Gå til innhold

Hvilket hovedkort for 533mhz minne?

LizteR

Anbefalte innlegg

Jeg har et ASUS p4800c-DELUXE hovedkort med en 2.8ghz prescott... Støtter denne Kingston extreme memory 533mhz? går det ann å overklokke dette? har 3 kabinett vifter og inverter til kaldkatoder, en dvd og en cd brenner.. Trenger jeg et nytt powersupply til dette? Jeg har et chieftech 340w ATX. Ikke svar hvis du ikke er helt sikker på om jeg må bytte ut poweret.. I butikken anbefalte de 350- 420w true power.. er dette crap eller hva? :) Hvor mye kan jeg overklokke dette til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rotete spørsmål gir rotete svar :yes:

Jeg har et ASUS p4800c-DELUXE hovedkort med en 2.8ghz prescott... Støtter denne Kingston extreme memory 533mhz?

ja

går det ann å overklokke dette?

ja

Trenger jeg et nytt powersupply til dette?

Burde rekke, men du kan få ustabilt system om den ikke har nok futt

I butikken anbefalte de 350- 420w true power.. er dette crap eller hva?

Nei

Hvor mye kan jeg overklokke dette til?

Kommer an på kjølingen din, prescott prosessorene utvikler mye varme

Edit : Skriveleif

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

jeg har asus p4c800, og pentium 4 2.8 prescott,

pentium 4 2.8 prescott er en reva cpu hvis du ikke skall overklokke den!

på 2.8 har jeg rund 45 c med boxed vifte jeg overklokka den til 3.2 og graden gikk ned til 39 c men når jeg overklokka den til 3.6 fløy graden opp over så på min pce har jeg 3.2 nå og der funker 99 % bedre en da jeg fikk den, for de som ikke overklokker burde de anngre på at de kjøpte prescott!

men for de som overklokker så burde de hvere en ståltt eier av prescott... :)

Lenke til kommentar

Ok.. Takk for hjelpen.. Merker dere stor forskjell fra 2.8 til 3.2 eller?? Vet at det var rotete spørsmål.. HEHE :roll: Jeg skal seff overklokke da.. Måtte bare vite litt.. :p Har overklokket min gamle AMD athlonxp 1800+ palomino til 1.61ghz.. Mer tørr jeg nesten ikke.. Det er alt jeg har av erfaring.. :yes:

Lenke til kommentar

Ok.. Nå har ikke jeg vannkjøling da.. Har bare en BOXED kjøler.. Noen som vet noe hvor mye jeg kan OC den? Skal være stabilt og greit da... Det er med en heat sinker også der..Må jeg stille noe på strømmen og eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...