Jooakim Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jeg har en lydbok på ca 10 timer, så trenger jeg et program til å konvertere en wma fil til f.eks mp3 hvilket???? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 WMA er jo allerede komprimert, så hvis du konverterer den til et annet format med lossy komprimering, så vil lydkvaliteten forringes. Bare litt å tenke på... Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 jeg vil ha lydboken inn til min itunes.....og der går det ikke med wma...... Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 (endret) WMA er jo allerede komprimert, så hvis du konverterer den til et annet format med lossy komprimering, så vil lydkvaliteten forringes. Delvis riktig.WMA kan også være komprimert uten tap (lossless)! Da vil du ikke oppleve mer forringelse enn om du gikk ifra f.eks. PCM til et lossy format. Antar likevel at det dreier seg om WMA komprimert med tap her (lossy), da vil du som sagt tape lydkvalitet ved å konvertere den til et annet lossy format. Men om du kan leve med denne forringelsen må du teste ut selv.. Du kan konvertere WMA til f.eks. AAC ved hjelp av foobar2000. Endret 12. april 2004 av Solaris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå