frethomm Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Som dere sikkert har lest ønsker jeg info om hvordan jeg skal jumper kokke min PIII prosessor jeg trur det er eneste mulighet jeg har for å få bedre klokkehastighet. Noen som kan hjelpe meg??? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Da MÅ du ha manualen til hovedkortet! Er du veldig heldig så står kanskje jumper-settingsene trykt på hovedkortet. Lenke til kommentar
frethomm Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Har ikke manualen men finner den sikkert på internett. Hvor er det jeg merker at den har blitt over/under klokka når jeg restarter?? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Prosessorhastigheten skal komme opp helt i oppstarten. (Der hvor det står "Press DEL to enter BIOS setup" eller lignende. Ellers er det mange programmer som viser prosessorhastighet. (MBM5, speedfan, Sandra, Aida, CPUz etc.) Lenke til kommentar
frethomm Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Så det er bare å flytte på jumperne på hovedkortet (de som er ved CPU'en) det er 2 jumpere og flytte på de så kan klokke hastigheten endre seg 50Mhz-- Lenke til kommentar
frethomm Skrevet 14. april 2004 Forfatter Del Skrevet 14. april 2004 Fungerte ikke Lenke til kommentar
Xell Skrevet 14. april 2004 Del Skrevet 14. april 2004 hvis du kunne fortelle hvilket hk du har er det kanskje flere som kan hjelpe deg. Lenke til kommentar
Lungemannen Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 På gamle pcer er ofte jumper-settings trykt på hovedkortet. Hvis ikke kan du jo søkke på nettet, men tror neppe du finner noe særlig, siden det er såpass gammelt. Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Noen som vet hvordan jeg kan jumperklokke mitt AOpen AK-79D -400VN ? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 Kristian-- : en rask google og 2 minutter lesing på en side jeg fant fortalte meg at denne overklokkes i bios. Det er stort sett eldere HK som bruker jupere til å sette FSB og multiplier. Remember, Google is your friend. Lenke til kommentar
White_Tiger Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 På min P3 550Mhz slot sitt hovedkort så er det en jumper der jeg kan velge imellom 100 og 133Mhz FSB. Tipper det ikke er vanskeligere på ditt hovedkort heller. Lenke til kommentar
Kristian-- Skrevet 16. april 2004 Del Skrevet 16. april 2004 ok, tar en rask google nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå