Penneknekt Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jeg er glad i å lese, og har forsøkt å utvide horisonten min noe i det siste. Synes av og til det kan være litt vanskelig å "oppdage" nye forfattere; beklageligvis er jeg ofte litt skeptisk til nykommere. Krim styrer jeg som regel utenom. Jeg foretrekker litteratur som omhandler menneskets psyke, men som ikke nødvendigvis gir konkret uttrykk for dette (Hemingway er et godt eksempel). Sagt med andre ord; litteratur som kan gi innsikt uten å være belærende. Noen personlige favoritter (ingen spesiell rekkefølge) Kjell Askildsen - En plutselig frigjørende tanke (noveller) Ernest Hemingway - Den gamle mannen og havet Douglas Adams - The hitchiker's guide to the galaxay Knut Hamsun - Pan Jens Bjørneboe - Hertug Hans Har noen bøker i hylla jeg må gjennom; Bjerke's gjendiktning av Goethe's Faust, Ulysses, samt Bikubesong av Frode Grytten. Men jeg tar gjerne imot forslag fra andre... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Kan ikke si at jeg har lest nok av den typen literatur til å komme med noen anbefalinger, men jeg kan komme med en bok som jeg koste meg en del med. Dan Brown - The Davinci Code Meget bra og velskrevet bok (etter min mening™ ), og inneholder en del lærdom i tillegg. Synes den var morsom og koste meg skikkelig når jeg leste den. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Paulo Coelho - Alkymisten kjempe bok viss du liker filosofi... Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Fuglane av Tarjei Vesaas. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Enders game. Den kan virke litt billig, men de er bra, jeg likte den iallefall. Edit: leif Endret 12. april 2004 av Det Dvergiske Kaffebord Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Enders game er knakende bra. Fant en flott hardcover-utgave i en brukthandel for en femtilapp. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Den er kanskje ikke hva du leter etter, men du burde gi The Dark Tower-serien av Stephen King en sjanse. Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Du burd også lese Mørk safari av Tomm kristiansen. Det er ikke en roman, men den sanne beretningen/biografien. Om den kjente eventyrerem Henry M. stanly. Menneskets tankegang er ganske sentral i denne boka. Lenke til kommentar
Izor Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Ringenes herre er en skikkelig bra bok.( hele serien til tolkien er bra da) The magician den er en av de beste bøkene jeg har lest.(Raymond feist) Men det kommer an på om du liker eventyr og litt magi og sånt Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 The magician den er en av de beste bøkene jeg har lest.(Raymond feist) Raymond Feist har skrevet mye bra.. men det nyere materialet har vært middelmådig. Magician: apprentice og master er iallefall knakende bra bøker. Lenke til kommentar
Penneknekt Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Alkymisten har jeg lest allerede. Vet ikke helt hva jeg synes om den boka. Da jeg leste den var jeg rimelig deppa, så det var god lesning i den grad boka er positiv. Men samtidig er det ikke banebrytende materiale Coelho presenterer. Av Tolkien har jeg lest Silmarillion, Hobbiten og Lord of the Rings. Fine bøker, men det er ikke det jeg søker akkurat nå. ------------------------------------------------ Enders game; hva for en bok er det? Høres ut som noe Tom Clancy-greier Mørsk safari; er litt skeptisk til biografier, men kanskje jeg tar en titt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå