Gå til innhold

Den beste trommisen

Zildjian

Anbefalte innlegg

Det finnes ikke noen som Phil.. Men er 100% enig med at Thunderstruck ikke bare er Slade sin beste sang, men en av de bedre til DC, og at han gjør den bedre enn noen andre kan..

PS: Ser du har en del peiling på dette her, Pangaea  ;)

RIP Keith Moon

hehe, hva kan jeg si... STOOOR AC/DC fan :thumbs:

Reiste helt til Tyskland for å se de i fjor sommer, da se spilte med Rolling Stones. Kan også nevne at de blåste Rolling Stones off-stage, noe som også ble rapportert i de fleste aviser, så ikke bare sett gjennom AC/DC briller ;)

Enig, Thunderstruck er noe av det ypperste de har, spesielt fra Brian Johnson era'en. Ifølge intervjuer skal riffene og sangene på det nye albumet være hardere, men vi får se hva som skjer. Skal visst være på demo nå, så forhåpentligvis nytt album og turné til neste år :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nickolas Barker (Old'Mans Child/ex Dimmu Borgir/ex Cradle of Filth) (selv om han har triggere opp til ørene)

Mike Portnoy (Dream Theater)

Dave Lombardo (Slayer)

Hellhammer (Mayhem/Arcturus m. fler)

Sean Reinert (Cynic/Death)

Proscriptor McGovern (Absu)

Ole Öhman (Dissection)

Flo Mounier (Cryptopsy)

Lenke til kommentar

Vel, etter først å ha lest alle trådene nå, blei jeg litt overraska over at Phil Rudd i AC/DC blei nevnt så mange ganger. Helt enig i at han er en perfekt trommeslager for AC/DC, akurat som Ringo Starr var den perfekte trommisen til Beatles, men disse to kan vel egentlig ikke smykke seg med tittelen "Verdens beste trommeslager". (Kan være enig i at kanskje Angus Young er nåtidens beste gitarist). Kan ikke komme på en eneste trommesolo av Phil Rudd (bortsett fra muligens introen i Walk all over you), og selv om man ikke trenger å spille trommesoloer for å bevise at man er flink, så kan man ihvertfall få en pekepinn på nivået hans.

Det spørs jo egentlig hvilke kritterier vi setter for en trommis, men etter min mening, så syns jeg han i Toto (husker ikke navnet hans) er sinnsyk god, og Steve Gadd som har ett enormt reportoar og kan spille alle mulige stilarter

Lenke til kommentar

Forskjellene mellom Neil Peart og alle andre er at han kan spille det alle andre får til, pluss det som bare han kan. Mike Portnoy og Simon Phillips er svinaktig gode, men på sine felt.

*skal på Rush konsert i sen-sommer... :p*

Lenke til kommentar

Rent teknisk setter jeg nok Mike Portnoy(Dream Theater) høyest. En samling med mer tekniske musikere skal du lete en stund etter. Det er et litt vagt svar på hvem som er "best", hvem som er "kulest" er noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Rent teknisk setter jeg nok Mike Portnoy(Dream Theater) høyest. En samling med mer tekniske musikere skal du lete en stund etter. Det er et litt vagt svar på hvem som er "best", hvem som er "kulest" er noe annet.

Hvis det er snakk om soloer er jo selvfølgelig Dream Theatre helt alene på toppen. Men jeg mener fortsatt at Phil og Travis er bedre, da de har en tendens til å gi enhver sang akkurat det den trenger for å bli en hit!

Lenke til kommentar

John Dolmayan - System of a Down

digger bare stile hans. så kan han være veldi teknisk og...

andre som også er bra

Brad Wilk - Rage Against The Machine / Audioslave

Dave McLain - Machine Head

David Husvik - Extol

Lars Ulrich - Metallica

Igor Cavalera - Sepultura

enig der

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Det spørs jo egentlig hvilke kritterier vi setter for en trommis, men etter min mening, så syns jeg han i Toto (husker ikke navnet hans) er sinnsyk god....

That would be Simon Phillips. ;)

Og btw...du skal ikkje syns at han er god....han ER god. :D

Roseanna eller korleis det no skrivast har jo vert opptaksprøve på konservatoriet.

(litt usikker på om det er det endå)

om en setter seg ned å høyrer på den sangen trommemessig...så høyres det jo ikkje så fantastisk ut...men tru meg...det er svinaktig vanskelig.. :hmm:

Lenke til kommentar

Mange bra trommiser her - men de gamle er eldst:

Buddy Rich vs. Ed Shaughnessy:

http://www.drummerworld.com/Videos/edshaughnessy.html

De sier jo at hvis man er en dyktig jazzmusiker så kan man spille alt... Det er ihvertfall ikke tempoet det kommer an på i klippet ovenfor!

Er vanligvis ikke tilhenger av å spille raskest mulig på ulike instrumenter da det sjelden blir bra musikk ut av det, men dette ble jeg litt imponert av.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...