abdobe Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jeg har satt opp min trådløse router med firewall, WEP 128 bits encryption og med Mac filtrering der den enkelte maskin må forhåndsgodkjennes etter liste. Selvsatgt er broadcast disabelet. Er dette oppsettet trygt egentlig? Hvor mye kunnskap og software skal til for å hacke seg på nettet og bruke accesspunktet? Ikke det at jeg tror så mange er interessert i det, men.... bare nysgjerrig... Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Rimelig trygt.. Du skal ha ganske bra peiling for å klare å hacke boxen.. MEn har du først de rette programmene så er det ingen problem.. Sitter i en blokk hvor det er mange trådløse nett rundt.. Bare for morro skyld prøvde vi å finne wap nøkkelen til det ene nettet.. Det er veldig lett å finne ssid på en ruter.. du trenger rundt 3000 pakker, og det er gjort på 4-5 minutter.. På den tiden har du også snappet opp MAC adressene til kortene som sender. Fake en adresse er ingen problemer.. iallefall ikke i linux. Finne wep nøkkelen er litt værre.. Va vil en trenge en ca. 5Mill pakker.. Men.. det er fort gjort.. Konk: Den konfigurasjonen du har er helt greit for lokalnettverk. Skal en ha opp nett til et firma som har konfidensielle data liggene, burde en ta flere forhåndsregler som vpn etc.. cisco har også rutere som er mye vanskeligere å hacke.. Lenke til kommentar
abdobe Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Takk for godt svar Ptomania. Greit å vite. Sikkert greit å skifte wep nøkkel inn i mellom også. Dessuten vil jeg påstå at den som eventuelt sniker seg inn på mitt nett har kastet bort både tid, penger og interesse på et nett uten de helt store overraskelser for andre. At noen forsøker å snike til seg en del av en DSL linje, det kan jeg forstå, men akkurat å forsøke å tilsnike seg en vanlig manns hverdagsliv, det gir for lite tilbake. Lenke til kommentar
schmelck.no Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ptomania hadde en bra oppsummering, selv så lurte jeg på det samme for en liten stund siden og hvis du vil vite mer om emne så klikk her. Lenke til kommentar
palh Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Rimelig trygt.. Du skal ha ganske bra peiling for å klare å hacke boxen.. MEn har du først de rette programmene så er det ingen problem.. Sitter i en blokk hvor det er mange trådløse nett rundt.. Bare for morro skyld prøvde vi å finne wap nøkkelen til det ene nettet.. Det er veldig lett å finne ssid på en ruter.. du trenger rundt 3000 pakker, og det er gjort på 4-5 minutter.. På den tiden har du også snappet opp MAC adressene til kortene som sender. Fake en adresse er ingen problemer.. iallefall ikke i linux. Finne wep nøkkelen er litt værre.. Va vil en trenge en ca. 5Mill pakker.. Men.. det er fort gjort.. Konk: Den konfigurasjonen du har er helt greit for lokalnettverk. Skal en ha opp nett til et firma som har konfidensielle data liggene, burde en ta flere forhåndsregler som vpn etc.. cisco har også rutere som er mye vanskeligere å hacke.. Går ut ifra at du brukte Linux til dette ? har du testet warlinux ? Lenke til kommentar
Ptomania Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Selfølgelig HAr ikke testet warlinux, men bruker debian. Warlinux er vel i grunn bare en ferdig pakke med forskjellige tools lagt inn, og med ferdigpatcha kortdrivere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå