Sonymann Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Jeg har overført hele min CD-samling til en server. Men jeg vil gjerne kunne spille av musikken på alle husets stereoanlegg. Jeg har tenkt å la fjernkontrollen være en ViewSonic 10" Smartskjerm, og har lurt på om den beste måten å få overført fra serveren til anleggene er å koble det til husets omfattende kabelnett, og sende det som radio. Hvordan kan dette gjøres? Har noen eventuelt noen andre metoder dette kan gjøres på? Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hvordan hadde du tenkt dette? Skal det være en "sending" som skal kunne spilles av på alle anleggene eller skal anleggene f.eks. kunne spille hver sin sang fra serveren? Tenkt deg trådløst eller kabelbasert? Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Jeg tenkte kabelbasert, siden jeg har hørt at trådløs FM-streaming er ulovlig. Nei, serveren skal spille av det som velges med smartskjermen på alle stereoanleggene, slik at det blir som en form for sending der man selv velger hva man vil høre. Lenke til kommentar
SveinungB Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Da blir det bare å splitte lydsignalet fra lydkortet på serveren til forsterkerne på de forskjellige anleggene. Om det er mange anlegg/store avstander bør du vurdere signalforsterker som pumper opp signalet og skåner utgangen på lydkortet. Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 23. april 2004 Del Skrevet 23. april 2004 Jeg for min del har en optisk kabel fra pc til receiver'n i stua da jeg føler det gir klart best resultat. Årsaken ligger i at D/A converter'n i surround forsterkeren min er langt bedre enn den på lydkortet... Mulig dette blir vrient hos deg, litt avhengig av avstander etc Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 2. mai 2004 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2004 Hvordan kan man ta ut optisk signal fra PC-en, da? Avstanden er jeg ikke sikker på, men noen meter blir det antagelig. Lenke til kommentar
SUiCiDE_COMMANdO Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 fm broadcasting er fullt lovlig så lenge man holder seg under en viss sendeeffekt... tror det er 5W (eller var det 3W? hmmm) Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 2. mai 2004 Del Skrevet 2. mai 2004 Hvordan kan man ta ut optisk signal fra PC-en, da?Avstanden er jeg ikke sikker på, men noen meter blir det antagelig. Har optisk ut på hovedkortet. Ikke noe hokus pokus det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå