jevel Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Jeg har et webcam som står og sender bilder lokalt i lanet mitt. For å aksessere bildet skriver jeg inn "http://ip til webcamet/pic.jpg" i en webbrowser. Produsenten av dette kameraet lar deg abbonnere på en tjeneste der deres webserver samler inn bilder og lagrer for deg, men jeg er ikke interessert i å betale $20 i måneden for noe som kunne vært gjort like lett med et lite script på PCen min. Kunne noen her ha hjulpet meg med et lite script som tar seg av dette? Hele cluet med det er at jeg har satt kameraet til å logge ett bilde per 5 minutter. Det jeg da ønsker er at scriptet skal kunne hente et bilde fra kameraet hvert 5. minutt, som det så lagrer med et unikt navn. (F.eks. pic001.jpg -> pic002.jpg osv.) Hadde satt stor pris på hjelp, da jeg ikke er så veldig stødig på dette selv. -KJ Endret 12. april 2004 av jevel Lenke til kommentar
no_remorse Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 det skulle da finnes 100 andre slike script gratis på internett.. Prøvd å søke? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ikke helt Web-design, så det bør vel flyttes..? Å lagre som nytt bilde vil jo fylle opp serveren unødvendig, ikke bedre å bare lagre "oppå" det gamle..? Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Det er vel ikke snakk om et script, snarere et fullverdig program som må til for å kommunisere med kameraet. Altså ikke webdesign. Lar den være her til jevel utdyper litt jeg. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) VIKTIG! Siden enden maser om at dette er feilsitering og kaller meg rare ting på MSN retter jeg herved quoten til;Det er vel ikke snakk om et script, snarere et fullverdig program som må til for å kommunisere med kameraet. Altså ikke webdesign. Lar den være her til jevel utdyper litt jeg. Kunne noen her ha hjulpet meg med et lite script som tar seg av dette? Excuse me for misleading my brain.. tørr bak øra lissom Endret 12. april 2004 av Marvil Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 CamStream skal funke til det forbruket. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Ikke helt Web-design, så det bør vel flyttes..? Å lagre som nytt bilde vil jo fylle opp serveren unødvendig, ikke bedre å bare lagre "oppå" det gamle..? Takk for svar. Det jeg så for meg er et lite najs script som kanskje kunne indeksere bildene i tillegg, for så å lagre dem i mapper etter døgn for eksempel. Og jeg skal bruke dette i en webside, så det er vel HTML relatert i det minste Jeg har søkt litt, men ikke funnet det jeg vil ha. Om dette skyldes min manglende kompetanse innen temaet, eller om at det er på grunn av at det er vanskelig å finne slike, se det vet jeg ikke. Det var på en måte derfor jeg henvendte meg hit. Når det gjelder å lagre over, så er jo det en mulighet, men da kan jeg likegodt bare hente direkte fra kameraet. Det jeg ønsker err å gå gjennom bildene la oss si en gang i uka og plukke ut dem jeg vil ta vare på. Derfor må jeg lagre dem som "nye" filer. Så for å presisere: Det jeg kikker etter er en måte å få hentet inn disse bildene fra http adressen, lagret dem i en indeksert mappe, og så lagt det ut som www igjen. (Skjønte dere den? ) Hvis dette er feilpostet hadde jeg satt pris på om noen kunne ha flyttet den. -KJ Lenke til kommentar
enden Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Vel, webdesign og html er det absolutt ikke. Om det i det hele tatt er mulig å gjøre ved serversidescripting eller ikke vet jeg ikke, men jeg prøver å dytte denne bort til PHP gutta så de kan prøve seg. Nytter det ikke der så må du over på hardere greier, som c++ Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Som sagt; CamStream funker til det jeg tror du vil ha. Lenke til kommentar
joffar Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Tror det skal være mulig ved litt PHP og HTML der du setter browseren til å sjekke for oppdateringer hvert 4 minutt eller så, og så plasserer du ett lite php script inne i web siden som samler opp og indexere bildene dine til en plass på serveren. eller harddriven din... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Hups. Overså den. Da jeg ikke har kompilert Qt programmer før, så spør jeg likesågodt her. Hva trenger jeg for å kompilere Qt programmer under Windows? -KJ Lenke til kommentar
Gilbert Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 jevel: dette kvalifiserer vel til en ny tråd i rett forum? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Får vel prøve det! -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå