Zephyr Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Har knotet litt med endel hjemmelagde vannblokker, men nå er jeg lei....Har derfor bestemt med for å kjøpe endel ting, blandt annet ny vannblokk. Har sett på den nye blokka til swiftech (MCW462UT) med peltierelement. Lurer på om pakningen på denne er bra nok til at jeg ikke behøver å tette noe mer rundt?? Ønsker også forslag på resten av systemet. Har tenkt meg Blackice II og Eheim 1048 som en god start, men utover det lurer jeg fælt. Setter pris på all slags hjelp...... Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 1. april 2002 Del Skrevet 1. april 2002 Hvorfor ikke bruke penger på vaapochill (Hva nå det heter). Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Har tenkt til det etterhvert, men jeg fant ikke et system som jeg likte godt nok. Skal ha det når det er mulig å kjøle CPU,GPU og chipset med samme aggregatet. Så fram til det får jeg nok nøye med med vannkjøling :smile: Lenke til kommentar
Lego Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Du kommer til å få litt problemer med slangene ved å bruke swiftech`s kjøleblokk sammen med blakice radiatoren. Personlig hadde jeg gått for Danger Den. [ Denne Melding var redigert av: Lego på 2002-04-02 08:04 ] Lenke til kommentar
kheen Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Dropp de ``pene`` settene..det er ofte synet bedrar.. Selv skal jeg kjøpe Danger-den..det vet jeg er kvalitet, og det kjøler svært bra..stikk innom her: http://www.netconnection.no..der er det litt forskjellig..det der finner du ut av selv..Good Luck..:smile: Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Hadde satset på dagner den jeg også. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 2. april 2002 Forfatter Del Skrevet 2. april 2002 Takker for mange bra svar..får bare se meg litt rundt nå da. Er det forresten noen tester mellom Swiftech og DD blokkene som vise direkt forskjell på dem?? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Glem for all del ikke at det er mye mye mer viktig og satse på en skikkelig radiator, i stedet for en svindyr kjøleblokk. Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Det er viktigere å satse på en skikkelig radiator, ja, men det betyr ikke dermed at vannblokk er uviktig! Tilbake til spørsmålet, jeg kan ikke vise til noen direkte tester mellom swiftech og dangerden blokker, men har mye mer tro på Danger Den sine. Swiftech = dyrt, enkelt å sette sammen, føles trygt (kjent merke), men ytelsen er sånn midt på treet. DangerDen = ikke akkurat billig det heller nei :smile: Lenke til kommentar
space17 Skrevet 2. april 2002 Del Skrevet 2. april 2002 Her har du en seriøs test av tre fire vannblokker. (bl.a. Danger Den Maze2 og Swiftech MCW-462u) http://www.overclockers.com/articles546/ Den viser av maze2-blokka var dårligst av alle i testen og Swiftech kommer nest dårligst ut. space Lenke til kommentar
ponke Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg må bare kommentere på det der med utseende på kjøleblokkene på cpu. Man ser jo ikke INN I DEM når de er i bruk. Jeg tror ikke at utseende skal ha så mye å si, mer enn "reklame", slik som blader bruker for at folk skal kjøpe dem, og ikke de som har et bilde av noen annen på dem... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Dyr kjøling? Flytende nitrogen sier jeg.. Ikke vannkjøling men men Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Den testen sier jo at swiftech sin faktisk ER bedre enn Maze2. Om den er bedre enn den nye mazen er ikke godt å si. Det står på den testen at swiftechblokka er modifisert, men hva er modda på den. Har Blackice II radiator, og den får greie seg i første omgang. Med 2x120mm Enermax burde den vel være grei nok. Og til deg med nitrogenet....må bare få litt mer peiling,penger,fritid og guts til å prøve det. Ser ikke bort i fra at det må prøves ihvertfall. Som en permanent kjøling er det nok ikke noe å satse på :smile: Lenke til kommentar
Duckman Skrevet 3. april 2002 Del Skrevet 3. april 2002 Jeg holder på med en round-up på vannkjølere nå. Så langt har jeg testet Innovatek og Swiftech, hvor Innovatek er definitivt den beste. Men...den er ikke beregnet på peltier, så hvis du ønsker å gå den veien, er det bedre alternativer. Jeg har nettopp startet testen av DangerDen sitt sett med Maze2 og SuperCube, og har problemer med alt for høy temp. Den burde vært rundt 30-35, men ligger på 52C ved 1.4GHz, ingen last. Jeg håper at DangerDen testen er oppe innen begynnelsen av neste uke, så det kan bli interessant å se utfallet der. Etter den er publisert, er det OverclockersHideout og Cool-computers som skal til pers. Cool computer har også levert en Asus GeForce kjøler(med peltier), så her kommer det en separat test. Håper dette kan være til noen hjelp. Lenke til kommentar
Zephyr Skrevet 3. april 2002 Forfatter Del Skrevet 3. april 2002 Har fått mange bra svar her nå :smile: Har nå bestilt MCW462U + Blackice II + Eheim1048. Håper at dette er brukbart som en start ihertfall. Blir nok noe mer ganske snart tenker jeg. Ihvertfall peltier++ Da trenger jeg et power til det og lurer litt på hvor det går ann å få kjøpt "ikke pc power", men noe industrigreier. Har sett litt på den nye swiftechblokka med peltier. Er det noen som har den eller vet noe om den?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå