Zildjian Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 hvem synes dere er den beste trommisen?? ta gjerne med hvilken band trommisen spiller i og.... Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Kanskje Ginger Baker fra Cream (gamle bandet til Clapton). Eller kanskje John Bonham fra Led Zeppelin. Må vel kanskje nevne Mike Portnoy fra Dream Theater også. Ellers så er Kjetil Greve fra Deride en av de bedre jeg har hørt i Norge. mvh Pantera Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Om vi tenker rent teknisk så er trommisen i Dream Theater genialt flink. Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ja, ikke bare rent teknisk heller..... mvh Pantera Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ja, ikke bare rent teknisk heller..... mvh Pantera Nope. He's got it all! Simon Phillips er ganske genial òg.. Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Om vi tenker rent teknisk så er trommisen i Dream Theater genialt flink. enig Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ja, ikke bare rent teknisk heller..... Nei, men musikalsk sett ville jeg ikke satt ham som BEST. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Har veldig sansen for Igor Cavalera fra Sepultura. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Har veldig sansen for Igor Cavalera fra Sepultura. Han er bra tromiss, ingen tvil John Dolmayan fra System of a Down er ekstremt flink! Dessuten så viser Brad Wilk(Rage Against The Machine/Audioslave) skills på noen sanger Lars Ulrich fra Metallica slår også så det holder.. Meg fra White Stripes er synes eg er bra ! Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Muligens litt OT, men: Er det superimportante med en trommis i verdensklasse? Altså, trommer er ikke et soloinstrument som f. eks. gitar, piano, eller blokkfløyte. Trommer ble oppfunnet for å holde takt slik at et band kan holde rytmen. Den beste tromissen er den som klarer å holde takta, "informere" bandet om rytmen, og samtidig kan improvisere. Jo, selvfølgelig er det kjekt med trommer, men poenget mitt er at det er mye viktigere med en god gitarist eller en god en bak tangentene fremfor en bak grytelokk og og high hats. For å si det så enkelt: Man lager ikke et spor med bare trommer. Lager man spor med bare gitar? Ja. Det finnes en grunn til det. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Dunestar, det er eg faktisk uenig med. Eg synes trommer er en esensiell del av musikkopplevelser. Eg synes samtlige på et band er vigtig. Lenke til kommentar
Aeternus Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 En god trommeslager tilfører det lille ekstra som skal til. Akkurat på samme måte som en god gitarist, bassist osv. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Snodig at ingen husker Neal Peart fra Rush. En legende som bl.a. Mike Portnoy har som sitt store idol. Han spiller minst like bra nå i 2004 som han gjorde i 1977! (Se Rush in Rio). Fantastisk dyktig teknisk prog-trommis. Endret 12. april 2004 av Bitex Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 For å si det så enkelt: Man lager ikke et spor med bare trommer. Jo, det gjør man. En god trommis er vel så viktig som resten av bandet. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 For å si det så enkelt: Man lager ikke et spor med bare trommer. Jo, det gjør man. En god trommis er vel så viktig som resten av bandet. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Hør på orginalinnspillingen av Rolling Stones' Sympathy for the Devil. Der spiller Charlie Watts glimrende over hele trommesettet. Spol så fremover til de senere årenes turne-DVD'r, hør på samme sang i 2000, der samme Charlie spiller låta i totalt nedstrippa rolig bestefar-versjon (han blir ikke engang svett nå). Kom så og si igjen at trommisen ikke har noe å si for musikken. Veldig mange band bygger musikken opp rundt bass/trommelinjer når de lager sanger. Selv om bra gitarriff nok har spawnet mange gode kjente rockelåter, er det ikke gitaren som er det viktigste instrumentet. Endret 12. april 2004 av Bitex Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Jeg kunne ikke tro mine egne øyne når jeg leste denne tråden og ikke så dette navnet nevnt: Danny Carey Endret 12. april 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Eksempel til Dunestar: midtpartiet av Led Zeppelin's "Moby Dick", sinnsykt digg trommesolo! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 Ja, det er ikke tvil om at Bonham er genial også. Og det uten all nymotens teknologi, men jeg spiser hatten min hvis noen som finner en bedre trommis til meg enn Danny Carey. Hør en sang av Tool for å få åpnet øynene. Skal komme med tid og sank for eksempler. Må finne frem CD-ene først! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 13. april 2004 Del Skrevet 13. april 2004 (endret) På Ænima: H. (Egentlig hele sangen, men lytt godt 3.04 og utover, når det tar av ca. 4.47 og spesielt fillene han tar etter 5.22 og den som er 5.34 ) Fortysix & 2 (Selvsagt hele sangen, men spesielt fillen (takten) @ 4.32 - 5.05 (må høres fra senest 4.02 for å komme inn i takten) Ænima (hele sangen, trenger jeg si det? Legg for eksempel merke til hi-hat ved 1.17 til 1.40. Finn en som kan gjenta det!) Third Eye (hele sangen) På Lateralus: Grudge (hele sangen, men hør 1.13 til 1:20, 6.57 og ut sangen) Patient (hele sangen. Genial takt!) Schism (hele sangen, spesielt introen fra 0.27 og utover. Legg merke til bruk av hi-hat.) Ticks & Leeches (hele sangen er en orgasme) Lateralus (hele sangen, selvsagt, men spesielt takten fra 4.56 og utover. Får meg til å tro det finnes en gud et sted) Pluss resten av albumet! Dette er, for de uvitende, to album fra Tool. Skaff sangene. I don't care how. Og bli frelst! Endret 13. april 2004 av Toolshed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå