Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chrysler Neon LE 2,0i automat 1998-mod

keir

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Hei

Jeg lurte på om det er mye feil med Neon..

Hvilken modell lønner det seg og kjøpe hvis man vil ha en brukt?

Comanders

Det er en Chrysler, og Chrysler er berømt for sine feil, men i Motor leste jeg at en Neon har omtrent like mye feil som en vanlig bil.

Bilen har 133hk i motoren, men mister 13hk gjennom drivhjulene, dette er ganske normalt, gjennomsnittlig effekttap er ca 10% på de fleste biler. Noen av de bilene som yter minst i forhold til det fabrikken sier er: BMW, Chevrolet (ikke de gamle), og Cadillac (ikke de gamle).

Lenke til kommentar

Er vel rundt 8.2 - 8.5s opp til 100 med 133 hk og MANUELL girkasse. At det er masse problemer med Chrysler generelt er vel like sant som at det er masse problemer med Toyota (siden de hadde en møkkabil på -70 tallet). Voyager har hatt mye tull med automatgirkassa på de eldre variantene, men dem bruker faktisk ikke denne automatkassa på samtlige automatbiler hos Chrysler...

Lenke til kommentar
Neon som har god kjennskap til denne bilen?

Eventuellt noen som vet om nettsider som har mye info om denne?

På forhånd takk!

:)

DodgeForum finner du det meste av info om bilen. Forskjellen mellom Dodge Neon og Chrysler Neon er stort sett bare merkene på panser og bagasjelokket.

Edit: Neons.org kan også være en grei plass å surfe litt på, og kanskje spesielt *denne* siden, hvor det står endel tips til hvordan du selv kan "mekke" litt på bilen.

Zyon.

Endret av Zyon
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Neon 2.0i etter 1996 i Norge er chippet ned til 100hp

74.000kw.. pga. Simco

Men forsatt veldig sprek.. og bare topp ytelsen er fjernet.. her har Chrysler gjordt en svært god jobb..

Motoren er en utvikling av et sammarbeid etter Bmw og Chrysler.

Merker bare forskjell i oppoverbakker som regel..

Topp pakking og regreim bør byttes ved ca 120.000km

På Naf's tilstandsrapport 2003 kom Neon svært godt ut når det gjaldt feil%..

Her er hva jeg har byttet på min 97 Manuell (133.000km)

Repairs:

New oil filter

New starter motor

New battery

New rear disc brakes

New spark plugs

New air filter

Block leveled

New headgasket

New registerbelt

New fan module

http://www.dinside.no/km_bilde/0/102950.jpg

http://forbruker.no/bil/bruktbil/article1137566.ece

Ps. Anbefaler å skaffe en Neon med Abs bremser! og Manual synes jeg.

Endret av Heineoen
Lenke til kommentar

Heisann!

Jeg kjører en Chrysler stratus -97 med manuell gir som jeg har kjørt 70000km de siste åra (har gåt 160000km). Dette er i bunn og grunn samme bilen som Neon borsett fra "skallet". Min erfaring er at det verser endel dårlige rykter om chrysler som igjen viser seg i bruktbilprisene. Jeg har selv skrudd litt på bilen min, men har personlig erfart at det bare er vanlige slitedeler som har vært tema som bremser, hjullager eksos osv til nå. Mulig det er en del variabel kvalitet på disse bilene, men jeg har vært fornøyd så langt. Et tips når det gjelder deler til disse er å sjekke opp med www.aarnes.no og Ebay. Her finner en mye til reduserte priser. Når det gjelder automatkassa, så ville jeg holdt meg unna denne om du har mulighet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...