Templar Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 (endret) Lite On 851 vs. Nec 2500A Hvem er bedre? Simon Endret 11. april 2004 av Templar Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Sammenlikne de ved å gå gjennom omtalene til cdfreaks . Review nec : http://www.cdfreaks.com/article/134/10 Info 851s vs. 811s http://club.cdfreaks.com/showthread.php?s=...ht=811s+vs+851s Review lite-on : 851 & 811 er så og si samme , med unntak av pickup Så denne omtale vil kunne dekke 851s med dette unntaket. http://www.cdfreaks.com/article/135/1 Et pluss for lite-on er 40x cdr brenning og 24x cdrw kontra nec's 32x cdr og 16x cdrw . Så intet behov for cdrw brenner lengre med en lite-on dvd/cd brenner. ... Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Takker.. Las der om "Write Quality". Nec skal ha bedre "write quality". Snakker vi om at brennin feiler mindre eller snakker vi om sjølfe brenningen. Hvordån tjener jeg på bedre "write quality". Simon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Er testen gjort nar brenneren var ny , er det kommet flere firmware oppdateringer som fixer opp medie kompabilitet siden da. Så ikke ta det helt for god fisk . ... Har selv lite-on dvd brenner (811) og er veldig fornøyd . Har brukt kun verbatim plater til nå , og ikke opplevd feilbrenninger på dvd. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Jepps.. har mer lyst til Lite On men jeg rett og slett har ikke forstått fremdeles hvad bedre "write quality" betyr, mer kompatibel med media eller brenningen sjølf? Hvis brenningen sjølf, betyr det at platene varer lenger uten korruption etc?.. Noen som har pæling. Simon Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Jepps.. har mer lyst til Lite On men jeg rett og slett har ikke forstått fremdeles hvad bedre "write quality" betyr, mer kompatibel med media eller brenningen sjølf? Hvis brenningen sjølf, betyr det at platene varer lenger uten korruption etc?..Noen som har pæling. Simon write quality kan bety dypere brenning . .... Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Write quality = hvor mye feil platen har etter brenning. for DVD plater finnes det 3 typer feil: Parity Inner, skal ikke overstige 280 feil (maks verdien). Disse feilene korrigeres av leserene sine feilkorrigerings metoder. Parity Outer, skal ikke overstige 32 feil (maks verdien). Disse feilene korrigeres også av leseren sin feilkorrigering. Parity Outer failures: feil som ikke kan korrigeres og gjør en dataplate ubrukelig. Gir hakking/bildeforstyrrelser på en DVD-Video. NEC ND-2500A har klart bedre brennekvalitet - spesielt på billige møkkaplater (princo osv). Det du tjener på bedre brennekvalitet er: platene er lesbare lenger, flere lesere leser platen, mindre hakking og mindre hastighetsreduksjon ved avspilling. Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Jeg skal kjøpe DVD brenner til backup og kjøpe "name" plater. Hvad anbefaler dere DVD guruer da? Simon Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Helt klart NEC ND-2500A. NU DDW-081/082 er også MEGET bra - men selges ikke i Norge Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Nec>Plex? Simon Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 11. april 2004 Del Skrevet 11. april 2004 Kan ihvertfall si at jeg er kjempe fornøyd med min nec brenner. har ikke brent en plate feil enda. Og den funer hvertfall nydelig med verbatim Dvd-r platene fra komplett Lenke til kommentar
Templar Skrevet 11. april 2004 Forfatter Del Skrevet 11. april 2004 Har øyne nå mest på Nec siden "kvalitet til brenning" skal være bedre, jeg er nødt til å sette det som hovedkriteria siden jeg skal ta backups av familie bilder og video. Simon Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 12. april 2004 Del Skrevet 12. april 2004 Personlig ville jeg ikke vurdert plextor en gang da brennekvaliteten på 8x ikke er så bra som NEC ND-2500A etter mine erfaringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå