Jarbra Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) God kveld. Jeg sitter her og skal bestille meg PC. Budsjettet er på rundt 45 000 kroner, så jeg lurte på om denne vil være et godt kjøp? Maskinen skal brukes til spill, benchmark, webdesign, 3d-modellering, videoredigering o.l. Noen som har et bedre forslag til omtrent samme pris? Alle svar mottas med takknemlighet. MvH Jarbra EDIT: PSU har jeg fra før! Endret 11. april 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
Purify Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Oh, rå PC! Du kunne sikkert ha lagt på et par forbedringer, men den der funker nok helt perfekt til ditt behov! Hvis du skal drive mye i Photoshop osv., så ville jeg fåreslått at du kunne ha lagt til et tegnebrett. Ca. 1000 kroner for et bra tegnebrett Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Du kunne sikkert ha lagt på et par forbedringer Noen eksempler? Jeg tenkte jeg kanskje kunne vente et par dager, og se hvordan den nye NV40 oppfører seg. Hvis du skal drive mye i Photoshop osv., så ville jeg fåreslått at du kunne ha lagt til et tegnebrett. Ca. 1000 kroner for et bra tegnebrett Ingen dum idè! Har det i bakhodet når jeg bestiller. EDIT: Sistnevnte tegnebrett: har du noen link? Endret 12. april 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 heizan du skjermen vil jeg hadde bytta ut til 19 tommer. her finner du tips til osen skjerm du burde kjøpe deg, 17 er vel litt liten til det burde sjette der da. http://hardware.no/art.php Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 (endret) heizan du skjermen vil jeg hadde bytta ut til 19 tommer.her finner du tips til osen skjerm du burde kjøpe deg, 17 er vel litt liten til det burde sjette der da. http://hardware.no/art.php Jeg tenkte at 2x19" ville sprengt budsjettet. Men hvis du sier noe annet, så får jeg vel sjekke det ut. EDIT: Merk at det er 2 skjermer! De skal kjøres i dobbel-modus. Takk for fin respons! Endret 12. april 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
Mordar1 Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) du gidder ikke kjøpe pc for rundt 35 000,- og kjøpe en for 10 000,- til meg da? det holder mer en nok for meg!! EDIT: Gjerne uten skjerm, da jeg har det. Endret 12. april 2004 av Mordar1 Lenke til kommentar
rlz Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ville ikke kjøpt meg noe før Intel's nye chipset og NF3 250 kommer. Husk, PCI-E gir deg mye mer oppgraderingsmuligheter i fremtiden. NV40 kommer jo nå på tirsdag (?). Vent litt du, ellers må jeg bare si: 45k er skummelt mye å bruke på en pc Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Jo, var èn ting til jeg lurte på. Vil jeg kunne bytte FX-53 med en billigere 940-prosessor uten å miste nevneverdig ytelse? Klokking er jo ikke helt utelukket heller, selvsagt! Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Ville ikke kjøpt meg noe før Intel's nye chipset og NF3 250 kommer. Husk, PCI-E gir deg mye mer oppgraderingsmuligheter i fremtiden. NV40 kommer jo nå på tirsdag (?). Noen som helst antydning til når dette vil skje? Er rimelig lei av den gamle "rusthaugen". Vent litt du, ellers må jeg bare si: 45k er skummelt mye å bruke på en pc Ja, jeg får følge ditt råd og vente litt. Jeg har havnet i en heldig posisjon hvor jeg fikk 32 000 kroner "lempet i fanget". I en vanlig situasjon ville jeg aldri brukt 45000 kroner på en PC. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Er jo en bra pc men litt overpriset skjermkort etter min mening. Du kjøper det absolutt dyreste skjermkortet på markedet, 10% dårligere finner du Radeon 9800 PRO til bare 2000,-. Lenke til kommentar
Steikern Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 jeg hadde ventet til rund mai jeg og sjekka mer da. da kommer det noen nye socet fra intel og amd så vent litt du når det er snakk om så masse penger! Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Er jo en bra pc men litt overpriset skjermkort etter min mening. Du kjøper det absolutt dyreste skjermkortet på markedet, 10% dårligere finner du Radeon 9800 PRO til bare 2000,-. Jeg har 9800 pro fra før, så jeg tror jeg venter til de nye skjermkortene kommer nå utpå våren. Kjenner jeg blir litt våryr òg! Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Jo, var èn ting til jeg lurte på. Vil jeg kunne bytte FX-53 med en billigere 940-prosessor uten å miste nevneverdig ytelse? Klokking er jo ikke helt utelukket heller, selvsagt! Quoter meg selv her, men det hadde vært greit å ha litt overs til mat, husleie, klær o.l. også. Nei, spøk til side. Noen som har testet disse to prosessorene mot hverandre? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hvis du skal ha det beste på markedet så er jo FX-53 det eneste rette valget. Jeg har selv FX-51, men har satt opp MPen til 12x200 (2400MHz) til FX-53. Jeg ville gått for FXen når du skal ha så dyr pc. Men jeg har ingen erfaring med Opteron, så du kan jo vente å se hva andre sier. Dette var iallefall min mening! Lenke til kommentar
Dav_id Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 fy fadder j***lig rå pc , budsjett på 45000kr, hehe skal man kjøpe data så må man bruke mye penger vettu. hehe Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 syke folk med fx prosessorer . Spill og videoredigeringsprogram sluker for tiden bare mer og mer ram, kanskje det er ikke så dumt å slenge med en ekstra 512mb. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 syke folk med fx prosessorer . Spill og videoredigeringsprogram sluker for tiden bare mer og mer ram, kanskje det er ikke så dumt å slenge med en ekstra 512mb. Om du ser på oppsettet hans så har han 4x512MB ram! Det skulle holde i lange baner med 2GB! Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 (endret) syke folk med fx prosessorer . Spill og videoredigeringsprogram sluker for tiden bare mer og mer ram, kanskje det er ikke så dumt å slenge med en ekstra 512mb. Om du ser på oppsettet hans så har han 4x512MB ram! Det skulle holde i lange baner med 2GB! Riktig! Fant heller ingen gode 1024-brikker, og hovedkortet har bare 4 DIMM-slots. EDIT: (i tillegg er 1024 ECC-brikker utrolig dyre!) Endret 12. april 2004 av Jarbra Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Hvis du skal ha det beste på markedet så er jo FX-53 det eneste rette valget. Jeg har selv FX-51, men har satt opp MPen til 12x200 (2400MHz) til FX-53. Jeg ville gått for FXen når du skal ha så dyr pc. Men jeg har ingen erfaring med Opteron, så du kan jo vente å se hva andre sier. Dette var iallefall min mening! Jeg fant ikke FX-51 på Komplett sine sider. Regner med at den har sunket litt i pris etter at FX-53 kom på markedet. Noen som vet om en pålitelig webshop med FX-51 og gode generelle priser? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Laveste pris funnet i prisguiden er 6 206,- hos ITbutikken Prisforskjellen mellom disse er vel "minimale" i forhold til budsjettet ditt? Og hvis du skal spare noe på det må du jo bestille alt fra ITbutikken. Gå for FX-53. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå