Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kobles ut

Anbefalte innlegg

Har en D-link DI-624+ og Telenor ADSL som er satt opp med 3 vanlige pc, nettverkskabler og Ethernet kort som funker fint og er stabilt.

Problemet er når jeg kobler meg til fra en annen pc som er ca 100m fra og med et D-link DWL-G520+ wireless PCI adapter. Jeg får kontakt med routeren og signalet ser ut til å være bra, og jeg kommer meg og ut på internett, men kobles ut etter ca 3min. Uten noen feilmeldinger og har fortsatt kontakt med routeren. Hvis jeg går inn på menyen til kortet og gjør en forandring på feks TxRate og trykker "apply" kommer jeg på nett igjen.. i 3 nye min.

Jeg bruker xp på alle maskinene

Hva kan dette skyldes? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har gjort den oppgraderingen. På sidene til Online.no står det at online sin ADSL løsning krever dynamisk ip adr, men det står et annet sted at xp vil koble ut etter en liten stund hvis man ikke setter fast ip.. Noen som har noen råd ang dette?

Lenke til kommentar

100meter avstand er det da å regne som 100% fri sikt eller ? Har selv gjort forskjellige tester på hvor langt det rekker på min 624+ som står sentrert i kjelleren på et hus .

Det rekker nok 100meter med 5db pisk(DWL-50AT) men det vil ikke si at jeg har nettforbindelse . Når det gjelder oppgradering av firmware så her jeg vert ekstremt sløv og kjører med 1.01 fra september 2003 .

Hvordan er link og signal styrken på 100meter da med det DWL-G520+ kortet da jeg har ett DWL-G520 108mbps kort i en PC i andre etasje og den viser da 100% på alt .

Så lenge din DI-624+ er satt opp med PPPoE så har du vel dynamisk ip adresse for routeren kobler logger vel da opp/ned etter behov .

Har ikke Online.no selv så jeg kjører statisk ip og alt er fint .

Lenke til kommentar
Litt dumt spørsmål kanskje, men hvordan deaktiverer jeg støtten for trådløst nettverk i xp?

gå inn på Nettverks egenskaper og dobble klikk på Start - Kontrollpanel - Nettverkstilkoblinger - Trådløs nettverkstilkobling - Egenskaper - Trådløse nettverk - Bruk Windows for å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk ( vis den er krysset av kommer XP til og konfigurere Trådløs nettverks innstilingene automatisk.)

Endret av dyrefoto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...