Gå til innhold

Maskinen fryser, og ved klokking skur den seg av

n00blet

Anbefalte innlegg

Ðragon Chieftec med 360W PSU

EPoX KT400 8K9A71

Athlon XP 2600+

ATI Radeon 9700 (gammelt, men midlertidig)

512DDR@400MHz

250GB WesternDigital HD

Jeg har følgende to problemer:

1)

Maskina har det med å fryse seg, spesielt når jeg spiller, dette har ingenting med CPU tempratur og gjøre i og med at den alltid holder seg under 50grader.

Og dette er noe som skjer veldig ofte og, noe som er ubeskrivelig irriterende.

2)

Når jeg stiller CPU'en på 2600+ som den skal være (1.917ghz), så slår den seg av, enten med en gang, eller etter jeg har brukt den ei lita stund, og begynner

å ule noen rare lyder.

Hva skal jeg stille inn i BIOS, som kan sies som riktig?

Er VCore 1.65v for lite?

Håper det er noen som kan hjelpe, for dette begynner og bli temmelig irriterende nå, i og med jeg ikke får spilt noen spill, og det

kommer jo bare flere og flere bra spill på markedet for tida.

##Topic endret av moderator. Emnefeltet skal brukes til å beskrive problemet ditt, ikke til "Hjelp" enden##

Endret av enden
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

marsLem er inne på noe her, kanskje har du xp2600+ T-bred, den skal da kjøre på 2130MHz (133MHz FSB) of ikke 1917MHz (166MHz FSB) som Barton versjonen skal...

Hvis du setter FSB til 166 på en xp2600+ T-bred vil du få 2658MHz som det er klart at man ikke får kjørt... (i hvertfall ikke på 1,65 volt).

Men hvis du ikke har noe problem med dårlig kjøling så kan du godt sette vCore ett par hakk opp. Kanskje dette hjelper deg litt, for hk undervolter gjerne en del, så det er ikke sikkert at du kjører på 1,65v i praksis...

Lenke til kommentar

Jeg har Barton prosessor, og setter FSB på 166mhz og MP på auto(blir 11.5), men det fungerer ikke.

Og det har neppe noe med program o.l. å gjøre i og med at jeg har formatert en god del mer ganger.

Hvor får jeg tak i MEMtest?

Har også prøvd forskjellige ramtyper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...