Gå til innhold

6600 vs 7610

Anbefalte innlegg

Jeg har nå sett litt etter Smartphone telefoner, og forelsket meg i 7610 og 6600.

Her er noen tanker jeg har gjort meg:

6600 er billigere og sitter bedre i hånda, bedre taster, stereo, infarød, osv

7610 er mindre, penere, bedre kamera, bedre filmopptaker, (men likevel dårlig)

Hvem er best?

Det virker som 7610 er bedre enn 6600, men ang. pris og sånn og tilgang på programmer virker det som om de er ganske like. Eller hva? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nå sett litt etter Smartphone telefoner, og forelsket meg i 7610 og 6600.

Her er noen tanker jeg har gjort meg:

6600 er billigere og sitter bedre i hånda, bedre taster, stereo, infarød, osv

7610 er mindre, penere, bedre kamera, bedre filmopptaker, (men likevel dårlig)

Hvem er best?

Det virker som 7610 er bedre enn 6600, men ang. pris og sånn og tilgang på programmer virker det som om de er ganske like. Eller hva? :hmm:

har 6600 stereo??

Lenke til kommentar

Nokia spesifiserer det ikke på sin hjemmeside, men de fleste går ut ifra at 7610 kun har monolyd. I det minste har den jo pop port da (i motsetning til 6600), så man kan høre den nydelige monolyden via headset :laugh:

Nei ærlig talt: Den som velger Nokia symbian foran SX1 må ha en skrue løs.

Lenke til kommentar

Dårlig argument av deg Motiq og helt tåpelig kommentar. Skjerp deg.

Forskjellen 6600 vs. 7610 er så liten at man ikke bør oppgradere, for det er jo trossalt en litt forbedret 6600, ikke mere, og sikkert ikke verdt 4-5000.. Særlig hvis den ikke får stereo.

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
følge testen til amobil, så kan ikke 7610 spille mp3 i stereo..

http://www.amobil.no/art.php?artikkelid=6620&side=1

Et annet minus ved 7610 er at telefonen ikke kan spille av MP3 i stereo, det vil si med to øreplugger.

morsom forklaring av stereo.

La meg rette litt, selv om dere alle sannsynligvis vet bedre enn hva artikkelskriveren skrev:

Mono kan da absolutt spilles på to øreplugger, det er bare at det er samme lyd som kommer på begge ørene, i motsetning til ved stereo.

Endre litt på formuleringene, amobil?

Lenke til kommentar
Nokia spesifiserer det ikke på sin hjemmeside, men de fleste går ut ifra at 7610 kun har monolyd. I det minste har den jo pop port da (i motsetning til 6600), så man kan høre den nydelige monolyden via headset :laugh:

Man kan jo fint bruke et stereo headset på 6600 - men med mono lyd. Trenger ikke pop-port for det. HDD-1 headsettet fungerer helt ypperlig.

hdd_1_enh_im.jpg

... og alle som ikke velger SX1 har en skrue løs? :thumbup:

Dagens lureste kommentar....

Lenke til kommentar
Nokia spesifiserer det ikke på sin hjemmeside, men de fleste går ut ifra at 7610 kun har monolyd. I det minste har den jo pop port da (i motsetning til 6600), så man kan høre den nydelige monolyden via headset  :laugh:

Man kan jo fint bruke et stereo headset på 6600 - men med mono lyd. Trenger ikke pop-port for det. HDD-1 headsettet fungerer helt ypperlig.

... og alle som ikke velger SX1 har en skrue løs? :thumbup:

Dagens lureste kommentar....

Og med litt modding kan man få et mini-jack headset (dvs. nesten alle headset på markedet, også pc-høytalere,hjemmekino mm.) til å virke på mobilen.

Det du trenger er litt deler fra clas-ohlson eller hva de heter, og en "saks" ;)

Vanskeligere er det ikke, og absolutt verdt bryet :thumbup:

Lenke til kommentar
Og med litt modding kan man få et mini-jack headset (dvs. nesten alle headset på markedet, også pc-høytalere,hjemmekino mm.) til å virke på mobilen.

Det du trenger er litt deler fra clas-ohlson eller hva de heter, og en "saks" ;)

Vanskeligere er det ikke, og absolutt verdt bryet :thumbup:

det kan man også med SX1, og da blir det ypperlig stereolyd.

Lenke til kommentar

Kjøpte et sett hos Clas Ohlson idag og "The Plugg" fra koss til P800 det ble bra lyd det.. :yes: I settet fulgte det med 2.5 til 3.5mm overgang 3.5 til 2.5mm overgang 3.5mm forlenger kabel. 1*3.5mm til 2*3.5 (Får at to med hodetelefoner skal kunne høre på samme) og en 6.3 (?) til 3.5mm overgang. Dette kostet 89kr Har nå koblet P800 til PC høytalerne helt klar lyd og ca. like høyt som PC ellers kan spille (altså høyt)

Lenke til kommentar

... og alle som ikke velger SX1 har en skrue løs? Dagens lureste kommentar....

Ja for 6600 har selvsagt minijack :laugh:

Hvor naiv går det an å bli? :no:

Lenke til kommentar
Dårlig argument av deg Motpiq og helt tåpelig kommentar. Skjerp deg.

Forskjellen 6600 vs. 7610 er så liten at man ikke bør oppgradere, for det er jo trossalt en litt forbedret 6600, ikke mere, og sikkert ikke verdt 4-5000.. Særlig hvis den ikke får stereo.

Ja for det er så modent å gjøre narr av andres nick, "Reverser" :laugh:

Forskjellen på 6600 og 7610 kan godt være verdt en oppgradering dersom man har behov for pop port. Megapikselkameraet blir jo også en bonus. Dessuten går vel 6600 fortsatt for 3000+ på bruktmarkedet.

Det som er dårlig med 7610 er bruken av mini-MMC. De er dyrere enn MMC og kommer foreløpig i altfor små størrelser til å være brukbare til MP3 og SmartMovie.

Dessverre gjør mangelen på stereo, radio og egenoppgraderinger at Nokia symbian foreløpig taper klart mot SX1.

Lenke til kommentar
Dessverre gjør mangelen på stereo, radio og egenoppgraderinger at Nokia symbian foreløpig taper klart mot SX1.

jøss.. er egenoppgradering sååååååå viktig for deg at det er det som teller mest ved valg av telefon? Stereo og radio er det heller ikke det som de fleste setter som første kriterie ved valg av telefon.

Det er en grunn til at Siemens legger ut så mye firmware på nettet.

Det er fordi den forrige firmwaren trengte forbedringer.

SX1 er en telefon som er belemret med feil, dessverre, og den er ingen "vinner" selv om de (du også?) som eier den elsker den fordi de vil forsvare kjøpet sitt.

Lenke til kommentar

jøss.. er egenoppgradering sååååååå viktig for deg at det er det som teller mest ved valg av telefon? Stereo og radio er det heller ikke det som de fleste setter som første kriterie ved valg av telefon.

Det er en grunn til at Siemens legger ut så mye firmware på nettet.

Det er fordi den forrige firmwaren trengte forbedringer.

SX1 er en telefon som er belemret med feil, dessverre, og den er ingen "vinner" selv om de (du også?) som eier den elsker den fordi de vil forsvare kjøpet sitt.

Det tar meg 35 minutter å komme til Oslo sentrum. Det tar derfra 5 minutter å gå til Mobilfiksern. Mobilfiksern bruker ca 1 time på å fikse den. Da har jeg altså brukt 2 timer og 15 minutter tilsammen.

Gjør jeg det hjemme tar det 15 minutter.

Tid spart: 2 timer.

Med en lav timeslønn på 100 kr er det da spart 200 kr ca.

(og jeg er ikke en av de som prøver å forsvare kjøpet mitt, men jeg synes det er klart at SX1 er den beste telefonen på det norske markedet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...