Gå til innhold

Hvordan får jeg lagt inn et PAINT-bilde av vannkjølingsidèen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen er du vel? "paint bilder" som du kaller det lagres som oftest som bmp (bitmap). For å kunne bruke dette på nettet må du lagre det som gif eller jpeg (jpg). paint kan dette.. Regner med at det er problemet.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-01 14:46, germ skrev:

Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen er du vel? "paint bilder" som du kaller det lagres som oftest som bmp (bitmap). For å kunne bruke dette på nettet må du lagre det som gif eller jpeg (jpg). paint kan dette.. Regner med at det er problemet.

Ehm, ikke for å være frekk, men trenger jeg å si det samme om deg? Etter hva jeg skjønner, er poenget å legge et bilde av en idè til vannkjøling inn på forumet. Hvis jeg tar feil der, blir vel stort sett alt annet jeg skriver etter dette bare ubrukelig vås :wink:

For å legge ut bilder på forumet, må du ha en server du kan legge ut bilder på, ISP`en gir ofte det. Hvis du ikke har noe serverplass kan jeg sikkert legge ut et bilde for deg på min plass.

Ang. forskjellige filformater, er jeg enig i at bitmap kanskje ikke er den beste løsningen, det er jo et ukomprimert format, og tar naturlig nok mye plass.

Siden dette skulle være en tegning av en idè til en vannkjøling, ville jeg tro at GIF er det beste formatet hvis det er en enkel tegning/figur. Til vanlige bilder derimot, er JPEG det formatet som gir best komprimering.

Når du har lagt ut bildet i riktig format på webplassen din, er det eneste som gjenstår å legge inn bildet her på forumet. Les mer om dette her:

http://forum.overklokking.no/faq_norwegian.php#bbcode

Det hele er en ganske så enkel affære, og det skulle ikke være noen store problemer med å få gjennomført dette.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-01 16:34, thomasr skrev:

Quote:

Ehm, ikke for å være frekk, men trenger jeg å si det samme om deg? Etter hva jeg skjønner, er poenget å legge et bilde av en idè til vannkjøling inn på forumet. Hvis jeg tar feil der, blir vel stort sett alt annet jeg skriver etter dette bare ubrukelig vås :wink:

For å legge ut bilder på forumet, må du ha en server du kan legge ut bilder på, ISP`en gir ofte det. Hvis du ikke har noe serverplass kan jeg sikkert legge ut et bilde for deg på min plass.

Ang. forskjellige filformater, er jeg enig i at bitmap kanskje ikke er den beste løsningen, det er jo et ukomprimert format, og tar naturlig nok mye plass.

Siden dette skulle være en tegning av en idè til en vannkjøling, ville jeg tro at GIF er det beste formatet hvis det er en enkel tegning/figur. Til vanlige bilder derimot, er JPEG det formatet som gir best komprimering.

Når du har lagt ut bildet i riktig format på webplassen din, er det eneste som gjenstår å legge inn bildet her på forumet. Les mer om dette her:

Det hele er en ganske så enkel affære, og det skulle ikke være noen store problemer med å få gjennomført dette.

Ville ha brukt jpg. På gif bilder kan en farge blir til flere fager (Stor overflate av samme farge) Vis du ser på den du la ut til meg (Trur det var deg jeg lånte plass av) så ser du at mot kantene er det masse farger. En ting til de to som svarte. IKKE MOBB/ERT FOLK! Hensikten med et forum er og få svar på ting du lurer på, ikke og bli mobbet. Forsi om en persjon kanskje ikke ar så veldig peiling på data så skal man ikke mobbe han eller hun. Du har en gang vert nybegynner du og. For og vere erlig. har ikke peiling hvordan jeg skal legge ut et bilde på dette forumet. Det er sikkert en html kode men jeg hvet ikke den. Samma kan det vere med han som postet dette, han har sikkert god peil på data han og.

Lenke til kommentar

HALLO!!! "Skarpe kniver"!!

Jeg kan lagre bilder i paint som *.jpg :wink:

For å vise dette på nettet, kan du gjøre følgende:

Du har passord og brukernavn for å logge deg på nettet...

Du skal bruke samme brukernavn og passord i en ftp-program. Etter å ha logget deg på i ftp-prpgrammet. Laster du opp filen.

Deretter går du inn på den hjemmesideaddressen du fikk tildelt av leverandør. og poster denne linken............

Lenke til kommentar

Kenny000: Joda, du har så absolutt rett i at man kan lagre JPEG bilder i mspaint. Men, det det ble kalt, var et "PAINT-bilde", og da syntes jeg av en eller annen grunn at det var rett og rimelig å anta at det var bitmap det var snakk om her.

Og med det å passord/brukernavn osv. for å få uploada bildet til isp`en sin server: Det er ikke alle isp`er som tilbyr dette, men jeg nevnte det jo, ikke i like mye detaljer som deg, men det er det egentlig ikke noe behov for, pga. at isp`en stort sett har fine guider til det liggende på sine sider.

Hvis jeg skal si noe mer om diskusjon ang. forskjellige filformater:

JPEG formatet egner seg godt til å komprimere vanlige bilder, som ofte har mange forskjellige farger, mye overganger osv.

GIF formatet er godt egnet dersom det er klart definerte overganger og få farger. Skjønner ikke helt hva du mener med at en farge kan bli til flere farger, GIF pleier jo å gå finfint til sånne ting, men jeg skal ta en titt på bildet igjen.

Jeg mente ikke å være frekk eller mobbe noen, og likte i utgangspunktet ikke germ sin uttalelse, det var denne jeg gikk i mot, ikke det at Gekki ikke visste hvordan han (evt. hun) skulle legge ut bilder på nettet. Å ikke vite det må jo være lov!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-04-01 16:34, thomasr skrev:

Quote:

Takker:) Håper å få sendt inn bilde snart, har ei lita hjemmeside, henter bilde derfra.

mvh,

Gekki

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...