keir Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Neon som har god kjennskap til denne bilen? Eventuellt noen som vet om nettsider som har mye info om denne? På forhånd takk! Lenke til kommentar
kekvisla Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Kan vel påstå at jeg har en del kjennskap til den bilen du nevner. Har jobba 5 år som mekaniker på Chrysler verksted, samt at jeg har en 98 Neon selv. Bare å komme med spørsmål, så skal jeg svare så godt jeg kan. Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hei Jeg lurte på om det er mye feil med Neon.. Hvilken modell lønner det seg og kjøpe hvis man vil ha en brukt? Comanders Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Hei Jeg lurte på om det er mye feil med Neon.. Hvilken modell lønner det seg og kjøpe hvis man vil ha en brukt? Comanders Det er en Chrysler, og Chrysler er berømt for sine feil, men i Motor leste jeg at en Neon har omtrent like mye feil som en vanlig bil. Bilen har 133hk i motoren, men mister 13hk gjennom drivhjulene, dette er ganske normalt, gjennomsnittlig effekttap er ca 10% på de fleste biler. Noen av de bilene som yter minst i forhold til det fabrikken sier er: BMW, Chevrolet (ikke de gamle), og Cadillac (ikke de gamle). Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 en kamerat av meg hadde en slik bil. sprek og morsom bil. og samtidig praktisk. Den han kjøpte var vel en 95-96 modell og var så å si feilfri Lenke til kommentar
Vial Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 Vet at neon iallfall 96 modellen har en feil på automatgirkassa som gjør at den må skiftes etter 100 000. En kamerat av meg måtte svi pg.a det Men de har sikkert fiksa det etter '98... kan ikke tenke meg noe annet. Lenke til kommentar
Commanders Skrevet 11. august 2004 Del Skrevet 11. august 2004 hmmm, jaså... Men hva er de typiske slitedelene? Tenkte på å skaffe meg en sånn. Mye styling til dem.. Men hva er 0-100 på 130 hesteren? Ikke for treg håper jeg... Comanders Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 Er vel rundt 8.2 - 8.5s opp til 100 med 133 hk og MANUELL girkasse. At det er masse problemer med Chrysler generelt er vel like sant som at det er masse problemer med Toyota (siden de hadde en møkkabil på -70 tallet). Voyager har hatt mye tull med automatgirkassa på de eldre variantene, men dem bruker faktisk ikke denne automatkassa på samtlige automatbiler hos Chrysler... Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 hmmm, jaså... Men hva er de typiske slitedelene? Tenkte på å skaffe meg en sånn. Mye styling til dem.. Men hva er 0-100 på 130 hesteren? Ikke for treg håper jeg... Comanders 8,5 sek, det samme som dagens 1,6 liter (som også brukes i Mini Cooper). Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 12. august 2004 Del Skrevet 12. august 2004 (endret) Dagens Neon (2004) med 1,6l på 115 bruker vesentlig lenger tid: oppgitt til 12,6 sekunder. 2.0 litern på 133hk er oppgitt til 8,8 sek (i 1995). Edit: 1,8 litern på 115hk er oppgitt til 9,8 sek i 1999. Endret 12. august 2004 av TomasK Lenke til kommentar
Zyon Skrevet 15. august 2004 Del Skrevet 15. august 2004 (endret) Neon som har god kjennskap til denne bilen?Eventuellt noen som vet om nettsider som har mye info om denne? På forhånd takk! På DodgeForum finner du det meste av info om bilen. Forskjellen mellom Dodge Neon og Chrysler Neon er stort sett bare merkene på panser og bagasjelokket. Edit: Neons.org kan også være en grei plass å surfe litt på, og kanskje spesielt *denne* siden, hvor det står endel tips til hvordan du selv kan "mekke" litt på bilen. Zyon. Endret 15. august 2004 av Zyon Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 (endret) Neon 2.0i etter 1996 i Norge er chippet ned til 100hp 74.000kw.. pga. Simco Men forsatt veldig sprek.. og bare topp ytelsen er fjernet.. her har Chrysler gjordt en svært god jobb.. Motoren er en utvikling av et sammarbeid etter Bmw og Chrysler. Merker bare forskjell i oppoverbakker som regel.. Topp pakking og regreim bør byttes ved ca 120.000km På Naf's tilstandsrapport 2003 kom Neon svært godt ut når det gjaldt feil%.. Her er hva jeg har byttet på min 97 Manuell (133.000km) Repairs: New oil filter New starter motor New battery New rear disc brakes New spark plugs New air filter Block leveled New headgasket New registerbelt New fan module http://www.dinside.no/km_bilde/0/102950.jpg http://forbruker.no/bil/bruktbil/article1137566.ece Ps. Anbefaler å skaffe en Neon med Abs bremser! og Manual synes jeg. Endret 3. mars 2006 av Heineoen Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Heisann! Jeg kjører en Chrysler stratus -97 med manuell gir som jeg har kjørt 70000km de siste åra (har gåt 160000km). Dette er i bunn og grunn samme bilen som Neon borsett fra "skallet". Min erfaring er at det verser endel dårlige rykter om chrysler som igjen viser seg i bruktbilprisene. Jeg har selv skrudd litt på bilen min, men har personlig erfart at det bare er vanlige slitedeler som har vært tema som bremser, hjullager eksos osv til nå. Mulig det er en del variabel kvalitet på disse bilene, men jeg har vært fornøyd så langt. Et tips når det gjelder deler til disse er å sjekke opp med www.aarnes.no og Ebay. Her finner en mye til reduserte priser. Når det gjelder automatkassa, så ville jeg holdt meg unna denne om du har mulighet Lenke til kommentar
kremt Skrevet 3. mars 2006 Del Skrevet 3. mars 2006 Enig med automatkassa, er stort sett litt mere med biler som har de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå