Gå til innhold

Rare lyder fra høyttalerne!


Anbefalte innlegg

Jeg hører skrapelyder fra høyttalerne mine hver gang Wester'n harddisken min tenker (hver gang den sier knaak spraak.)

Hvor kult er ikke det?? :cool:

Har en skikkelig gammal forsterker da, fra loppemarked. Men alikevel, visste ikke at harddisker skapte så mye elektrisk støy når de tenker...

..eller kanskje det bare er Western Kaviaren min som er litt skrap. :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åpne "Lyd og lydenheter" i kontrollpanel (WinXP), trykk AVANSERT, ALTERNATIVER, EGENSKAPER, sørg for at alle en krysset av, OK, så eksperimenter du med å dempe (merke av DEMP) de ulike kanalene, en av de produserer antagelig støy. Man kan som regel dempe alle utenom Play Control, Wave/MP3, MIDI synth, Auxiliary og CD Audio.

 

Dette kan antakelig løse problemet ditt, det kan virke litt rart at harddisken lager lyd til lydkortet, men jeg hadde et problem på en annen maskin; når man rørte musa kom det en skrapelyd fra høyttalerne, fikset det på denne måten.

 

Si ifra om du ikke skjønte det. (Jeg vet ikke hvor nybegynner du er på data :))

Endret av HolgerLudvigsen
Lenke til kommentar

Jeg har for vane å ha forsterkeren skrudd opp veldig høyt, og justerer volumet med volum-tastene på tastaturet. (VELDIG gøy når windows er re-installert og oppstartslyden kommer.)

 

Med Onboard-lydkortet så hørte jeg da ofte spraking når jeg bevegde musa og/eller når HD/CD-en jobba. Hjalp en god del å dempe MIC og Line-in, men ikke helt. Kjøpte et bedre lydkort og problemet forsvant fullstendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...