Jakartabebopp Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 hvis det er teknisk flinke trommiser dere skal ha, ta med Hellhammer (arcturus, thorns, mayhem og immortal). har aldri fått med meg hva fyren egentlig heter, men fanden så flink han er. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Er det superimportante med en trommis i verdensklasse? Om det er superviktig med en trommis i verdensklasse, trur jeg ikke.....men hvis trommisen er pil råtten, så hjelper det ikke å ha verdens beste gitarist i bandet. mvh Pantera Lenke til kommentar
kvikks Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Vanskelig dette, velger å nevne den råeste "rocketrommisen": Keith Moon Tool trommisen er heller ingen tulling Nyere tid, mere jazz/pop: Carter Beauford Ellers så finnes det jo sinnsykt mange gode trommiser, spesielt innenfor jazz... Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) Tre favoritter: Furio Chirico (The Trip & Arti E Mestieri) Morgan Ågren (The Flesh Quartet, F. Thordendal's Special Defects & Zappa Tribute) Sean Reinert (Death, Cynic, Gordian Knot, etc.) Endret 13. april 2004 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Om vi tenker rent teknisk så er trommisen i Dream Theater genialt flink. Jo, han er genial han. Men så blir han overkjørt til de grader av Eric Carr i Kiss. Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 John Dolmayan fra System of a Down er ekstremt flink! Absolutt min favoritt! Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Scott Columbus fra Manowar...ingen over,ingen ved siden av,ALLE under.... Lenke til kommentar
Jonki Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Nicholas Barker jeg gidder ikke å si hvem han spiller/spilte i, da kommer det alltid noen snobber som skal hakke på det Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 Dimmu? Uansett er det ingen som slår Tools Danny Carey! Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 I beg to differ... Lenke til kommentar
ZprMario Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Kan vel si at det neppe finnes en "beste" trommis, i og med at det er omtrent helt umulig å måle og avgjøre, man kan alltids måle hvem som er raskest (med f.eks dobbelbass) men det viser, som de aller fleste burde vite ikke at de er best. Er jo såpass mange forskjellige musikkstiler også, det finnes ingen som er best til alt. Men favoritter kan man jo ha. Mine er nok Mike Portnoy, Terry Bozzio, Dave Weckl og Danny Carey. Hvem var det som nevnte Lars Ulrich? Han passer definitivt ikke her (som favoritt ja, ikke under "best" hvertfall). Jeg er omtrent 100% Metallica-fan, men er allikevel helt uenig i at han hører med blant de beste trommisene. Han er ganske solid og god for musikken deres, men langtfra best i sin genre. <off-topic> Btw, nettopp bestilt mitt sett nr. 2, det ble til slutt et Tama Rockstar i svart. Kommer til å bli brukt som øvelsesett når Yamaha'ene ikke er hjemme... Sorry måtte bare nevne det, ville ikke starte en ny tråd eller noe sånt </off-topic> Endret 17. april 2004 av ZprMario Lenke til kommentar
jonpet55 Skrevet 17. april 2004 Del Skrevet 17. april 2004 Har noen hørt Tony Royster junior? En gutt som er tolv år gammel (iallefall i den mest kjente trommesoloen hans som er å finne på kazaa), og spiller som en gud. En blir i tvil om det er ekte, for han spiller så enormt bra, og særlig for alderen. Lenke til kommentar
Zildjian Skrevet 17. april 2004 Forfatter Del Skrevet 17. april 2004 (endret) Har noen hørt Tony Royster junior? En gutt som er tolv år gammel (iallefall i den mest kjente trommesoloen hans som er å finne på kazaa), og spiller som en gud. En blir i tvil om det er ekte, for han spiller så enormt bra, og særlig for alderen. ja jeg vet det...har den soloen. han har jo spilt siden han var tre år så det er ikke så merkelig at han er så god...Jeg tror han er sånn ca. 18 år nå. EDIT: Personlig liker jeg best: Children of bodom - Jaska Raatikainen(eller noe sånt) Dimmu Borgir - Nicholas Barker Og Mayhem sin trommis som noen nevnte her...vet ikke hva han heter. kommer ikke på flere nå... Endret 17. april 2004 av Zildjian Lenke til kommentar
HansArne Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Mine favoritter er uten tvil Neal Peart fra Rush og John Bonham Fra Led Zeppelin Lenke til kommentar
Musty Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 (endret) nå har jeg egentlig ikke noe som helst grunnlag for å si hvem som er den beste trommisen/hva som er den beste trommesoloen. Jeg har rett og slett aldri brydd meg så veldig mye om det egentlig, jeg er mer en "hel-sang"-mann enn en "tromme-delen-var-bra"-mann, MEN, jeg har lastet ned en video med "12 år gamle Tony Royster JR", som jeg syntes var utrolig flink til å spille trommer. Nå er han riktignok blitt en del år eldre, men det sier jo litt når han er så flink til å spille trommer i en alder av 12. Nå vet jeg ikke helt om opphavsrettigheter til den videoen jeg har sett, men med litt fantasi finner dere den nok. Hjemmesiden til fyren finner dere på http://www.tonyroysterjr.com I tillegg syntes jeg at Tarjei Strøm fra Ralph Myerz And the Jack Herren Band er flink edit: Nå føler jeg meg utrolig dum.. Jeg trodde jeg leste HELE tråden før jeg svarte, noe jeg pleier å gjøre, men jeg må tydeligvis ha glemt å lese de siste 3 postene... jaja.. jeg har sagt mitt i allefall.. Endret 19. april 2004 av Musty Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Nightwish trommisen er utrolig rask og absolutt min favoritt. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Nightwish trommisen er utrolig rask og absolutt min favoritt. Har du i det hele tatt hørt om Danny Carey? Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Har noen hørt Tony Royster junior? En gutt som er tolv år gammel (iallefall i den mest kjente trommesoloen hans som er å finne på kazaa), og spiller som en gud. En blir i tvil om det er ekte, for han spiller så enormt bra, og særlig for alderen. Tony Royster har spelt litt for Dave Matthews band. Fremdeles i sving den karen. ellers om en snakker om groove, så er det ett einaste band som takler en god groove og flow så det flower heilt over.. AC/DC . Er det en trommis som får folk med seg på takten så må det vere trommisen her. ellers gode gamle trommiser: Ian Paice (?) sånn det skrivast? uansett trommis i Deep Purple. Fantastisk kjapp med enkeltpedal John Bonham - Led Zeppelin ...enkeltpedalfoten til john bonham gikk og som juling gjennom mange sanger.. Og då tenker vi kun groove, ikkje tekniske skills. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 19. april 2004 Del Skrevet 19. april 2004 Mine personlige favoritter er: Lars Ulrich - Metallica Igor Cavalera - Sepultura Ulrich var helt klart best på de fem første skivene, og så gikk det litt nedover. Men følte at det gikk litt opp igjen når St. Anger kom, litt tilbake til gamle takter. Lenke til kommentar
carnage Skrevet 20. april 2004 Del Skrevet 20. april 2004 Hellhammer fra Mayhem, Trym fra Emperor som er oppløst, Horgh fra Immortal som også er oppløst (tror han spiller i Hypocrisy nå) og Frost fra Satyricon, er utrolig raske og tekniske trommiser! Spesielt Hellhammer er utrolig rask! Tony Royster Jr. er også en utrolig dyktig trommeslager, men en annen sjanger enn de over... Hører mest på Svartmetall, så derfor vet jeg ikke så mye om andre trommiser.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå