Gå til innhold

POLL: Var TG04 verdt billetprisen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
siden er vel nede..begynner vel å skjønne det nå..

blir ting rappa der?

kjedelig å dra dit med 200kg utstur og returnere med 40

Ikke som jeg hørte noe om... Det er vel heller skjeldent at ting blir rappa på TG.

Det sitter liksom alltid noen ved siden av deg som kan passe på utstyret ditt + at securety spankulerer området ganske bra!

Jeg tok i alle fall ikke andre forhåndsregler enn å ta med meg lommeboka hver gang jeg forlot plassen min. (Er liksom en del penger i den de 2 første dagene ;) )

Endret av Hellslayer
Lenke til kommentar

Jeg sier bare .... :thumbup:

Husker bare at nettet var EID da Cisco styrte det i 99. *drømme*

Ellers var turen helt konge, jeg hadde 0 problemer med nettet og strømmen, datt nettet ned gikk jeg over på trådløst. Gikk strømmen... ja, jeg har jo laptop :D

Ellers så var det helt konge og sitte med HW gjengen, masse fete mennesker, glad i øl og det som er :D

Jeg ser frem til en reprise med HW gjengen nesteår :yes:

EDIT:

ellers så måtte jeg legge opp alt på kurs 3 engang på raden der jeg satt da sikkringene fløy en natt.

Og så måtte jeg krangle til meg plass til kjøleskapet mitt med deltakerombudet da ikke ikke hadde helt snøring på strømforbruk på stereanlegg kontra et 12v skap :p

Endret av Wabby
Lenke til kommentar
Skulle ikke tro dere har vært der før....

TG har ALLTID hatt problemer med nettverket.

Og i år var intet unntak.

97 - Coax, rimlg greot

98 - TP, (accton) helvete uten like

99 - Cisco (fett)

00 - Også cisco (fett om jeg ikke husker feil)

01 - ?

02 - ?

03 - ?

04 - Bra enkelte plasser, men jeg vil si at Virus knekkte nettet. Switchene så ut til å være konfikurerbare, så blocke blaster sine porter burde vært gjort og dette ville ikke skapt problemer for oss brukere.

Lenke til kommentar

03 - nettverk sponset av Xtremesystems. SINNSYKT bra. Ingen problemer. 04 - virusene spilte ingen rolle, det var nettverksutstyret fra HP som ikke taklet lasten. Det er bekreftet både av crewfolka (sjefen der) og av oss selv da vi i de siste 10 timene av TG fikk ENDELIG byttet til en router av annet merke. Plutselig gikk vi fra 85kbps til 6Mbit ;)

Lenke til kommentar

Jeg dro til TG for å leeche, slappe av og kose meg. Det gikk dårlig å leeche pga nettverket, men jeg fikk vel tak i 150GB med shareware og freeware ;). Slappe av fikk jeg til noen ganger. Neste år tar jeg med meg ordentlig madrass eller noe. Fikk omtrent ikke sove der borte. Kose meg klarte jeg nesten. Hadde to plasser, så det var nok plass til meg, men jeg klarte ikke å slappe av likevel.

Ble _ganske_ syk den andre dagen fordi det var en del støv der borte. Noe jeg ikke tåler. Derfor fikk jeg røde øyne, ble snørrete, vanskeligheter med å puste og vondt i hodet. Heldigvis var det dusjer der, så det hjalp litt.

Men var det verdt 700kr? JA!

Endret av CobraM
Lenke til kommentar

Det jeg reagerte mest på var at admin/crew/tech (whatever) sa at vi ikke skulle kunne forvente mer enn en sitteplass til kr 600.

Får vi og vite hva slags nettverks utstyr som blir brukt neste år? Xtreme networks/Cisco er jo bra saker :p Får håpe det blir bedre til neste år. Hvis ikke de lærer å blokke enkelte porter osv. så... ja, kan det umulig bli bra.

Blaster kan ikke ha stor påvirkning på hele nettverket ettersom at det er individer da som får dårlig fart, og ikke HELE nettverket. Det kan evt. virke inn på ping o.l. men, ikke mer utover det vil jeg tippe.

Synd at tech:crew ikke kan gi bedre informasjon på det som foregår. Vi som brukere skjønner ikke hva som skjer, og blir mer rastløse da vi tror at nettverket er feilfritt når lyset var grønt (selvom det klart skulle være rødt med hele 70kb/s ut og inn på de fleste switcher).

TG04 var jævlig bra arrangert, bra forelesninger osv.

Men til neste år vil jeg at de skal fikse følgende:

* Bedre utstyr

* 100% Testa strømbokser (for enkelte rader :p)

* NO SPEAKERS (folk som drar med høyttalere belaster jo strømnettet mer enn en vannkoker eller minifridge, hvorfor faen skulle vi ikke få lov til å ta med kjøleskap når CSere tar med Cerwin Vega?)

* Bedre INFORMASJON! No offence, men er dritt lei mangelen av aktuell informasjon. Det er så ofte at det kommer dagen derpå at de har problemer med ditt, problemer med datt osv. Værste er jo at mesteparten av informasjon er third party (aka. ikke fra tavla eller speakers, men fra folk man kjenner som har blitt fortalt diverse ting).

* Ikke èn gang (utenom det lille forumet som ble holdt i salen) fikk jeg høre at det ville bli permanent problemer med HP uplinkene (eller hva nå enn det var). Ikke èn gang fikk jeg høre om det skulle bli retta opp eller ikke. Hadde jeg visst hadde jeg dratt en dag tidligere og bedt om 2 dager på hotellet istedet 3.

* Deltakerombudet bør bli mer opplagt. Jeg visste ikke om det engang.

* #tg bør modereres og gi informasjon. Ikke spydige OPs som sitter på ræva og sier vi kun har betalt for et sete.

* Lær fra ifjor! Det skjer for ofte at samme problemene blir gjentatt. Hørte og fra DO at crew blir byttet ofte hvert år, så det blir jo ferskvare (og ferskvare på læres på nytt). Trolig stemmer ikke dette ang. tech:crew o.l. men... Ja, hvem vet.

Ellers var det bra arrangert, men desverre var det aldeles ikke verdt 600,-. At all.

Og husk folkens, det er flere utgifter som kommer med de små 600,-. Mat og losji (for oss som bodde på hotell), bensin kostnader (blir betydlig for de som bor lenger enn 100km unna), og stresset med å bære med seg all utstyret sitt.

Er ikke bare økonomiske kostnader, men psykiske og (med all stresset TG innebærer hvis ting etter dag 2 ikke går som planlagt).

Har aldri vært så skuffet over et lan før, så jeg må selvfølgelig sette et stort spørsmålstegn til om jeg vurderer å dra neste år eller ikke.

Problemet er at "streik" mot PTN/TG ikke hjelper, for billetene blir solgt UANSETT. Og det er ikke stort nok publikum som vil stå imot PTN (dere husker vel chaos systemet med bill. bestilling?) og TG admin.

Hvis TG ikke kan arrangere et LAN med 5200, synes jeg de heller bør få et fungerende LAN med 3000 personer, hvis ikke mindre.

Lykke til videre neste år, dere får utsolgt lan uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...