Roberto Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Som den amatøre webutvikler jeg er har jeg også fått med meg (en stund siden vel og merke) at det er CSS man skal bruke nå - så du kan vel si at jeg har også slengt meg på CSS bølgen... Websiden min er som en del vet rober2.com og strukturert med (altfor) god hjelp av et par <tables> tagger (gjerne inne i hverandre). Men nå vil jeg altså strukturere den med CSS og div'er - lettere sagt enn gjort spør du meg. CSS'en min validerer nå, men jeg har nesten gitt opp å sette opp siden min med div-blokker, det blir for tidskrevende å måtte gjøre om all grafikken slik at den passer i en CSS basert løsning. Så, fra nå av vil jeg ikke høre mer "gjør om siden til div-blokker PiRANhA!" Dere får vente til v5.1 Edit: Ja, jeg har vært både hos glisch og w3 schools... Endret 11. april 2004 av PiRANhA Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Søk på google, og les litt om absolutt posisjonering og sånn - trur det kan bli et nyttig verktøy på den sida di Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Hva var spørsmålet? *sette seg bak polert* Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Hva var spørsmålet? *sette seg bak polert* Det var bare et utbrudd...et slags...jeg orker ikke mer... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 http://www.glish.com/css/ Den har vært fin for meg, i hvert fall Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hehe. Da så. Godkjent! Heh. Til opplysning så sitter jeg fremdeles bak polert.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Hehe. Da så. Godkjent! Heh. Til opplysning så sitter jeg fremdeles bak polert.. ...og vi veit alle ka du er ute etter, gris! Nok OT for i dag Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 http://www.glish.com/css/ Den har vært fin for meg, i hvert fall Har vært der men problemet mitt er nok at jeg må sette divbokker over andre divblokker osv...du skjønner hva jeg mener om du besøker siden min, jeg har en stripe på venstre side som skal strekke seg helt ned samtidig som all innhold skal være presset inne mellom begge feltene, i tillegg må jeg ha den flash menyen der også... Om det er noen frivillige som kan komme med anbefalinger på hvordan jeg kan klippe ut grafikken så bare si ifra! (Jeg må ta hensyn til at noe er GIF (logo + bakgrunn) mens selve bildet må være i JPG... Jeg trenger vel egentlig ikke hjelp til selve kodingen, det skal vel gå greit Lenke til kommentar
yNx Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Siden virker jo bra, så det er jo ikke så veldig nødvendig å gjøre om til css. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Siden virker jo bra, så det er jo ikke så veldig nødvendig å gjøre om til css. ...jeg ser mer på det som en utfordring, har allerede fått vite på jobben at alt skal gjøres om til div-baserte løsninger så jeg bør begynne å trene på å strukturere avanserte sider... Lenke til kommentar
yNx Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 ah, da er det å forstå. Men da anbefaler jeg deg å begynne på siden fra scratch hvis du ikke allerede har gjort det :=) Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Forresten...flash validerer ikke, eller? Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Forresten...flash validerer ikke, eller? Metode Lenke til kommentar
PixelImp Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 OT: håper virkelig at den Golden Globe Award saken er sarkastisk ment ... Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 OT: håper virkelig at den Golden Globe Award saken er sarkastisk ment ... 1. Det er Golden WEB-award. Hvor seriøse disse er, er en annen sak. 2. Sarkastisk? sarkas´|me m1 (fra gr, av sarkazein 'rive i stykker kjøtt; skjære tenner', av sarx 'kjøtt') spydighet, spottende bemerkning; bitende hån stemmen var full av s- . Sikker på at du ikke tenkte på "IRONI" ? ironi´ -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom forfatterens spesialvåpen er sylkvass logikk og finslipt i- / skjebnens i- uventet tilfelle som synes å finne sted for å spille en et puss . Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 I det pirkete hjørnet i dag HalTan? Lenke til kommentar
yNx Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) Sarkasme kan inneholde ironi. eksempel: Så smart du var i dag, da, HalTan. Endret 12. april 2004 av yNx Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Sarkasme kan inneholde ironi. eksempel: Så smart du var i dag, da, HalTan. Ja, men den ironien han mente det var (som ikke var der, forresten?) hadde ikke noe med sarkasme å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå