mabb Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Har hatt endel problemer med at pcen restarter seg i ukontrollerte former etter at jeg satt inn ny frisk ram 2 * TwinMos PC3200 DDR-DIMM 512MB CL 2,5 på mitt hovedkort Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA nForce2 Ultra400/MCP2-T, ATX, Firewire En fyr jeg snakket med sa at jeg skulle prøve å kjøre disse synkront. Har dermed satt den "CPU FSB/DDR ratio"-saken på 3/3. Men kjører jeg det synkront med rammen? Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Yes, du kjører synkront. FSB er Bus hastigheten, og DDR er hastigheten på RAM'en. Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) har samme brikkesett som deg, og opplever mye av det samme. Det gikk fint med en rambrikke, men da jeg datte inn en til så begynte ting og skje, spill bare stopper og hopper ut i windows, bluescreen osv. Skjer ikke så ofte, men inimellom. merkelig det der. btw: kjører med 2x twinmos pc2700 cl2 512mb, disse er ikke kjøpt sammen. Endret 11. april 2004 av TriNitroToluen Lenke til kommentar
mabb Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 har samme brikkesett som deg, og opplever mye av det samme. Det gikk fint med en rambrikke, men da jeg datte inn en til så begynte ting og skje, spill bare stopper og hopper ut i windows, bluescreen osv. Skjer ikke så ofte, men inimellom.merkelig det der. btw: kjører med 2x twinmos pc2700 cl2 512mb, disse er ikke kjøpt sammen. ja bluescreen har jeg også sett... men blir det fikset nå man gjør dette eller hvordan er det? Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Har selv prøvd å skjøre litt ramtest, men er på ferie nå, og gjør alt remote. Skals e på det når jeg reiser hjem, blir innen et par dager. Men har sett noen feilmld på ramtestene, så mulig jeg må bytte den nye brikka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå