Gå til innhold

6600 vs 7610


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

JoonGoii: hvordan forklarer du da tester som viser at SMS-skriving er raskere på SX1 enn mobiler med vanlige taster?

Og brukerne elsker tastene, er jo det som gjør den unik. At SX1 er kåret til både Norges beste mobil og Verdens beste mobil er vel heller ikke noe å si på...

 

(svaret er _uvitenhet_, men la oss holde oss til topic heretter).

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt 7610 en stund, ville jeg nok valgt 6600. Men det er ting ved 7610 som er kult også.

 

RS-MMC er snertent, synd det er plassert under batteriet.

Menyene er fargeløse og kjedelige, både på default og 3 andre themes som følger med, men det er kanskje noe som vil bli endret.

Savner fullscreen viewfinder (bare 50% av displayet brukes...) og at man ikke kan endre kontrast på displayet.

 

Designmessig er den spesiell, men definitivt mye lekrere enn 6600. Eneste ulempen med designet er at baksiden er stygg.

 

Tastene er så som så, ikke helt enkle å bruke og litt harde. Blir så jeg bruker neglene endel for å treffe tastene...

Lenke til kommentar
Hmm..... har virkelig ikke 7610 infrarød, eller er det jeg som ser dårlig?

 

Under Connectivity er det kun Bluetooth og jeg kan ikke finne infrarød noe annet sted i menyene.

7610 har ikke infrarød nei.

 

Selv synes jeg det er bra. Sparer på størrelsen (sikkert ikke mye men litt), selv bruker jeg aldri IR.

 

Men klart det er nyttig for folk som ikke har gått over til BT.

Lenke til kommentar
Så en sammenligning på nettsida til Nokia mellom 7610 og 6600, ser ut som kun 6600 som kan bruke mp3 som ringelyder, er dette noe som er hardware relatert, eller kan det være en mulighet til å få til dette i en 7610 ved hjelp av software feks ?

man kan ikke bruke mp3 som ringelyd på 6600.

Lenke til kommentar

Den stiller likt med 7610. 6600 har ikke muligheter for headset i det hele tatt. Den har ingen port for det.

 

Merkelig det der.. jeg kobler fint et HDD-1 headset på min 6600... som er dette du ser her:

 

hdd_1_enh_im.jpg

 

Jeg har denne selv, og bruker den med min 6600. (lyden er selvfølgelig i mono). Nokia beskriver selv på sine nettsider at dette er et headset som kan brukes med 6600. Håper det avslutter diskusjonen om hvorvidt det er mulig med headset eller ikke på en 6600.

 

Min 3650 har i allefall utgang for handsfree under, ved siden av batteri-hullet så jeg har vanskelig for å tro at denne utgangen ikke finnes på 6600. Det er riktignok ikke vanlig "jack", men en størrelse mindre.

 

Det er en jack-plugg under på 6600. Hvilken størrelse det er vet jeg ikke.. mikro-jack eller noe..

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...