Gå til innhold

Er denne maskinen det jeg trenger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FX-51 har ikke sunket særlig i pris. Sist pris komplett hadde var en 400 kr lavere. På PSdata koster FX-51 mer enn FX-53 på Komplett.

Ellers ville jeg fulgt anbefalingene til flere andre. Vent litt å se hva som kommer av ny teknologi de neste to månedene. Ikke minst fordi FX-53 gir relativt lite ytelsesøkning igjen for pengene.

Må du kjøpe i dag ville jeg heller ha kjøpt et system med Athlon 64 3200+ eller P4 3,2. På flere videotester (encoding/decoding), Lightwave, Cinebench og videoproduksjon yter faktisk P4 3,2 bare 2 - 5 % dårligere enn FX-53. På andre forskjell på 5 - 12 %. A64 3200+ er bra relativt sett når det gjelder spill (10 - 12 %) lavere ytelse til godt under halve prisen. Det er så irriterende å bruke mye penger, og så kommer det et teknologisk "skift" 1 til 2 mnd etterpå (PCI-express, DDR-2 minne, nye grafikkort med mer)

Og er videoredigering/3d med mer primæroppgavene, er 2 * 19'' løsningen.

Hovedkonklusjon: Vent til utgangen av mai

Lenke til kommentar
Rå pc det der ja, men jeg tror den vil funke meget dårlig uten strømforsyning

Eller har du en fra før? Jeg har en du kan få billig, den har blitt brukt kun i en 75MHz PC, mao. nesten ubrukt! Du kan få'n for 2-300kr, hvis du vil? :p

Har også en fra en 600MHz...

Lenke til kommentar
Laveste pris funnet i prisguiden er 6 206,- hos ITbutikken Prisforskjellen mellom disse er vel "minimale" i forhold til budsjettet ditt? Og hvis du skal spare noe på det må du jo bestille alt fra ITbutikken. Gå for FX-53.

Ja, jeg får eventuelt sjekke etter tester hvor de setter Opteron og FX-53 opp mot hverandre. Jeg drøyer bestillingen litt, med tanke på de nye skjermkortene, formfaktorene, DDR2, PCI-ekspress o.l. (listen er lang). Dette er tross alt mye penger - og en maskin jeg skal leve lenge med.

Da får jeg bare takke for alle svar hittil, men er fortsatt åpen for mer tilbakemelding!

Lenke til kommentar
Rå pc det der ja, men jeg tror den vil funke meget dårlig uten strømforsyning

Eller har du en fra før? Jeg har en du kan få billig, den har blitt brukt kun i en 75MHz PC, mao. nesten ubrukt! Du kan få'n for 2-300kr, hvis du vil? :p

Har også en fra en 600MHz...

Kjøp og slag i forumet er ikke tillatt! Les rettningslinjene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...