Gå til innhold

POLL: Var TG04 verdt billetprisen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettverke sugde noe helt ekstremt.

Det var sykelig mange strømbrudd en periode på rekka der jeg satt. Noe som førte til at noe klikka i min pc, jeg måtte innstalere windows på nytt. Kom jo ikke inn med å starte i safe mod en gang. Uansett hva jeg gjorde så kom en blå skjerm opp føre windows starta. Funka etter reinnstall da. Noe annet som også skjedde var at jeg klarte faktisk å få virus i den korte perioden jeg uppdata antivirus, og firewallen min, ikke spørr hvordan.

Av en eller annen grunn så fant jeg ingen på lan game i spill. Noen sa at det ikke gikk å spille via lan mot folk på andre switcher, en måtte spille over nette mot de. Av ymse grunner så får ikke jeg spilt på alle vanlige servere på nette.

Men det var morro da.

Lenke til kommentar

Beste TG noen gang! Nå må jeg legge til at jeg IKKE drar ditt for nettet sin del. Jeg drar for å treffe kjentolk jeg ikke ville møtt ellers. Nett har jeg hjemme.

*kose alle på hw.no-rekka* .. You guys!! :):love:

--

Edit : Savner TG og rekka noe helt sykt, btw - jeg kommer ikke til å få sove uten å høre masse pc-støy i natt.. :cry:

Endret av adawen
Lenke til kommentar

Trenger man å ha vært der for å skjønne at billettprisen er altfor høy i forhold til hva man får igjen av tekniske ytelser og annen organisatorisk virksomhet?

Det finnes nok av utførlig dokumentasjon i alle medier på nettet til at en kritisk observatør har et grunnlag for å foreta en analyse.

Å arrangere en sosial sammenkomst over et spesielt tema kan vel hvem som helst gjøre? Utfordringen til en arrangør er ikke likesinnede deltageres evne til å kose seg i hverandres selskap, men at teknikk og organisering fungerer som det skal.

Så vidt jeg forstod var årets TG en teknisk katastrofe og da gjelder det å kunne skille mellom hva man får igjen for det man selv bidrar med og hva man får igjen for det man har betalt arrangøren for å sørge for. Eller hva?

Ser man objektivt på det burde årets deltagere få refundert en betydelig del av det de betalte for tjenester de ikke fikk, samtidig som styret burde sparkes og erstattes med kompetanse slik at man blir forskånet for blundere av denne størrelsen til neste år.

God fornøyelse.

Lenke til kommentar

Jeg dro til TG hovedsakelig for nette sin skyld. Jeg dro for å laste ned, spille, men også for sosialt samvær med likestilte da. Kunn sistnevnte var noe å skryte av.

Jeg fikk ikke spilt en dritt nesten. Fant jo ikke no på lokal game på noen spill nesten. Alt foregikk jo over nette jo, trur jeg.

Jeg fikk lasta ned en del da. Men ikke mer en ca. 150Gb. Det gikk jo sykelig trekt. Lå skjelden over 1Mb/s fra andre TG brukere.

Jeg satt på Kreativ området (vant muligheten til en bilett der. Deltok med et elendig bilde, og jeg kom på 3 plas på PP). Det var greit å sitte der. Enaste var at det var få som spilte der da, men det reina jeg med. Jeg trudde at vi kunne spille lokalt mot andre svitcher, men det kunne vi tydelig vis ikke.

Det beste, det var vel at jeg fikk plass for to til prisen av en. Jeg og en annen som jeg kjenner som satt på kreativ plassene. Vi hadde en ledig plass på begge sider av oss. Vi hadde konge plass. Det var vel mer plass for 1 1/2 da, siden jeg delte med han andre nabon.

Lenke til kommentar

Etter min mening: Ja.

Selv om nettverket ikke var stabilt på noen som helst måte for meg (og mange andre) + problemer med noen strømmskap (som jeg ikke merket noe til.. heldigvis :) ) SÅ var det verd det ja.

Jeg mener, TG er ikke BARE internett/nettverk og spilling... Tenk bare på det og få kommet seg ut sammen med så mange andre mennesker som driver med (nesten) akkuratt det samme som deg :D

Og du hadde jo DDR der, og kino og seneshow, og stands fra div selskap, og foredrag med David Fox :thumbup: Så TG er så absolutt mye mer enn bare nettverk.

Ikke nok med det, men du har jo sikkert mange venner der, så man kan gå ut å hygge seg også... Fint vær var det mange dager og... Så ikke klag :p

*Edit: Skriveleif

Endret av Hellslayer
Lenke til kommentar

Hmm, stemte Nei uten å tenke meg om. Mener selvsagt ja. Herregus, TG i år var en skuffelse, men det var allikevel så DEFINITIVT verdt absolutt hver eneste krone jeg brukte. Det hadde vært verdt det selv uten nettverk! Been better, men allikevel var det bedre enn fjellet :D

Lenke til kommentar
[quote name='Quale' date='12/04/2004 : 14:07'] Trenger man å ha vært der for å skjønne at billettprisen er altfor høy i forhold til hva man får igjen av tekniske ytelser og annen organisatorisk virksomhet? [/quote]
Skal si meg 200% enig i innlegget ditt. Utrolig bra skrevet...

Synes vi som sluttbrukere bør kunne benytte oss av free speech. Det å kunne stille krav til de 600,- vi har betalt for billetene våres er klart.

Betaler man for mat på peppes pizza bør man kunne si ifra om man fikk feil pizza enn det som originalt var bestilt.

Her betalte sikkert over halvparten for bra fart på lokalnettverk - hvis ikke det, muligheten til å spille lokalt. Det er og forventet.

Hvis dette ikke er mulig å forvente bør det skrives opp på TG siden at man ikke bør forvente mer enn et sete og noe strøm. For her det er MANGE som har misforstått (ironi).

Jeg trodde det var aktuelt å forvente:

* Sitteplass
* Bord
* Strøm
* Nettverk (100mbit)
* Internett
* Teknisk hjelp innen en viss tid (ja, mange som trenger det, så akseptabelt å vente for slikt...)

Men da vi var innom #tg på ef.net ble det sagt av en ignorant OP med nicket chr|zz (eller noe liknende) at:
"Dere har betalt 600,- kun for plass, og ikke mer. Det står ingen sted at dere kan forvente bra fart på nettverket" osv.

Slik holdning til deltakere er utrolig avvisende, og vi fikk senere pratet med deltaker ombudet (som vi kjenner bittebittelitt fra før av (dreamhack)) at det ikke skulle være noen slags form for respons eller feedback fra moderatører på #tg (ef.net).

De slang med leppene derimot og banna folk hytt og pine. Jeg spamma selv kanalen (noe som var litt barnslig men følte jeg måtte) med å si hvor dårlig tg ble arrangert og alt det.

Kan nesten sikkert si at jeg ikke kommer tilbake til tg neste år med mindre de går tilbake til bedre nettverksløsninger enn HP.

Dreamhack derimot... ahhh :dribble: :dribble: :dribble: :dribble:
Dreamhack summer 04 blir konge! :w00t:

Lykke til bedre neste år TG, dere har mildt sagt ***driti på leggen** i år (men utenom nettverket må man jo og gi ros, det var sinnsykt bra arrangert sånn ellers.)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...