[ergo] Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jeg vurderer og kjøpe meg en billig pc til lagring. Grunnen er at pc'n begynner å bli veldig tung å bære med på LAN + at hardiskene er den største støykilden i maskinen min (den vil stå i et annet rom). Jeg ser da etter en pc som skal stå på 24/7 og må derfor være stabil. Krav til ytelse er vel ikke så store, eller? Noen som har noen forslag til hardware? og kansje noe andre tips? mvh: ergo Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Vanlig hovedkort, middels prosessor (duron f.eks) gammelt skjermkort (demovare, radeon 7000) og ide kontroller og harddisker Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Er det ikke lurt å bruker XP fremfor 2000? 2k finner mindre deler av disken, right? ergo Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) ,12/04/2004 : 03:13] Er det ikke lurt å bruker XP fremfor 2000? 2k finner mindre deler av disken, right? ergo Feil... 2k finner like mye som XP... Du får velge etter smak og behag, i øyeblikket er 2k kanskje litt mer stabil. Men vi får vente til SP2 kommer. Da blir XP muligens like stabil, kanskje bedre... Endret 12. april 2004 av ComputerBoy Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Kilder som sier at 2000 er mer stabilt en XP?? Slike utsagn er bare tåpelig. Lenke til kommentar
mark Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 det beste er jo å bruke linux, men da bør du få hjelp av noen til å sette opp samba server på den... Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 En fordel med 2k over XP er at da får du mange hundre MB ekstra plass til nyttige "ting". Og 2k er lettere med tanke på nettverk og å administrere over det. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 kan anbefale deg linux, dersom det er bare lagring du skal bruke pcen til. fordeler: -stabilt -raskere, samba 3 som er windows fildeligs programmet for linux er 3 ganger raskere enn ms. -du slipper virus -bedre sikkerhet -lengre uptime -fungere bedre enn windows på eldre maskiner, du trenger bare å kjøpe/få tak in en gammel sarv å sette det opp. ulempe. -kan være verre å komme i gang med. Lenke til kommentar
[ergo] Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Jeg er ikke kjent med linux systemer i det hele tatt, men mitt intrykk er at det er mye mer avansert og mer programering. Men siden jeg ikke skal bruke pc'n stort er vel stabilitet og ytelse det viktigste. Hvis jeg evt. skulle gå for linux trenger jeg noen tips og kansje en guide (url). mvh: ergo Lenke til kommentar
mark Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 du bare finner en som er god med linux så kan han gå inn på pcen din via internet (putty) etter at du har instalert linux og laget et brukernavn til ham Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå