Gå til innhold

Den beste trommisen

Zildjian

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig dette, velger å nevne den råeste "rocketrommisen":

Keith Moon

Tool trommisen er heller ingen tulling

Nyere tid, mere jazz/pop:

Carter Beauford

Ellers så finnes det jo sinnsykt mange gode trommiser, spesielt

innenfor jazz...

Lenke til kommentar

Kan vel si at det neppe finnes en "beste" trommis, i og med at det er omtrent helt umulig å måle og avgjøre, man kan alltids måle hvem som er raskest (med f.eks dobbelbass) men det viser, som de aller fleste burde vite ikke at de er best. Er jo såpass mange forskjellige musikkstiler også, det finnes ingen som er best til alt.

Men favoritter kan man jo ha. Mine er nok Mike Portnoy, Terry Bozzio, Dave Weckl og Danny Carey. Hvem var det som nevnte Lars Ulrich? Han passer definitivt ikke her (som favoritt ja, ikke under "best" hvertfall). Jeg er omtrent 100% Metallica-fan, men er allikevel helt uenig i at han hører med blant de beste trommisene. Han er ganske solid og god for musikken deres, men langtfra best i sin genre.

<off-topic> Btw, nettopp bestilt mitt sett nr. 2, det ble til slutt et Tama Rockstar i svart. Kommer til å bli brukt som øvelsesett når Yamaha'ene ikke er hjemme... Sorry måtte bare nevne det, ville ikke starte en ny tråd eller noe sånt :) </off-topic>

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Har noen hørt Tony Royster junior? En gutt som er tolv år gammel (iallefall i den mest kjente trommesoloen hans som er å finne på kazaa), og spiller som en gud. En blir i tvil om det er ekte, for han spiller så enormt bra, og særlig for alderen.

Lenke til kommentar
Har noen hørt Tony Royster junior? En gutt som er tolv år gammel (iallefall i den mest kjente trommesoloen hans som er å finne på kazaa), og spiller som en gud. En blir i tvil om det er ekte, for han spiller så enormt bra, og særlig for alderen.

ja jeg vet det...har den soloen. han har jo spilt siden han var tre år :wow: så det er ikke så merkelig at han er så god...Jeg tror han er sånn ca. 18 år nå.

EDIT: Personlig liker jeg best:

:w00t: Children of bodom :w00t: - Jaska Raatikainen(eller noe sånt)

Dimmu Borgir - Nicholas Barker

Og Mayhem sin trommis som noen nevnte her...vet ikke hva han heter.

kommer ikke på flere nå...

Endret av Zildjian
Lenke til kommentar

nå har jeg egentlig ikke noe som helst grunnlag for å si hvem som er den beste trommisen/hva som er den beste trommesoloen. Jeg har rett og slett aldri brydd meg så veldig mye om det egentlig, jeg er mer en "hel-sang"-mann enn en "tromme-delen-var-bra"-mann, MEN, jeg har lastet ned en video med "12 år gamle Tony Royster JR", som jeg syntes var utrolig flink til å spille trommer.

Nå er han riktignok blitt en del år eldre, men det sier jo litt når han er så flink til å spille trommer i en alder av 12.

Nå vet jeg ikke helt om opphavsrettigheter til den videoen jeg har sett, men med litt fantasi finner dere den nok.

Hjemmesiden til fyren finner dere på http://www.tonyroysterjr.com

I tillegg syntes jeg at Tarjei Strøm fra Ralph Myerz And the Jack Herren Band er flink :D

edit: Nå føler jeg meg utrolig dum.. :cry: Jeg trodde jeg leste HELE tråden før jeg svarte, noe jeg pleier å gjøre, men jeg må tydeligvis ha glemt å lese de siste 3 postene... jaja.. jeg har sagt mitt i allefall.. :ermm:

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Tony Royster har spelt litt for Dave Matthews band. Fremdeles i sving den karen. :D

ellers om en snakker om groove, så er det ett einaste band som takler en god groove og flow så det flower heilt over.. :D AC/DC . Er det en trommis som får folk med seg på takten så må det vere trommisen her.

ellers gode gamle trommiser:

Ian Paice (?) sånn det skrivast? uansett trommis i Deep Purple. Fantastisk kjapp med enkeltpedal

John Bonham - Led Zeppelin ...enkeltpedalfoten til john bonham gikk og som juling gjennom mange sanger..

Og då tenker vi kun groove, ikkje tekniske skills.

Lenke til kommentar

Mine personlige favoritter er:

Lars Ulrich - Metallica

Igor Cavalera - Sepultura

Ulrich var helt klart best på de fem første skivene, og så gikk det litt nedover. Men følte at det gikk litt opp igjen når St. Anger kom, litt tilbake til gamle takter.

Lenke til kommentar

Hellhammer fra Mayhem, Trym fra Emperor som er oppløst, Horgh fra Immortal som også er oppløst (tror han spiller i Hypocrisy nå) og Frost fra Satyricon, er utrolig raske og tekniske trommiser! Spesielt Hellhammer er utrolig rask!

Tony Royster Jr. er også en utrolig dyktig trommeslager, men en annen sjanger enn de over...

Hører mest på Svartmetall, så derfor vet jeg ikke så mye om andre trommiser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...