the animal Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) post noen fine dikt dere har funnet eller har skrevet selv ---------------------------------------------------------- Jeg bygger meg et slott og der skal jeg bo lese gamle bøker og ta det med ro Diskutere litteratur over en kopp te kanskje kommer Bjerke for å være med Brikke etter brikke snart er de på plass jeg venter spent på det ferdige palass ,Drager skal vokte og fugler skal fly sveve harmonisk over min by Barndommens glede har brått returnert jeg er en dronning alt er notert Så synd at det bare er lego. Endret 11. april 2004 av the animal Lenke til kommentar
Putekos Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 okai..you asked for it... :: Jeg har kontroll:: Han sitter der oppe Bare noen etasjer i mellom oss Likevel får jeg meg ikke til å gå opp trappene En strøm av ord vil rase meg ned En lyskilde flakker horisontalt Og gjør meg blind Jeg vil bare snakke Jeg skal ikke slå denne gangen Jeg har kontroll Selv om jeg har en kniv i hånden skal du ikke være redd Jeg ville aldri deg skadet deg Like mye som jeg har skadet meg selv :: Du lurer ikke meg:: Du lurer alle Unntatt meg For jeg har kjent deg Fengslende og truende På kroppen min Bryter enhver norm Vi har satt Og lar meg sitte igjen Ensom og forlatt Jeg har sett deg på ditt verste Kalde, truende øyne Jeg ba om nåde Men din tyngde overgikk min Du lurer ikke meg Lenke til kommentar
the animal Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Fill with mingled cream and amber I will drain that glass again Such hilarious visions clamber through the chambers og my brain Quaintest thoughts-queerest fancies come to life and fade away What care I how time advances? I am driking ale today Lenke til kommentar
the animal Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Som barn alt var jeg ikke lik De andre - jeg så intet slik Som de - Jeg slukket aldri selv Min tørst ved deres kildevell - Min grunn til sorg var ikke samme Og deres fryd gav ikke flamme Til min: Mitt ja var deres nei Og når jeg elsket - brant kun jeg I barnets gry ble mønstret gitt Til dette stormliv som er mitt Fast bundet til et uforstått Mysterium av ondt og godt I et mønster som tok bilde Av rødt fjell, stri strøm og kilde - Av en sol som varselfull Gryr med høstlig skjær av gull Av et lyn som brått slår ned Like ved mitt oppholdssted - Av en torden, av en storm - Og av skyen som tok form Mot den blåbunn himlen fikk Av demonen i mitt blikk Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Det hus som ligger her i grus var en gang Uglas stolte hus, Vi kom forbi her på vår vei, og det var Nasse Nøff og jeg. Det var en riktig stormfull dag, vi satt her i et muntert lag, da BUMS! det buldret og det smalt, og hele Uglehuset falt. Og Ugla ropte: Hva var det? Vi er i fare alle tre! Han så seg rundt omkring og sa: Vi kommer aldri ut herfra. Men Nøff så opp mot husets dør: Den postkassen - var den der før? Jeg tror nok en som liten er kan komme gjennom hullet der. Og Nasse Nøff sa disse ord: Du, Ugle, skaffer meg en snor, så heiser dere to meg opp! Og kjekt han for mot husets topp. Å, tapre Nøff -hurra for deg! Du fryktet ei, du skjelvet ei, men svingte deg med mot og strev tvers gjennom der man putter brev. Og ut i skogen ropte han: Kom hit å hjelp oss alle mann! Hjelp Ugla og den stakkars bjørn! Og alle kom og tok sin tørn. Ja, venner kom fra nord og sør og sprengte opp den stengte dør. Og vi var reddet, ho og hei! Å, tapre Nøff - hurra for deg! Det var ett fra Den Store Ole Brumm Boken og her kommer et om Tigergutt. Hva skal vi gjøre med den store tigergutt? Han dytter så forskrekkelig at nå må det bli slutt. Hvis bare Sprett var større, og Tigergutt litt mindre, så slapp vi alt det der. Men en av to er alltid størst, såvidt jeg skjønne kan, så hvordan skal det ende med vår Tigerdyttemann. Finner sikkert flere men nå skal jeg se Mannen med Jernmasken for n'te gang. Lenke til kommentar
the animal Skrevet 12. april 2004 Forfatter Del Skrevet 12. april 2004 Når du åpner deg kan jeg se en godhet ingen andre kan se. En varme som sprer seg i kroppen og gir meg livsgleden tilbake. Du er som en varm sommervind som er der, men prutselig blir borte. Da må jeg lete etter deg, og du gjemmer deg alltid godt. Når jeg finner deg kommer smilet og gleden tilbake, og våre liv fortsetter i lykkerus. O' kjære alkohol! Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 And på tur Tagger på lur Stor rød tusj Fargeskur - HalTan 2004 Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Føler at inspirasjonen kommer strømmende etter å ha lest HalTans (diktaren) dikk, så jeg får vel prøve meg. Myk seng, Fin drøm, god pute, JÆVLIG VEKKERKLOKKE... -Sluffy (The Sluffmaister) jeg er for trøtt for dette no, får se om jeg klarer noe bedre i morgen Lenke til kommentar
the animal Skrevet 15. april 2004 Forfatter Del Skrevet 15. april 2004 A strange contraption of foam and amber Seems to take me to lands of the stranger and queerest fantasy of men Every moment i had, I leave before then Such fun visions, such of only one kind Of the world which I rule, all in my mind and all the feelings inside That I now dare go on the outside Oh how I fancy this wonderous drink I know that my mood,my smile can't sink what do I care that time passes What do i care about people masses All the chambers in my head All the joy and tears i shed what do I care what mood it lay I'm drinking ale today!!! Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 15. april 2004 Del Skrevet 15. april 2004 (endret) Teen Emotia (TLZ 2004) Frustration’s running through my body, I don’t know why... Anger’s running through my body, I don’t know why... Confusion’s running through my body, I don’t know why... Insecurity’s running through my body, I don’t know why... Rage’s running through my body, I don’t know why... Fury’s running through my body, I don’t know why... Love’s running through my body, and I do know why....... CAPITALI$M (TLZ 2003) It’s a fucked up system! Driven by greed No hungry mouths it will feed It’s a fucked up system! If you are kind No money you will find It’s a fucked up system! Money’s more important than freedom Where the hell did this come from? It’s a fucked up system! Money rules the world Where is the fairness in these words? It’s a fucked up system! Why should our class Be defined by our cash? It’s a fucked up system! It does not work for us It generates lust It’s a fucked up system! That we live in Like that it has always been It’s a fucked up system! Let’s change it Let’s get rid of this shit Endret 15. april 2004 av TLZ Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 (endret) Jeg har evig mange dikt.. men poster bare litt evig mange utvalgte. Det er en lett blanding av dikt i fri form og dikt på rim. Kan du se det sorte det mørke det harde? Kan du kjenne det svi som sår fra skare? Det overskygger det lyset du en gang tente Det overskygger de gode følelsene jeg en gang kjente Åh, om du bare visste hvor min sjel har smertet Åh, om du visste hvor jeg blør i fra hjertet Hør mine pompøse skrik her jeg gjenstår etter ditt kalde svik -------------------------------- Saklig som om det finnes noe slikt Ekte kjærlighet? Livet er en sirkel hør hva jeg sier du vil alltid komme tilbake til det jævla hølet du gravde Tidvis er jeg lykkelig tilsynelatende tro meg det er en illusjon av hva livet har å by på Svarte netter uten måneskinn bitre sommerkvelder uten varme det er hva jeg har å tilby så får livet snakke for seg selv -------------------------------- Obsternasig, frekk og furten Pass munnen, lær og smil! Åh akk, ja - dagens ungdom det hersker ingen tvil Da jeg var ung og spretten var ungdom oppdratt rett Unge skal ei høres men smile og bli sett Vi eldre har efaring fra livets harde kår Vi har levd så lenge vi høster som vi sår Så pass deg unge dame Vi eldre, vi vet best Og jeg, herr Verdensmester jeg, vet aller mest -------------------------------- Jeg skal gå rett på sak her nå fortelle hva det gjelder: menn og deres selvgodhet jeg velger mye heller å leve ei i sølibat men finne meg ei jente på alle måter blir det faktisk mye mer å hente ingen mannlig sutring fra sofaen i stuen rot i huset, ingen mat legg skylden, du, på fruen slutt på all hovering rundt alt menn får til og greier for jenter klarer like bra og vil gå av med seier at menn er ganske tafatte er intet nytt for verden et raskt pul før han reiser og drar videre på ferden nei da har jenter mer å gi de vet hva de skal gjøre som askeladden sa så har de mye mer på føre tomme ord vil noen si vel jeg tar bare etter slik gutter ter seg og som alt det pisset de beretter -------------------------------- det var ikke som en berg og dalbane for nedturene var ikke like mange som oppturene nå er vi som en splittet sirkel som ikke får endene til å møtes et ensomt hjerteskrik unslipper kun mine lepper her jeg gjenstår alene -------------------------------- Jeg har rotet rundt i verden jeg har vært lenge borte det har hendt meget Jeg har elsket med min neste jeg har vært langt borte det har vært meget En bratt bakke av sort oljeasfalt - Denne rullet jeg hele veien ned Da jeg nådde bunnen fant bena atter styrke til å reise seg og gå men sjelen ble igjen og ingen har sett den siden Nå er det kun tåke som kan sees gjennom mine øyne Verden har rotet rundt i meg og jeg har reist langt, sett langt forbi mitt eget speilbilde -------------------------------- to tomme glass var alt jeg fikk senere ville du snakke etter at du snudde deg og gikk det var det som svidde mest det var henne nå igjen hun alle vil ha og jeg sitter igjen ensom med en følelse av å ha skadet noe jeg vet ikke helt hva Endret 16. april 2004 av darkness| Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå