Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Uff, fått ny PC;

Har installert XP 3 ganger nå...

Her er problemet:

Jeg får virus fra en eller annen maskin i nettverket, men problemet er egentlig dette:

Viruser blir ikke gjenkjent av hverken Norton eller Norman,

og det viruset gjør er å slette hele operativsystemet, inkludert NT loader, så jeg får ikke bootet når viruset har angrepet PCen, så alt må installeres på nytt.

Har noen hørt om noe lignende? det er fryktelig kjedelig å bruke timer på å finne ut hvem viruset kommer fra, og hva det er for noe... :(

Det er merkverdig at Windows lar et program slette systemfiler... :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du gjør er å plugge deg ut fra nettverket, slik at du ikke er tilkoblet noen maskiner. Så innstallerer du allt du skal ha inn. Et godt program er Norton Internett Secutity. Dette programmet hindrer programmer å koble seg til pc'n din uten din tilgang.

Du setter NIS på høyeste beredskap mot innkommene angrep. Deretter plugger du i nettverkskabelen, og laster ned oppdateringer.

Hvis du har litt flaks, kommer ikke viruset inn på maskina di en gang. Lykke til

Lenke til kommentar

Takk for svaret!

Jeg har gjort det nå, og det ser ut til å fungere!

Jeg har også skrudd av at noen for lov til å endre på systemfilene, inkludert meg, så skjer det igjen tror jeg at det kanskje kan ha noe med harddisken å gjøre.

Dette har vært en ytterst mystisk affære...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...