Gå til innhold

Den beste trommisen


Zildjian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

chris.jpg

Men tøffere trommis enn Christer Engen alias Chris Summers(tidligere BigBang, nå Turboneger) fins ikke. "Kick it Mr.Summers!" :w00t:

 

 

Dave Lombardo fra Slayer og David Grouhl fra Nirvana, Tenacious D, Queens of the Stone Age, Probot... er også rå på trommer! :thumbup:

 

Dessuten syns jeg trommer er ganske essensiellt for et råkkeband!

Lenke til kommentar
Travis Barker

Blink 182

 

 

Han er rett og slett ganske RÅ!! Og han kan spille hvilken som helst sjanger...:)

Støttes, synd egentlig, at en kvalitetstrommis som Travis Barker skal ende opp i et så sinnsykt ubrukelig band. :shrug: Jopps, har sett noen sjukt gode soloer bl.annet med Barker, dyktig fyr. :)

 

Men men, fyren spiller jo i andre band også.

Lenke til kommentar
Travis Barker

Blink 182

 

 

Han er rett og slett ganske RÅ!! Og han kan spille hvilken som helst sjanger...:)

Støttes, synd egentlig, at en kvalitetstrommis som Travis Barker skal ende opp i et så sinnsykt ubrukelig band. :shrug: Jopps, har sett noen sjukt gode soloer bl.annet med Barker, dyktig fyr. :)

 

Men men, fyren spiller jo i andre band også.

Jeg synes Blink 182 er bra, jeg. Men tror ikke vi har lik smak.. ;)

Lenke til kommentar
99% av Blink 182 sitt materiale er søppel med fjortisstekster, middelmådig vokal og spill.

 

Men, det er MIN mening da. :)

det er et punk band!

værste et punk band kan ha på seg er at de har talent!

:wink:

 

mennne eg er (litt) enig med deg, det er fjortis tekster. eg ser på det som humor eg, og kan være morsomt å høre på i ny og ne. Men helst så er britisk punk best synes eg da. Sex Pistols og Amen... (som forøvrig skriver tekst som håner staten , slikt er alltid bra... :devil: )

 

nå kom eg off topic men...

 

on topic: Nightwish trommisen er heller ikke så værst da..

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Den eneste gode punk er svensk dirtpunk hvor alt går ut på å ta fenomenet kalt powerchord opp og ned på de tre (fire, hvis "avansert" :p) laveste strengene på en elgitar, med en tekst som går noe sånt som denne "We're drunk, fuck you! We're drunk, fuck you!" :)

 

edit: leifevirks

Endret av rasgar
Lenke til kommentar
99% av Blink 182 sitt materiale er søppel med fjortisstekster, middelmådig vokal og spill.

 

Men, det er MIN mening da. :)

det er et punk band!

værste et punk band kan ha på seg er at de har talent!

:wink:

 

mennne eg er (litt) enig med deg, det er fjortis tekster. eg ser på det som humor eg, og kan være morsomt å høre på i ny og ne. Men helst så er britisk punk best synes eg da. Sex Pistols og Amen... (som forøvrig skriver tekst som håner staten , slikt er alltid bra... :devil: )

 

nå kom eg off topic men...

 

on topic: Nightwish trommisen er heller ikke så værst da..

The Clash er så mye bedre enn The Sex Pistols ;)

Lenke til kommentar
"cocksucker motherfucker blablabla"

 

Er det "shit piss fuck cunt cocksucker motherfucker, tits fart turd and twat" :hmm:

 

Husker eg hadde den på hjernen i en lengre periode i mine yngre dager..

Sitter tydeligvis enda? ;)

Sidde som ei kula :D

 

Noken forresten sett den woodstock videoen? Er en 16 år gammal trommis der som speler ilag med Santana....ganske brukbart....aner ikkje ka han heite dog..

Lenke til kommentar

Like morsomt å diskutere hvem som er best hver gang :)

 

Jeg har selv spilt trommer i over 20 år, ikke at det har noe å si.. og jeg kan heller ikke fortelle folk hvem som er best.

Men jeg har mine favoritter, skal nevne dem minst mulig her siden jeg heller vil prøve å forklare hvorfor folk mener akkurat DEN trommisen/batteristen/perkusjonisten er best.

 

For det første, en god trommis er god fordi han spiller bra i sitt band ( det finnes seff unntak her ) jeg mener at man ikke kan måle "skillz" i hastighet men i kreativitet. Om en som spiller lager sinnsykt kule trommer til alle låtene bandet hans spiller, da er han god :) Klart det kreves endel og spille sinnsykt fort, men å være allsidig og kreativ er bedre kvaliteter. Samme gjelder for de andre, gitar, bass etc

 

Og om man liker bandet trommisen spiller i, liker man selvfølgelig han også. De fleste trommiser blir "dømt" utifra bandet, og ikke egne skillz. Om bandet er forferdelig, liker man gjerne ikke de som spiller der heller. Om man ikke er helt nøytral til all musikk da, noe veldig få er.

 

Noen nevnte Dave weckl som den beste trommisen, jeg ville faktisk ikke kalt han en trommis engang. Han er en rendyrka perkusjonist, tekniskt sett er han nok på et anna nivå. Et nivå som ingen andre er i nærheten av engang, men grunnen for at jeg ikke ville kalle han en trommis er at han ikke er en "team player" (missforstå meg rett her) han er en solo artist som har spesialisert seg på trommer, mannen spiller et helt band alene på trommesett.

 

Andre snakker om Lars Ulrich, joda han er dyktig.. ikke eksepsjonell men dyktig. Det han spiller passer til hva Metallice gjør, derfor høres det bra ut. ergo, en dyktig trommis.

 

Danny Carey ja, var en som virkelig ville fortelle alle at Danny var den beste :)

Jeg liker han også, veldig dyktig. Men at folk ikke klarer å spille det han gjør er tull, er ikke så vanskelig. Det som gjør at jeg mener han er dyktig er at han kommer opp med ting som ingen andre ville ha tenkt på, nytenkning og oppfinnsomhet, DET er en bra kvalitet og ha bak slagverket.

 

Travis Barker, eneste punktrommis med signaturstikker :) sier alt..

 

gamle guder da, slike som John Bonham (rest in peace) gjorde alt ingen hadde gjort før dem (en fordel med å leve på 60 tallet) og det gjorde dem til det de er idag, guder :)

 

Men posten blir lang nok nå så jeg skal oppsumere litt.

 

Kreativitet, allsidighet, nytenkning, oppfinnsomhet, følelse og teknikk, dette vil jeg kalle de viktigste delene av en god trommis.

 

En masse tull fra en som har sin egen mening om alt :) Keep posting!!

Lenke til kommentar
det er et punk band!

værste et punk band kan ha på seg er at de har talent!

:wink:

Ikke enig, joda, punk kan godt være skranglete og det MÅ ha attitude, men Blink 182 holder bare ikke mål. God punk? The Clash, The Ramones, Iggy Pop & The Stooges, NOFX, osv. osv.

 

mennne eg er (litt) enig med deg, det er fjortis tekster. eg ser på det som humor eg, og kan være morsomt å høre på i ny og ne.

 

Vitsene deres suger så grenseløst. :(

 

Og om man liker bandet trommisen spiller i, liker man selvfølgelig han også. De fleste trommiser blir "dømt" utifra bandet, og ikke egne skillz. Om bandet er forferdelig, liker man gjerne ikke de som spiller der heller. Om man ikke er helt nøytral til all musikk da, noe veldig få er.

 

Noe mitt utsagn om trommisen i Blink 182 motbeviser :p Tåler ikke bandet, men trommisen er skilled som bare det. :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar

En norsk trio er blant de mest anerkjente trommeslagerne i verden:

 

Jan Axel "Hellhammer" von Blomberg (Mayhem, Winds, etc)

Trym (Zyklon, ex-Emperor)

Frost (Satyricon, 1349, Keep Of Kalessin)

 

Disse er ekstreme. Og ja, de kan mer enn bare det å være hurtige (Hellhammer er i Guiness rekordbok som verdens raskeste trommeslager) og intense. De er helt utrolig bra rent teknisk. I tillegg låter det de spiller knallbra. Tilbe disse mennene!

 

I tillegg er følgende trommeslagere glimrende:

 

Flo Mournier (Cryptopsy)

Asger Mickelsson (Borknagar)

Vitek (Decapitated)

Nick Barker (ex-Dimmu Borgir, ex-Old Man's Child, ex-Cradle Of Filth)

Derek Roddy (Hate Eternal)

Endret av henrikmain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...