Gå til innhold

Ram til IBM Thinkpad 1400i (2621)?

Anbefalte innlegg

Min tante har et eksemplar av ovenfornevnte laptop og har spurt meg om det er mulig å oppgradere med mer minne. Det kan se ut som om RAM'en de har på Komplett kan passe her, men jeg er usikker. Gjør den det, og evt. hvor mye kan jeg putte inn i den? Er det slik at jeg kan skru den opp selv, eller bruker IBM slike småfascistiske skruer man ikke får tatt med vanlig utstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det minnet du trenger er 144 pins so-dimm brikker. De har disse på komplett, men dette er 3.part som kan ha kompabilitets problemer.

Pga muligheten for kompabilitets trøbbel valgte jeg å kjøpe "dyrt" kingston minne til min laptop (tp 600E). kingston 128 mb på compo koster 812 kr, 3.part 128 mb på komplett koster 509 kr. Jeg synes de 300 kr ekstra var verdt det for å slippe trøbbel og krangel med komplett, men du får velge selv hva du vil.

Tp 1400i har to minne slot'er og støtter opptil 256 mb totalt, i kombinasjoner av 64 og 128 mb brikker.

Lokket som gir tilgang til minne brønnen pleier å ha en vanlig skrue. Torx skruer brukes på de skruene du ikke skal røre.

Håper dette var til litt hjelp!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...