en film som er overvurdert også. Litt over middels film for min del. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det blir helt tilbakestående å argumentere for at Tarantino er uoriginal fordi han stjeler fra andre. 7869886[/snapback] Og med å legge nivået slikt så blir det helt håpløst å føre en konstruktiv diskusjon i det hele tatt. Gratulerer, alle som nå vil mene at det er uorginalt bedriver noe tilbakestående. 7870073[/snapback] Alle stjeler fra andre, han gjør det bare på en mer åpenlys og stilfull måte. Hvis folk ikke ser det så er de, ja, du vet. Denne diskusjonen er dødfødt uansett. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Alle stjeler fra andre. 7870099[/snapback] Ikke alle. Noen få ganger kommer det noe nytt, interessant som ikke ligner så mye på det man har sett før. Pans labyrint er vel ett eksempel på en sånn film. Men nå vil vel mange ta ting fra den filmen framover. Endret 4. februar 2007 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Som Dotten (og flere andre) nevnte ovenfor: The Usual Suspects. Etter en såpass høy ranking på IMDb hadde jeg forventninger. De ble ikke innfridd. Lenke til kommentar
.AN.XVIII.IV:. Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 The Boondocks. Alle sa den skulle være så jævlig bra men jeg synes den var en av de kjedeligste filmene jeg har sett i mitt liv.. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) The Boondocks. Alle sa den skulle være så jævlig bra men jeg synes den var en av de kjedeligste filmene jeg har sett i mitt liv.. 7873176[/snapback] Var det ikke nok action i den filmen heller? (referer til: Filmer du ALDRI vil se igjen! -tråden) Endret 4. februar 2007 av Deathie Lenke til kommentar
CCola Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 The Boondocks. Alle sa den skulle være så jævlig bra men jeg synes den var en av de kjedeligste filmene jeg har sett i mitt liv.. 7873176[/snapback] Hvilke filmer liker du? Siden du ikke likte Der Untergang heller? Det er lov å ikke filmer, men dette er to store gode filmer du sier er utrolig dårlig. Du må begrunne litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 The Boondocks. Alle sa den skulle være så jævlig bra men jeg synes den var en av de kjedeligste filmene jeg har sett i mitt liv.. 7873176[/snapback] Er det "The Boondock Saints" du snakker om? Kanskje en fordel å få tittelen på plass før man kritiserer en film. Uansett, "The Boondock Saints" er en uhyre oppskrytt film, selv om det er bra. Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Miami Vice. Dårligere skuespill skal du titte lenge etter. Lenke til kommentar
spiffers Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Jeg synes at Ringenes Herre filmene er oppskrytt. Filmene kunne med fordel bli klippet sammen til en enkel film på 120 minutt. Recap fra filmene slik jeg husker dem: 1 - Gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå 2 - Gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå snuble gå gå gå gå gå gå gå 3 - Snu, gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå hyl gå gå gå Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Miami Vice. Dårligere skuespill skal du titte lenge etter. 7874204[/snapback] Den er vel ikke veldig oppskrytt. Har jo stort sett fått lunkne kritikker. Lenke til kommentar
Fable123 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Psycho syns jeg var kjedelig, gadd ikke å se hele filmen en gang, å den berømte dusj-scenen var ikke skummel i det hele tatt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Psycho syns jeg var kjedelig, gadd ikke å se hele filmen en gang, å den berømte dusj-scenen var ikke skummel i det hele tatt. 7874313[/snapback] Der er jeg helt enig. Absolutt ikke Hitchcocks beste. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Psycho syns jeg var kjedelig, gadd ikke å se hele filmen en gang, å den berømte dusj-scenen var ikke skummel i det hele tatt. 7874313[/snapback] Der er jeg helt enig. Absolutt ikke Hitchcocks beste. 7874343[/snapback] Enda ett eksempel på en film som var revolusjonerende i sin tid, men som har brukt så mye senere at man ikke syns det er noe spesielt nå. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Helt klart lotr. Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 LOTR slår det meste, ja. Synes heller ikke Shawshank Redemption var _så_ bra som jeg trodde. Altså, den er veldig bra, men ike så utrolig bra som jeg hadde forventet. Den fortjener f. eks. ikke en 2. plass på IMDb top 250 imo. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Psycho syns jeg var kjedelig, gadd ikke å se hele filmen en gang, å den berømte dusj-scenen var ikke skummel i det hele tatt. 7874313[/snapback] Der er jeg helt enig. Absolutt ikke Hitchcocks beste. 7874343[/snapback] Hva faen?! Psycho er fantastisk, og dusjscenen må være noe av det mest sjarmerende man kan se på TV i dag. Jeg har sett altfor få Hitchcock-filmer, men jeg har sett nok til å kunne si at den er best blant Vertigo, The Birds og Rebecca. Lenke til kommentar
Swome Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Synes heller ikke Shawshank Redemption var _så_ bra som jeg trodde. Altså, den er veldig bra, men ike så utrolig bra som jeg hadde forventet. Den fortjener f. eks. ikke en 2. plass på IMDb top 250 imo. 7876936[/snapback] Agreed, den fortjener 1. plassen Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Psycho syns jeg var kjedelig, gadd ikke å se hele filmen en gang, å den berømte dusj-scenen var ikke skummel i det hele tatt. 7874313[/snapback] Dusj scenen var skummel før i tiden. Men at den er berømt tror jeg ikke bare er pågrunn av at den var skummel. Hun var naken, noe som ikke var så vanlig da. Dessuten så var det vel at han drepte en dame. Mordet var også brutalt. Endret 5. februar 2007 av medlem-105082 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 LOTR slår det meste, ja. Synes heller ikke Shawshank Redemption var _så_ bra som jeg trodde. Altså, den er veldig bra, men ike så utrolig bra som jeg hadde forventet. Den fortjener f. eks. ikke en 2. plass på IMDb top 250 imo. 7876936[/snapback] Den er ikke på 2. plass fordi den er så bra, men fordi den er så lett å like. Av de 20 øverste IMDb-filmene så synes jeg bare noen få av dem virkelig fortjener plassen, men jeg forstår veldig godt hvorfor de er der. Indiana Jones/Star Wars/Ringenes Herre er filmer som ikke er så dype og vil mest sansynlig ikke forandret livet ditt (med mindre det er til en SW/LotR-geek), men alle fra lillegutten på 8 til besteforeldre på 80 kan kose seg med disse filmene. Shawshank er et utmerket eksempel på en film som ikke har en målgruppe, den klarer seg i alle aldersgrupper. Sammenligner du dens vote history med f eks Pulp Fiction, Donnie Darko eller Fight Club, så vil du se at snittet i den viktigste aldersgruppen (18-29) er adskillig høyere enn de eldre, mens med Shawshank så er den veldig konsekvent. Jeg synes absolutt det er en 9er/10er-film, men absolutt ikke en favoritt. Jeg foretrekker heller filmer som treffer meg på en annen måte, f eks med 2001. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå