finfyr Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Heisann. Tenkte jeg skulle lage meg en bok. Det er en oppgave på skolen, som jeg kan levere digitalt. Ser for meg en bok, for barn, der de kan sitte og utforske selv. Ikke noe kjempeavansert, men fin funksjonalitet. Tenkte på å lage det som en hjemmeside, rett og slett. Om ingen av dere vet om en annen smart måte å gjøre dette på. vet jo det er pop med slik e-books, for tiden, men aner ikke mer enn det. Setter pris på tips! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Du kan jo også bruke Adobe Acrobat til det, men programmet er ganske dyrt da... Men HTML som du sier er jo gratis og ganske enkelt. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Aldri testet det programmet. Hvilke filer blir det da? Vil gjerne kombinere både bilder, tekst og lyd i denne boken min. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Prøv tex, eller en annen versjon av det, som latex. Latex har en automatisk formatering, og brukes til å lage mange bøker: http://www.latex-project.org/ Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 13. april 2004 Forfatter Del Skrevet 13. april 2004 Forstod ikke mye av den siden. Har ikke tid til å sette meg inn i noe helt nytt. Deadline nærmer seg... Lenke til kommentar
PT Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Forstod ikke mye av den siden. Har ikke tid til å sette meg inn i noe helt nytt. Deadline nærmer seg... Da er vel HTML ganske greit, men jeg tror OpenOffice ( http://www.openoffice.org/ ) har en Acrobat Reader-lookalike som du kan bruke... Lenke til kommentar
Dino_ Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Stemmer, det går finfint å mekke PDF-er i openoffice, kan ikke dele opp i layers though, men det trenger du heller egentlig ikke. Har laget drøssevis av online brosjyrer, tutorials og tekniske datablad med openoffice, funker fett, og er så godt som platformuavhengig du lager boka / dokumentet som textdokument, og exporterer den som PDF, easypeasy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå